پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۶

گفت و گوی تلفنی وزیر خارجه ژاپن با «ظریف»

پنجشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۳
کد مطلب: 708193
تلویزیون دولتی ژاپن از گفت‌وگوی تلفنی «توشی میتسو موتگی» وزیر امور خارجه ژاپن با «محمدجواد ظریف» همتای ایرانی خود خبر داد.
گفت و گوی تلفنی وزیر خارجه ژاپن با «ظریف»
به گزارش جهان نيوز، "ان. اچ. کی" روز پنجشنبه گزارش کرد دو طرف در این گفت و گوی تلفنی که عصر چهارشنبه انجام شده است بر توسعه و تقویت روابط و افزایش همکاری ها در زمینه های مختلف تاکید کرده اند.
 
گزارش می افزاید: وزیر خارجه ژاپن در این گفت و گو از همتای ایرانی خود خواسته است اقداماتی را که موجب تضعیف توافق هسته ای سال ۲۰۱۵ بین ایران و شش قدرت جهانی می شود، متوقف کند.

موتگی همچنین از ایران خواسته است به عنوان یک کشور مهم در منطقه خلیج فارس به مسئولیت خود برای ایمنی حمل و نقل دریایی عمل کند.

وزیر خارجه ژاپن افزود: توکیو تلاش های دیپلماتیک را برای کاهش تنش در خاورمیانه ادامه خواهد داد.

وزیر خارجه ایران نیز در این گفت و گو موضع ایران را در مورد برجام توضیح داده و گفته است منافع اقتصادی وعده داده شده در توافق هسته ای به دلیل تحریم های آمریکا تضمین نشده است.

محمد جواد ظریف افزود: ایران مایل است روابط نزدیک خود با ژاپن را همچنان حفظ کند.

منبع: ایرنا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
ضدانقلاب، اغتشاشگران، گروهک تروریستی منافقین، آمریکایی ها، سازمان های بین المللی، اروپایی ها، سعودی ها، صهیونیست ها، تروریست های داعش، تروریست های القاعده، تکفیری ها، گروه های تروریستی برای ما یکی هستند.
توافق هسته ای سال ۲۰۱۵ بین ایران و شش قدرت جهانی غیرقانونی بوده است.
Iran, Islamic Republic of
عمله ی امریکا در حال خط دهی جدید به وزارت خارجه . ما ژاپنی بی غیرت نیستیم ژاپنی ها به جای خط دهی به فکر جزیره اوکیناوا و افزایش ۴ برابری بودجه نظامی طلب شده توسط امریکا باشند ‌. البته این تماسها نشون می دهد که جریانات بزرگتری در راه است جوامع زحمتکش امنیتی و بچه مکتبی ها بیشتر دقت کنند
Iran, Islamic Republic of
اساسا و ذاتا به هیچ گفتگوی تلفنی خوشبین نیستم....
Iran, Islamic Republic of
به وزیر خارجه ژاپن بگید بجای ایران به وزیر خارجی آمریکا زنگ بزنه که به تعهد خوش پایبند باشه
مجید سرابی
Iran, Islamic Republic of
ژاپن به نمایندگی از آمریکا با ایران صحبت می کند و پیام ترامپ را به ظریف اعلام کرده است