پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

تظاهرات ضد آمریکایی در فلسطین؛ پرچم آمریکا و رژیم صهیونیستی به آتش کشیده شد

چهارشنبه ۶ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۳۶
کد مطلب: 708947
هزاران نفر از مردم فلسطین در اعتراض به حمایت آمریکا از شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی تظاهرات کرده و پرچم‌های ایالات متحده و رژیم صهیونیستی را به آتش کشیدند.
تظاهرات ضد آمریکایی در فلسطین
به گزارش جهان نيوز، هزاران فلسطینی روز سه‌شنبه با شرکت در تظاهرات ضد آمریکایی، مواضع ایالات متحده آمریکا در تایید شهرک‌سازی را محکوم کردند.

این تظاهرات که در شهرهای مختلف فلسطین از جمله رام‌الله صورت گرفته، به دنبال فراخوان تشکیلات خودگردان فلسطین و گروه‌های مختلف فلسطینی برگزار شده است.

شبکه خبری «یورونیوز» گزارش داد که ده‌ها نفر از معترضان فلسطینی در تظاهرات روز سه‌شنبه زخمی و به بیمارستان منتقل شدند.

احزاب سیاسی فلسطین پیشتر با صدور بیانیه‌ای از فلسطینیان خواسته بودند تا در اعتراض به مواضع حمایتی «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا درباره شهرک‌سازی در تظاهرات موسوم به «روز خشم» شرکت گسترده داشته باشند.

در این تظاهرات، چند نفر از شخصیت‌های سیاسی فلسطین از جمله «محمد اشتیه» نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان هم شرکت کردند.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد که در درگیری جوانان معترض فلسطینی و ارتش رژیم صهیونیستی در جریان اعتراضات، شماری از فلسطینیان بر اثر شلیک گاز اشک آور و گلوله‌های پلاستیکی زخمی شدند.

هلال احمر فلسطین گزارش داد که در تظاهرات امروز در مجموع، 63 نفر از فلسطینیان زخمی شدند.
بر اساس این گزارش، در شهر نابلس که در شمال کرانه باختری واقع است، نیز حدود چهار هزار نفر از فلسطینیان با سر دادن شعارهایی ادامه سیاست شهرک‌سازی را محکوم کردند.

یورو نیوز در ادامه گزارش داد که تظاهرات‌کنندگان پرچم‌های رژیم صهیونیستی و آمریکا و همچنین تصاویر بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا و مایک پامپئو وزیر خارجه این کشور را آتش زدند.

شهر الخلیل واقع در جنوب کرانه باختری نیز شاهد درگیری‌های پراکنده در مرکز شهر بوده است و به گفته منابع رسانه‌ای،‌در آن حدود دو هزار نفر شرکت داشتند.

در غزه نیز صدها نفر با تجمع مقابل مقر هماهنگ کننده سازمان ملل در عملیات صلح خاورمیانه، این اقدام آمریکا را به شدت محکوم کردند.

شهر خانیونس هم روز سه شنبه شاهد برگزاری تظاهرات گسترده بود و معترضان پلاکاردهایی با خود حمل می‌کردند که روی آن شعار «ترامپ تو مالک فلسطین نیستی» سر دادند.

مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا اخیرا اعلام کرد که واشنگتن با سیاست شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری موافق است و از آن حمایت می‌کند.

سازمان ملل و بیشتر کشورهای جهان شهرک‌های رژیم صهیونیستی را غیرقانونی می‌دانند زیرا این رژیم در جنگ سال ۱۹۶۷ میلادی این سرزمین‌ها را اشغال کرده و بر مبنای کنوانسیون ژنو هر گونه ساخت و ساز از سوی اشغال‌گر در سرزمین‌های اشغالی ممنوع است.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *