کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امیرحاتمی: دشمن را در جبهه امنیتی به ذلت کشاندیم

2 آذر 1398 ساعت 14:39

وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح گفت: همواره دشمن را در این جبهه به خاک ذلت کشاندیم از این رو روحیه بسیجی در بین مردم توانست نقشه دشمنان را نقش بر آب کند.


به گزارش جهان نیوز، همایش بسیجیان وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح امروز (شنبه) با حضور امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح، سردار قاسم تقی زاده جانشین وزیر دفاع، سردار طلائی نیک معاون معاون حقوقی و امور مجلس وزارت دفاع در مجموعه ورزشی ساصد برگزار شد.

امیر حاتمی در این مراسم طی سخنانی با تبریک فرارسیدن هفته بسیج، گفت: بسیج مولود مبارک و موثر انقلاب اسلامی ایران و انقلاب اسلامی نیز خود مهمترین پدیده قرن جدید است.

وی با بیان اینکه در زمانی که دو قطب شرق و غرب در جهان حاکم بودند، احتمال وقوع انقلابی با شعار نه شرقی و نه غربی نمی‌رفت، افزود:، اما به لطف پروردگار این انقلاب عظیم به پیروزی رسید و خود موجب پدیده‌های نوین در جهان شد.

وزیر دفاع بسیج را یکی از مهمترین دستاورد‌های انقلاب اسلامی دانست و گفت: به برکت انقلاب اسلامی و با تدبیر امام خمینی ره بسیج در دل توفان حوادث شکل گرفت و ماموریت‌های خود را به بهترین شکل برعهده گرفت و در دل امواج دسیسه‌های مختلف دشمنان انقلاب سرافراز پیش آمد.

امیر حاتمی گفت: بسیج روز به روز بالنده‌تر و سرافراز پیش خواهد رفت، بسیج از مردم و برای مردم و بدونه هیچ توقع و چشم داشتی به مردم خدمت می‌کند. بسیج یعنی همه ملتی که علاقه‌مند به ملت و نظام است.

وی افزود: بسیجیان آمده، موقع شناس و همواره دشمن را رصد می‌کنند و همواره در مقابل جبهه‌های دشمنان جبهه مقاومت را شکل می‌دهند.

وزیر دفاع با اشاره به حضور مقتدر بسیج در دفاع مقدس و نقش آفرینی موثر آن گفت: بسیج در دفاع مقدس و در جنگ فرهنگی دشمن کار‌های نشدنی را انجام داد. بسیجیان در همه عرصه‌ها درخشیده اند در حوزه علم و فناوری با وجود همه موانع و تحریم‌ها حضور داشته و ما امروز در عرصه هسته ای، دفاعی، شیمی و دیگر حوزه‌ها کار‌های نشدنی را انجام داده و به یک قطب تبدیل شده ایم.

امیر حاتمی در ادامه با اشاره به تاثیر تفکر بسیجی در مقابله با اقدامات امنیتی دشمنان انقلاب اسلامی گفت: در جبهه امنیتی که از ابتدای پیروزی انقلاب در آن با دشمن درگیر بودیم، همواره تفکر و روحیه بسیجی و بسیجیان نقش آفرین بودند و همواره دشمن را در این جبهه به خاک ذلت کشاندیم؛ چه روزی که همه گرو‌های چپ و راست اعم از منافقین و کمونیست و مارکسیست و سلطنت طلب را برای وارد کردن ضربه امنیتی به کشور به میدان آوردند، چه این روز‌ها که گفته بودند تلاش خواهیم ناامنی‌ها را به داخل ایران بکشانیم و همه تلاش‌های خود را هم انجام دادند.

وی ادامه داد: دشمنان به بهانه واهی و سو استفاده از یک حرف انتقادی مردم به دنبال ضربه زدن به کشور بودند، اما دیدیم که نتوانستند؛ واقعا برنامه ریزی کرده بودند و می‌خواستند در کشور نا امنی ایجاد کنند، اما همین روحیه و تفکر بسیجی در بین همه مردم عزیز ما به خوبی توانست نقشه را نقش بر آب کند.

وزیر دفاع تصریح کرد: دشمنان می‌خواستند بر تحریم‌ها و محدودیت ها، نا امنی اضافه کنند، اما مردم عزیز ما به خوبی نقشه آن‌ها را متوجه شدند و نیرو‌های عزیز ما اعم از انتظامی، اطلاعاتی و بسیجیان ظرف چند روز برنامه ریزی بلند مدت و مفصل آن‌ها را نقش بر آب کردن و به فرمایش رهبر معظم انقلاب در جنگ امنیتی هم در کنار جنگ نظامی، فرهنگی و سیاسی یک پیروزی شیرینی برای ملت محقق شد و آن‌ها مجددا سرافکنده و متوجه شدند که برنامه ریزی چندساله آن‌ها برای ایجاد تا امنی در مقابل بصیرت و آگاهی و عزم و اراده بسیجیان و نیرو‌های دفاعی و امنیتی ایران هیچ است.

امیر حاتمی با بیان اینکه دشمنان با سرافکندگی و خواری از ایران خارج شدند، اظهار داشت: به لطف خدا نظام جمهوری اسلامی ایران توانست بگوید که ما برای ملت عزیزمان آنچه را که مصلحت بدانیم تصمیم می‌گیریم و شما نمی‌توانید نظام جمهوری اسلامی را در بی تصمیم قرار دهید؛ این آرزو را با خود به گور خواهید برد و نخواهید توانست به ملت ایران تحمیل کنید که او نتواند آنجا که باید تصمیم بگیرد، تصمیم بگیرد.

وزیر دفاع با اشاره به تصمیم سران قوا در خصوص سهمیه بندی و افزایش قیمت بنزین افزود: ما تصمیم می‌گیریم و این تصمیم موجب انسجام ملت و مسئولین نظام اسلامی شد و سران قوا با هم امضا کردند و رهبری حکیم، شحاع و بسیجی جانباز انقلاب به موقع و هوشمندانه از تصمیم مهم سران قوا حمایت کردند و به دشمنان این پیام را دادند که ما تصمیم میگیریم، تصمیم درست می‌گیریم و اگر تصمیمی اشتباه داشته باشد، آن را اصلاح می‌کنیم، اما زنده ایم، پویاییم و شما همانگونه که با فشار حداکثری نتوانستید ما را به تصمیم گیری وادار کنید، نخواهید توانست ما را در تصمیم گیری فلج کنید.

امیر خاتمی گفت: ملت با تمام قوا و هوشمندی از تصمیمات درست مسئولیت و رهبر معظم انقلاب حمایت میکنند و ما در جنگ اقتصادی نیز که جنگ مهمی است و امروز در آن قرار داریم با اتکا به روحیه و تفکر بسیجی پیروز خواهیم شد و آرزوی تسلیم شدن را در دل دشمنان خواهیم گذاشت.

وی در پایان تصریح کرد: امروز از هر زمان دیگری مطمئن تریم و باور قوی تری داریم که باید روحیه و تفکر بسیجی در جامعه‌مان حاکم باشد در آن صورت است که میدانیم در درون ملت ایران قدرت دفاعی مستحکم، زنده و پویایی پدید میآید که هیچ کس یارای مقابله با آن را نخواهد داشت.

منبع:خبرگزاری دانشجو


کد مطلب: 708404

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/708404/امیرحاتمی-دشمن-جبهه-امنیتی-ذلت-کشاندیم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com