جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

واشنگتن درصدد ایجاد یک رسانه برای «جوانان چینی داخل و خارج از کشور»

دوشنبه ۴ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۲۶
کد مطلب: 708682
طبق گزارش یک روزنامه چاپ هنگ‌کنگ، دو رسانه آمریکایی که با دولت این کشور مواضع و سیاست‌های هماهنگی دارند به دنبال ایجاد یک رسانه جدید ضد چینی هستند.
آمریکا درصدد ایجاد یک رسانه جدید ضد چینی است
به گزارش جهان نيوز، به موازات تشدید تنش‌های واشنگتن- پکن بر سر مسائل مختلف از قبیل ناآرامی‌های هنگ‌کنگ و مداخلات مکرر آمریکایی‌ها، «صدای آمریکا» و «رادیو آسیای آزاد» در شرف همکاری به منظور ایجاد یک «ساختار رسانه‌ای» جدید هستند که ماموریت و مخاطبان آن، «جوانان چینی‌ داخل و خارج از کشور» است.

به گزارش «راشا تودی»، روزنامه «ساوت چاینا مرنینگ پُست» خبر داد، دو رسانه آمریکایی که مواضع آنها در قبال مسائل سیاست خارجی به سیاست‌های واشنگتن نزدیک است، در آستانه ایجاد یک «ساختار رسانه‌ای جدید» برای مسائل مربوط به چین هستند.

طبق این گزارش، ماموریت «صدای آمریکا» و «رادیو آسیای آزاد» از ایجاد این ساختار رسانه‌‎ای جدید، ارائه یک رسانه برای شهروندان چینی خارج از این کشور است تا آنها در برابر رسانه‌های دولتی چین یک «رسانه جایگزین» (آلترناتیو) داشته باشند.
 

«صدای آمریکا» و «رادیو آسیای آزاد»
به گزارش ساوت چاینا مرنینگ پُست، این رسانه که قرار است هفت روز هفته و ۲۴ ساعته به زبان چینی در شبکه‌های اجتماعی، اینترنت و دیگر طرق برنامه پخش کند.

گفته می‌شود که تمرکز ویژه این رسانه، «جوانان چینی در داخل و خارج این کشور» خواهد بود.
طبق گزارش ساوت چاینا مرنینگ پُست، به طور متوسط برای در سال اول شروع به کار این رسانه بودجه‌ای بین پنج تا ۱۰ میلیون دلار  تخمین زده شده است.

تحرکات این دو رسانه آمریکایی به منظور راه اندازی یک رسانه «جایگزین» چینی‌ در شرایطی صورت می‌گیرد که واشنگتن و پکن درباره مسائل مختلف اقتصادی، سیاسی و استراتژیک تنش‌های زیادی دارند.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *