کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

روایت این روزهای تلخ

علی شمسی پور

3 آذر 1398 ساعت 8:53

برخلاف عده بسیاری نگارنده معتقد است که رئیس جمهور مدبر است. هر عقل سالمی متوجه است که نتیجه رفتار بنزینی صادر شده چیزی جز اغتشاش نیست.


گروه سیاسی جهان نیوز، دکتر علی شمسی پور، عضو هیات علمی دانشگاه:
یک: کشور در وضعیت جنگی اقتصادی است. رهبری نظام بارها علنا به این معنا تاکید کرده است. تمام قوای کشور و مردم باید مقابل تهدیدها و حملات ناجوانمردانه شیطان بزرگ متحد شوند. گام دوم انقلاب گام سختی است. فتنه هایی در پیش است. در فتنه ها بصیرت لازم است. در فتنه های قبلی رهبری نظام خواص را به تبیین و روشنگری دعوت کرده بود. اما این بار رهبری تیزبین نظام در دیدار ارتشیان، نیروهای نظامی را به هوشیاری در برابر فتنه ها دعوت می کند. می توان حدس زد که خبرهایی در راه است و تحولات آینده با اتفاقات گذشته تفاوتهای جدی خواهد داشت.
 
دو: نظرسنجی ها نشان می دهد که مهمترین مساله مردم مشکلات اقتصادی است. دولت در پیش برد اهداف خود موفق نبوده و پروژه برجام به نحو فاجعه باری شکست خورده است. فرایندی که رئیس جمهور برای تسری مدل برجام به دیگر امورات حیاتی نظام تعریف کرده بود با هوشمندی رهبری نظام و مردم و بدعهدی دشمن مستکبر به یک پروژه ناقص تقلیل یافته است. دولتی که همه دارایی اش را در برجام خرج کرده بود به دولتی ورشکسته و مال باخته تبدیل شده است. محبوبیت رییس جمهور در پایین ترین وضعیت خود قرار دارد به گونه ای که رییس جمهور امیدی به فتح مجلس و در پی آن، دولت هماهنگ آینده ندارد. از طرف دیگر عملکرد رئیس قوه قضائیه که رقیب رئیس جمهور هم بوده باعث شده که مردم گوشه هایی از طعم عدالت را بچشند و محبوبیت او نیز در حال افزایش است.
 
سه: با مشخص شدن وضعیت کاندیداهای مجلس جبهه انقلاب در قم وضعیت علی لاریجانی به عنوان بزرگترین متحد رییس جمهور در بالاترین لایه مدیریتی و تصمیم گیر کشور بسیار لرزان می شود. لاریجانی جایی در هیچ یک از لیستهای اصلی تهران هم ندارد. وی می داند در لبه پرتگاه است. رفقای صمیمی و یاران متعهد و باهوش وی نیز مثل کاظم جلالی و بهروز نعمتی موضوع را درک کرده اند و در حال ترک مجلس به سمت سفارتخانه های ایران در دیگر کشورها هستند تا عمر سیاسی خود را دو سه روزی افزایش دهند. علی لاریجانی می داند که مردم قم ریاست را از او خواهند گرفت و بسیار محتمل است به دیگری تحویل داده شود. اتحاد زود هنگام نیروهای انقلابی در قم سیلی اول را به جناح غیر انقلابی و غربگرا نواخته است. قم پایتخت سیاسی و معنوی ایران است. همه می دانند که موج قم می تواند بصورت مویرگی کل کشور را فرا بگیرد.
 
چهار: رئیس جمهور عصبانی شده است و عصبی هم برخورد می کند. او رسما کشور و نظام را تهدید می کند. رئیس جمهور مدعی می شود که به مردم خواهد گفت که چه کسی کشور را به تعطیلی کشانده است. مشخص است که بدون برنامه این سخنان را بیان نکرده است. سخنرانی های تند و تهدیدآمیز در یزد و رفسنجان و سلام دادن وی به رئوس فتنه سال 88 سوت آغاز عملیات است.
 
پنج: ظاهرا مردم نامحرمند. شاید هم ...! سهمیه بندی بنزین در شب میلاد پیامبر اعظم (ص) همزمان با حضور مهمانان خارجی در کشور برای شرکت در کنفرانس وحدت اسلامی، بصورت ناگهانی و بدون اعلام قبلی به شکل بدی اعمال می شود. نه توضیحی، نه تشریحی و نه اقناع چندانی در کار است. سهمیه بنزین مردم بسیار کم است. افزایش قیمت هم بسیار زیاد است. خبری هم از شیب ملایم و افزایش پلکانی نیست. البته که نتیجه مشخص است. بخشی از مردم شوک زده که بیش از آنکه از قیمت بنزین ناراحت باشند متاثر از حس بد دور خوردن از رئیس جمهوری هستند که شعارش تدبیر و اعتدال بود، دست به اعتراض خیابانی می زنند. تیم های آماده به کار ضد انقلاب هم وارد می شوند و بر موج اعتراض سوار می شوند. میزان خشونت آشوب طلبان بی سابقه است. حملات آنها به مراکز مهم گسترده است و میشود آنچه که شد.....
 
شش: رئیس جمهور کشور دست به حرکتی زده است که بخشی از خروجی آن اوضاع بهم ریخته خیابانهای شهرهای مختلف است. وضعیت سطوح بالای مدیریتی کشور نیز ملتهب است. طرح های دو و سه فوریتی در حال آماده شدن در مجلس است و زمینه ای برای تشتت و تفرقه ای عمیق فراهم شده است. پیام غریبانه و مظلومانه و در عین حال مقتدرانه رهبری معظم انقلاب آبی بر آتش است. واضح است که مردم به هر دلیلی به خانه می روند و آشوبگران آموزش دیده در اقلیت کامل باقی می مانند. رهبری انقلاب قدرت راهبری فتنه را از بین می برد و از آسیب جدی و غیرقابل جبران به رئیس جمهور و دولت جلوگیری می کند. رئیس جمهور شاید انتظار چنین رفتار بزرگوارانه را ندارد ولی هزینه های زیادی را به نظام تحمیل شده است.
 
هفت: برخلاف عده بسیاری نگارنده معتقد است که رئیس جمهور مدبر است. هر عقل سالمی متوجه است که نتیجه رفتار بنزینی صادر شده چیزی جز اغتشاش نیست. او نیز می داند که عکس العمل عملش دقیقا چیست. هیچ آدم عاقلی قبل از هیچ انتخاباتی چنین رفتار عجیبی نمی کند. راز این رفتار آگاهانه و عامدانه رئیس جمهور چیست؟
 
هشت: هجوم همه جانبه دشمن در کنار وضعیت بد اقتصادی ناشی از کم توانی دولت و بی تدبیری رئیس جمهور در آشفته شدن کشور، سه ضلعی ظالمانه ای است که در برابر مردم و نظام اسلامی شکل گرفته و بحران جدیدی را بوجود آورده است. راه مقابله با این بحران جدید تنیده در انقلاب چیست؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که روشنگری و تبیین و صحبت با مردم هسته اصلی راه حل است و بسیار راه گشاست. فهم مردم در رای مردم متجلی می شود و می تواند هر سه ضلع این مثلث مهاجم را ساقط کند. بازوهای تقنینی و اجرایی کشور باید در خدمت مردم و نظام اسلامی قرار بگیرند. در این بین نیروهای انقلابی باید برای اداره کشور برنامه عالمانه داشته باشند. باید راه حل علمی و کارشناسی جایگزین برای سهمیه بندی بنزین داشته باشند. فشار از مردم مستضعف باید به سمت زالوهای اقتصادی تغییر مسیر بدهد. راهی نیست جز اینکه موج وحدت نیروهای انقلاب که در قم شکل گرفته و جریان غربگرا را در آستانه شکست قرار داده به تهران و اصفهان و مشهد برسد و تا تک تک مویرگها و شریانات پهنه جغرافیایی کشور رسوخ کند.


کد مطلب: 708447

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/708447/روایت-این-روزهای-تلخ

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com