شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
۲
سرنوشت قطعه‌سازان پژو ۴۰۵ بعد از توقف تولید این خودرو چه می‌شود؟

قطعات پژو ۴۰۵ در راه سوار شدن بر سمند و پارس

دوشنبه ۴ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۱۱
کد مطلب: 708637
دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو در رابطه با سرنوشت قطعه‌سازان پژو ۴۰۵ بعد از توقف تولید این خودرو اظهار کرد: مشکلی برای قطعه‌سازان از بابت توقف تولید پژو ۴۰۵ ایجاد نمی‌شود؛ چراکه قطعات آن برای خودرو‌های سمند و پژو پارس قابل استفاده خواهد بود و تنها درصد بسیار کمی از قطعه‌سازان تزئینات خاص داخلی پژو ۴۰۵ هستند که دچار مشکل می‌شوند.
قطعات پژو ۴۰۵ در راه سوار شدن بر سمند و پارس
به گزارش جهان نيوز، در پی اعلام خودرو‌های جایگزین پژو ۴۰۵ توسط ایران‌خودرو، دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو گفت: مشکلی برای قطعه‌سازان از بابت توقف تولید پژو ۴۰۵ ایجاد نمی‌شود؛ چراکه قطعات آن برای خودرو‌های سمند و پژو پارس قابل استفاده خواهد بود.

مازیار بیگلو در گفتگو با ایسنا، در رابطه با سرنوشت قطعه‌سازان پژو ۴۰۵ بعد از توقف تولید این خودرو اظهار کرد: محصولات ایران‌خودرو نیز تقریباً همان وضعیت محصولات سایپا را دارد. آن چیزی که روی پلتفرم ساختار سمند و پارس ادامه خواهد پیدا کرد، در خودروی ۴۰۵ عملاً از لحاظ قطعات فنی، سیستم‌های ترمز، تعلیق، موتور و... با یک درصد تغییرات جزئی قابل‌استفاده روی خودرو‌های پارس و سمند خواهد بود.

دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو خاطرنشان کرد: کماکان بحث بدنه و تزئینات داخلی خودروی ۴۰۵ باقی خواهد ماند که آن‌ها احتمالاً دچار مشکل خواهند شد. البته یکسری از قطعات بدنه و تزئینات داخلی خودروی ۴۰۵ روی خودروی پارس و گروه سمند قابل استفاده خواهد بود. بنابراین عملاً اتفاقی که خواهد افتاد این است که درصد بسیار بالایی از قطعه‌سازان که تاکنون تأمین کننده قطعات پژو ۴۰۵ بوده‌اند، صدمه نخواهند دید؛ به دلیل اینکه خودرو‌های جایگزین معرفی شده قابلیت استفاده از قطعات مشابه را دارند، بنابراین تنها درصد بسیار کمی قطعه‌سازان تزئینات خاص داخلی پژو ۴۰۵ هستند که دچار مشکل می‌شوند.

وی افزود: البته لازم به ذکر است که عموماً درصد بسیار بالایی از اتاق خودرو‌ها در خود کارخانه‌های خودروساز تولید می‌شوند که اتفاقاً بسیاری از قالب‌های آن‌ها مستهلک و قدیمی هستند؛ لذا عملاً خروج خودروی ۴۰۵ از خط تولید هزینه زیادی را در این زمینه ایجاد نخواهد کرد.

بیگلو در مورد خودروی رانا به عنوان دیگر جایگزین پژو ۴۰۵ گفت: خودروی رانا محصولی از همان پلتفرم خودروی ۲۰۶ و ۲۰۷ است. به دلیل اینکه پلتفرم مشترک است در این خودرو نیز مشکلی ایجاد نخواهد شد. همانطور که قبلاً هم اعلام کرده‌ایم موضوع توقف تولید پراید و پژو ۴۰۵ با موضوع توقف پیکان در سال‌های گذشته بسیار متفاوت است.

اواخر آبان ماه معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران خودرو با بیان اینکه طبق توافق صورت گرفته میان وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان ملی استاندارد ایران و ایران خودرو؛ خط تولید محصول پژو ۴۰۵ جی‌ال‌ایکس بنزینی در پایان خرداد ماه سال۹۹ متوقف خواهد شد، از جایگزینی سه محصول رانا، پارس و گروه سمند با خودروی پژو ۴۰۵ جی‌ال‌ایکس بنزینی خبر داد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
يعني واقعا آدم لذت ميبره .... پول سمند و پارس ميدي ولي 405 سوار ميشه .
ممد
United States
....