پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

مشاور امنیت ملی ترامپ: عبور ناو هواپیمابر آمریکا از تنگه هرمز پیامی جدی برای ایران بود!

سه شنبه ۵ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۵۱
کد مطلب: 708828
رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی آمریکا مدعی شد ورود ناو هواپیمابر این کشور به منطقه، ایران را مهار می‌کند.
ورود ناو آمریکا به منطقه، ایران را مهار می‌کند
به گزارش جهان نيوز، به نقل از سایت کاخ سفید، رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی آمریکا در گردهمایی"آینده" آتلانتیک مدعی شد عبور ناوهواپیمابر آمریکا از تنگه هرمز پیامی جدی برای ایران بود.

رابرت اوبراین گفت: ناو هواپیمابر یو اس اس لینکلن این هفته از تنگه هرمز عبور کرد و یکی از اسکورت‌های آن ناوشکن دفاع هوایی موسوم به ناوشکن اچ ام اس است.

وی در ادامه ادعا کرد: لینکلن و ناوشکن همراه آن، این پیام محکم را به جمهوری اسلامی ایران می‌فرستند که خلیج فارس همچنان برای تجارت باز است و ایران درباره حمله به آمریکا، انگلیس یا متحدان ما، باید دو بار فکر کند. چنین حضوری ایران را مهار و عزم متحدان ما را در منطقه تقویت می‌کند.

دیروز سردار سلامی، فرمانده کل سپاه تجمع مردم در تهران در محکومیت اغتشاشات اخیر را تیر محکمی بر قلب آمریکا خواند. سردار سلامی در خصوص عبور ناو آمریکایی از تنگه هرمز گفت: دیدید که حتی ترامپ جلسه استیضاح کنگره را نیامد و در کاخ سفید ماند و اتاق فرماندهی تشکیل داد تا ملت بزرگ ایران را شکست دهد. ما رصد می کردیم، او این بار همه توان خود را به صحنه آورد، فشار و جنگ روانی حداکثری و پیاده نظام مزدور داخلی به میدان آمد. حتی ناو هواپیمابر او که ماه‌ها از ترس ما در بیرون از خلیج فارس مانده بود، به میدان آمد. اما می‌گویم به آنها که دیر شده، به صهیونیست‌ها هم می‌گویم که دلخوش به آمریکا نباشند، او دیر می‌آید، زمانی می‌آید که شما نابود شده‌اید.

مقامات مختلف آمریکایی در روزهای گذشته به حمایت از اغتشاشات اخیر ایران پرداختند و واشنگتن برای تشویق آشوبگران ناو هواپیمابر یو اس اس لینکلن را بعد از ماه‌ها از تنگه هرمز عبور داد.


منبع: باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *