کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

قالیباف:

مردم زیر بار اینگونه اداره کردن کشور نمی‌روند/ وقتی با مردم صحبت نمی‌کنند مجبورند تصمیم‌شان را در تاریکی شب اجرا کنند/ حاضر به عذرخواهی ساده هم نیستند/ هزینه تصمیم شما را مردم و رهبری می‌دهند

5 آذر 1398 ساعت 13:47

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: شما که شک نداشتید وقتی تصمیم برای افزایش قیمت بنزین را می‌گیرید بر مردم فشار وارد می‌شود، روش بهتری انتخاب می‌کردید؛ یا حداقل قبل از آن با مردم در این مورد حرف می زدید.


به گزارش جهان نیوز، محمدباقر قالیباف عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در اجتماع بسیجیان در هفته بسیج با بیان اینکه اقتصاد ما تبدیل به اقتصاد دولتی شده است، گفت: امروز بیش از ۸۰ درصد اقتصاد در اختیار دولت است و مردم در صحنه اقتصاد حضور ندارند و تصمیم گیر نیستند.

قالیباف بیان داشت: ریشه اصلی فساد در حوزه اقتصاد از اقتصاد دولتی شروع می شود و خصوصی سازی اقتصاد به خصولتی یا خاصه سازی تبدیل می شود زیرا اصل اقتصادی که چنین کاری را انجام می دهد ریشه در اقتصاد دولتی دارد.

وی ادامه داد: هر چقدر در چنین اقتصادی مبارزه سلبی با فساد انجام بگیرد چون از ابتدای کار مشکلات وجود دارد، نارسایی ها به وجود می آید. ریشه نارکارآمدی امروز در اداره کشور با توجه به بررسی های علمی و تجربیات در دنیا نشان می دهد به دلیل بزرگی دولت است زیرا توان حرکت ندارد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: من دیروز در راهپیمایی گفتم که اگر مردم به صحنه آمدند می‌خواهند بگویند که مشت به دهان دشمنان داخلی و خارجی می زنند و بگویند پای انقلاب ایستاده ایم و نظام و کشور را دوست داریم ولی زیر بار اینگونه اداره کردن کشور که اکنون وجود دارد نمی رویم.

قالیباف اضافه کرد: شما که شک نداشتید وقتی تصمیم برای افزایش قیمت بنزین را می‌گیرید بر مردم فشار وارد می‌شود، روش بهتری انتخاب می‌کردید؛ یا حداقل قبل از آن با مردم در این مورد حرف می زدید. اگر این زخم گرانی و بیکاری را درمان نمی‌کنید زخم دیگری بر مردم وارد نکنید. قبل از گرفتن تصمیم برای گرانی بنزین ببینید چه صحبت هایی در یزد و کرمان زده شد. آن سخنان، پاشیدن نمک بر روی زخم مردم است. 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه گفت: این سخن را نمی‌پذیریم که شما بگویید ما اختیار نداریم و نمی‌توانیم تصمیم بگیریم. شما نشان دادید که در همه جا هستید و تصمیم می‌گیرید اما هزینه تصمیم شما را مردم و رهبری می‌دهند. پس حق ندارید مطرح کنید که دارای اختیار نیستید. شما شک نداشتید با برخی تصمیمات فشارهای زیادی را مردم باید تحمل کنند بنابراین باید با آنها سخن می‌گفتید، حداقل اگر این زخم را درمان نمی کنید بر زخم گرانی و بیکاری نمک نپاشید.

وی تصریح کرد: روزی که بحث صندوق های رأی مطرح است مردم مهم می شوند ولی روزی که زمان تصمیم گیری برای کشور می شود هیچ حرفی با مردم نمی زنید و وقتی هم اشتباه می کنید حاضر به عذرخواهی ساده از مردم نیستید. ریشه اش هم اینجاست که وقتی اعتقادی به اداره کشور توسط مردم ندارید، کار هم به مردم واگذار نمی‌کنید. 

قالیباف در ادامه گفت: چرا عجولانه تصمیم گرفتید و چرا مردم را نامحرم دانستید و تصمیم خود را به آنها اطلاع ندادید؟ چرا با مردم حرف نزدید و به آنها نگفتید در این تصمیم سخت و دشوار ما را همراهی کنند؟ چرا هنوز بعد از ۴۰ سال در مملکت داری در اجرای درست و کم هزینه یک تصمیم مشکل داریم؟ وقتی با مردم صحبت نمی کنند مجبورند تصمیم های شان را در تاریکی شب اجرا کنند. 

عضو تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنان خود به انتخابات آتی مجلس اشاره کرد و گفت: مجلس در رأس امور است اما بخشی از نارسایی‌هایی که امروز در کشور وجود دارد به دلیل نوع نظارت مجلس بر امور است. اگر لازم به وضع قانون است، باید قانون‌گذاری شود. ما برای انتخابات مجلس باید افرادی را انتخاب کنیم که از نشاط و تخصص و تعهد به نظام و مردم برخوردار باشند. نمایندگان مجلس باید وکیل ملت باشند نه وکیل الدوله.
 


کد مطلب: 708853

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/708853/مردم-زیر-بار-اینگونه-اداره-کردن-کشور-نمی-روند-وقتی-صحبت-نمی-کنند-مجبورند-تصمیم-شان-تاریکی-شب-اجرا-کنند-حاضر-عذرخواهی-ساده-هم-نیستند-هزینه-تصمیم-رهبری-می-دهند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com