جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱

تأثیر افزایش قیمت بنزین بر گرانی ارز از بین رفت

شنبه ۲ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۲۳
کد مطلب: 708299
همان‌طور که معاون اسبق بانک مرکزی اعلام کرده، تأثیر افزایش قیمت بنزین بر نرخ ارز از بین رفته است.
تأثیر افزایش قیمت بنزین بر گرانی ارز از بین رفت
به گزارش جهان نيوز، حیدر مستخدمین‌حسینی، معاون اسبق بانک مرکزی در گفت‌وگو با فرارو با اشاره به اینکه تأثیر افزایش قیمت بنزین و اعتراضات اخیر در بازار ارز تخلیه شده است، گفت: با توجه به اینکه این اثرگذاری در کوتاه‌مدت بوده، قیمت ارز سه‌شنبه و چهارشنبه سیر کاهشی به خود گرفته و به نوعی سیر افزایش قیمت که از ابتدای هفته در پی افزایش قیمت بنزین در بازار ارز شروع شده بود، متوقف شد و روند معاملات به حالت عادی بازگشته است.

وی با بیان اینکه دلار در حال حاضر از کانال ۱۲ به ۱۱ هزار تومان بازگشته است، اظهار داشت: دلار در پایان هفته با همین روند به کار خود خاتمه داد، این در حالی است که یورو دیگر ارز بین‌المللی نیز به مانند دلار مسیر کاهشی را طی می‌کند و در حال نزدیک شدن به قیمت خود در قبل از افزایش قیمت بنزین است.

معاون اسبق بانک مرکزی در مورد پیش‌بینی قیمت دلار در کوتاه‌مدت نیز گفت: اگر اتفاق خارج از کنترلی رخ ندهد، پیش‌بینی بنده این است که دلار در کانال ۱۱ هزار تومان در نوسان باشد و این امر را حداقل تا پایان سال می‌توان انتظار داشت.

گفتنی است، با وجود افزایش قیمت دلار در هفته‌ای که قیمت بنزین تغییر کرده بود - تا حدی که نرخ ارز از ۱۲ هزار تومان هم عبور کرد- کاهش قیمت ارز در روزهای پایانی هفته گذشته به کانال ۱۱ هزار و ۷۰۰ تومان نشان می‌دهد افزایش قیمت ارز به‌طور مصنوعی رخ داده و بر همین اساس، می‌توان گفت قیمت ارز تابع افزایش قیمت بنزین نبوده و تنها یک شوک کوتاه‌مدت اتفاق افتاده که آن هم ناشی از آشوب‌های برخی ‌اشرار بوده است.

البته آشوب‌طلبان هدفی جز این التهابات نداشتند، کما اینکه در فتنه ۸۸ نیز با اقدامات آشوب‌طلبان این پیام به آمریکا داده شد که می‌تواند با تحریم‌ها بر اقتصاد ایران اثر بگذارد، حالا هم مجدداً افرادی که امنیت مردم برایشان هیچ اهمیتی ندارد و حتی به اموال عمومی ‌نیز آسیب می‌رسانند در پی مشوش کردن بازارهای اصلی کشور بودند که به دلیل عدم همراهی مردم با آنها، از هدف خود بازماندند، لذا همان‌طور که معاون اسبق بانک مرکزی اعلام کرده، تأثیر افزایش قیمت بنزین بر نرخ ارز از بین رفته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *