کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

خبری از پاسخگویی نیست/ روحانی استعفای حجتی را پذیرفت

4 آذر 1398 ساعت 14:24

عضو هیأت رئیسه مجلس با بیان اینکه رئیس‌جمهور استعفای وزیر کشاورزی را پذیرفت گفت:‌ با پذیرش استعفای وزیر کشاورزی توسط رئیس‌جمهور جلسه استیضاح وزیر منتفی شد.


به گزارش جهان نیوز، اکبر رنجبرزاده نماینده مردم اسداباد در مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس‌جمهور استعفای محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی را پذیرفت.

وی افزود: با پذیرش استعفای وزیر جهاد کشاورزی توسط رئیس‌جمهور استیضاح وی که بنا بود فردا در مجلس برگزار شود، منتفی است و مجلس ادامه دستور کار عادی و روزمره خود را خواهد داشت.

روز گذشته احمد علیرضابیگی عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس، اظهار داشت: طبق اعلام هیات رئیسه مجلس قرار است جلسه استیضاح وزیر کشاورزی روز سه شنبه برگزار شود اما وزیر کشاورزی از زمانی که بخش بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی از این وزارتخانه جدا و به وزارتخانه صنعت الحاق شد استعفای خود را به رئیس جمهور داده بود و نسبت به این موضوع اعتراض کرده است.

وی اظهار داشت: طبق اطلاعات منابع موثق، حجتی وزیر کشاورزی به دفتر رئیس جمهور اعلام کرده که به هیچ وجه در جلسه استیضاح حضور پیدا نمی کند که این امر به معنای استعفا است.

باید اینگونه بیان کرد که وزرای دولت آموخته اند که به وقت استیضاح و احتمال پایین کسب رای اعتماد مجدد نمایندگان، بهترین کار استعفای زودهنگام است تا دیگر به هیچ احدی پاسخگو نباشند و عطای وزرات را به نفر بعد ببخشند.

گفتنی است طرح استیضاح محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی 27 آبان 98 پس از بررسی های لازم مطابق ماده 221 آئین نامه داخلی مجلس با تعداد 38 امضا نمایندگان مجلس و در 18 محور تقدیم هیات رئیسه گردید و اعلام وصول شد.


کد مطلب: 708675

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/708675/خبری-پاسخگویی-نیست-روحانی-استعفای-حجتی-پذیرفت

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com