جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

سپرده‌گذاری بیمه‌ها در نظام بانکی محدود شد

پنجشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۴۱
کد مطلب: 708212
بر اساس مصوبه شورای عالی بیمه سپرده‌گذاری شرکت‌های بیمه در نظام بانکی محدود شده است و بعد از این بیمه‌ها اجازه ندارند تمام سپرده‌های خود را فقط در یک بانک بگذارند.
سپرده‌گذاری بیمه‌ها در نظام بانکی محدود شد
به گزارش جهان نيوز، رحیم مصدق در ششمین همایش بورس، بانک، بیمه در جمع خبرنگاران از محدودیت سپرده‌گذاری شرکت‌های بیمه در نظام بانکی خبر داد و گفت: یک شرکت بیمه دیگر نمی‌تواند تمام سپرده‌های خود را در یک بانک سپرده‌گذاری کند چرا که بر اساس مصوبه شورای عالی بیمه حداکثر یک سوم سپرده شرکت‌های بیمه باید در یک بانک سپرده‌گذاری شود.

وی با تاکید بر اینکه سپرده‌گذاری شرکت‌های بیمه در بین بانک‌ها باید توزیع شود گفت: هدف از ابلاغ این بخشنامه تنوع‌بخشی و کاهش ریسک سرمایه‌گذاری شرکت‌های بیمه است.

مصدق در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه محدودیت سپرده‌گذاری در بانک‌ها آیا مشمول سقف سپرده‌گذاری نیز می‌شود تصریح کرد: بر اساس مصوبه شورای عالی بیمه برای سپرده‌گذاری شرکت‌های بیمه در بانک‌ها محدودیت سقف نیز در نظر گرفته شده است و شرکت‌های بیمه اجازه ندارند بیش از یک سوم منابع خود را در یک بانک سپرده‌گذاری کنند؛ در مجموع شرکت‌های بیمه باید سپرده‌های خود را در 3 بانک سپرده‌گذاری بکنند.

عضو هیئت عامل بیمه مرکزی با تاکید بر اینکه یکی از ویژگی‌های بیمه سهم بالا در رشد و توسعه اقتصادی است افزود: شرکت‌های بیمه می‌توانند بعد از دریافت حق بیمه‌های اقتصادی با سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف اقتصاد به رشد اقتصادی کمک کنند.

معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی بابیان اینکه سهم بیمه‌های زندگی باید به بیش از 20 درصد پورتوی صنعت بیمه برسد گفت: سرمایه‌گذاری ذخایر ریاضی در شرکت‌های بیمه باید از سایر منابع سرمایه‌گذاری جدا شود که البته این تکلیفی است که به تازگی شورای عالی بیمه به شرکت‌های بیمه ابلاغ کرده است.

مصدق ضمن اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری بلندمدت بازدهی را افزایش می‌دهد تاکید کرد: ذخایر ریاضی عبارت است از حقوق صاحبان سهام و پول‌هایی که شرکت‌های بیمه از مردم دریافت می‌کند و باید تفکیکی بین سرمایه‌گذاری ذخایر ریاضی انجام شود.

وی همچنین به بازنگری و اصلاح مقررات مربوط به جذب نماینده‌های بیمه زندگی که به تازگی انجام شده است اشاره کرد و افزود: در مصوبه اخیر شورای عالی بیمه این مقررات بازنگری شده است؛ بر همین اساس نماینده‌های بیمه زندگی فقط می‌توانند بازاریابی این بیمه‌ها را انجام دهند و صدور بیمه نامه باید تحت نظر یک نمایندگی تخصصی بیمه انجام شود.

وی با اشاره به اینکه سهم ضریب نفوذ بیمه‌های زندگی در صنعت بیمه 2.4 درصد است گفت: باید برای فروش بیمه به خصوص بیمه‌های زندگی تسهیلات خاصی در نظر گرفت چرا که صنعت بیمه باید اقدامات لازم برای فروش بیمه را انجام دهد.

وی در همین ارتباط به نقش استارت آپ‌های بیمه‌ای در فروش بیمه‌نامه اشاره کرد و گفت: طبق تصمیم شورای عالی بیمه برای استارت آپ‌ها باید مجوز کارگزاری برخط صادر شود. بیمه مرکزی به متقاضیان استارت‌آپی مجوز صدور کارگزاری برخط می‌دهد؛ این اقدام می‌تواند به افزایش ضریب نفوذ بیمه‌ای کمک کند.

مصدق همچنین تاکید کرد: با مجموعه اقدامات شرکت‌های بیمه‌ای برای بیمه‌های زندگی بنا شده تا از محل ذخایر ریاضی بیمه‌نامه هر شرکت تسهیلاتی نیز در همین راستا پرداخت شود. نسبت بازخرید بیمه‌های زندگی 3 درصد است؛ با تمهیدات شرکت‌های بیمه و پرداخت‌های انجام شده توسط این بخش نسبت بازخرید در حد متعارف نگه داشته شده است.

معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی درباره حق بیمه صندوق تامین خسارات حوادث طبیعی که بناست یک بار دیگر با طرح جدید در مجلس مورد رسیدگی قرار گیرد اینطور توضیح داد که نحوه دریافت حق بیمه این صندوق از طریق قبوض برق است و میزان حق بیمه با توجه به خطرپذیری منطقه تعیین می‌شود.

وی افزود: بعد از تعیین سقف ریالی در مجلس و با انجام محاسبات فنی در شرکت‌های بیمه امور مربوط به تعیین حق بیمه خاص برای هر منطقه بر اساس مطالعات صورت گرفته تعیین می‌شود؛‌ بیمه مرکزی بر اساس نوع سازه حق بیمه‌ها را طبقه‌بندی کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *