شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
۱

روابط پشت پرده شیوخ خلیج فارس و تل‌آویو

سه شنبه ۵ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۱۷
کد مطلب: 708902
یک وزیر سابق کابینه رژیم صهیونیستی در مصاحبه‌ای از وجود روابط پشت پرده میان شیخ‌نشین‌های عرب و تل‌آویو خبر داده و گفته است که به زودی روابط مسافرتی میان دو طرف برقرار می‌شود.
روابط پشت پرده شیوخ خلیج فارس و تل‌آویو
به گزارش جهان نيوز، یک وزیر سابق کابینه رژیم صهیونیستی در مصاحبه‌ای ابعاد تازه‌ای از روابط پنهانی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس با این رژیم را تشریح کرده و گفته است که شهروندان این کشورها احتمالا سال آینده می‌توانند به فلسطین اشغالی سفر کنند.

«ایوب قرا» که با شبکه «آی۲۴» صحبت می‌کرد، گفت بر اساس طرح سازشی که قرار است دولت آمریکا رونمایی کند، بین رژیم صهیونیستی و کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس روابط عادی دیپلماتیک برقرار می‌شود.

وی گفت خودش شخصا با سران ارشد سیاسی بحرین دیدار و گفت‌وگو کرده است و یک بار هم به نمایندگی از «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به قطر سفر کرده و با مقام‌های ارشد این کشور دیدار کرده است.

دولت آمریکا از ماه‌ها پیش قرار است از طرح سازش موسوم به «معامله قرن» رونمایی کند، با این وجود بی‌ثباتی سیاسی در فلسطین اشغالی و ناتوانی سیاستمداران رژیم صهیونیستی در تشکیل کابینه، رونمایی از این طرح را مدام به تعویق انداخته است.

قرا در بخش دیگری از این مصاحبه، به سفرش به امارات عربی متحده هم اشاره کرده و این سفر را «فوق‌العاده» و «تاریخی» توصیف کرده است.

وزیر ارتباطات اسبق رژیم صهیونیستی از ایده احداث خط لوله گاز میان عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی هم پرده برداشته و گفته است که انجام این پروژه امکان‌پذیر است. به گفته وی، ایده اولیه این طرح، از سوی یک کشور حاشیه خلیج فارس مطرح شده است. او از اشاره به نام این کشور خودداری کرد.

او در پاسخ به سؤالی در مورد گزارش‌های منتشرشده مبنی بر اینکه نتانیاهو و «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی دیدار کرده‌اند، به گفتن اینکه «این مسائل حساس است»، بسنده کرده و توضیح بیشتری نداد.

قرا درباره برقراری روابط مسافرتی میان رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی هم گفت: «مسلمان‌هایی که تابعیت اسرائیلی دارند، به زودی می‌توانند با استفاده از گذرنامه‌های اسرائیلی، برای زیارت به مکه بروند و شهروندان کشورهای عربی هم خواهند توانست به اسرائیل و اورشلیم (قدس) سفر کنند.»

وی همچنین افشا کرد که اخیرا یک شاهزاده اماراتی برای درمان همسرش، به فلسطین اشغالی سفر کرده است.

پیش از این هم نتانیاهو بارها از آغاز پنهانی روابط با کشورهای عربی صحبت کرده و گفته است که چند کشور عرب حاشیه خلیج فارس اکنون با تل‌آویو رایزنی و گفت‌وگو دارند، اما فعلا از بیم واکنش منفی افکار عمومی جهان عرب، از علنی کردن این روابط بیم دارند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ممد
Canada
کدام پشت پرده؟؟!! خیلی هم روی پرده است....