سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰
۲۶

توهم سعودی‌ها؛ «جنگ به داخل ایران منتقل شد» +تصاویر

پنجشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۱۶
کد مطلب: 708182
یک شاهزاده، سردبیر یک روزنامه سعودی و ده‌ها هموطنش با ابراز خرسندی از آشوب برخی در ایران به بهانه اعتراض به افزایش قیمت بنزین، تهدید ولی‌عهد سعودی علیه ایران را عملی شده توصیف کردند.
توهم سعودی‌ها؛ «جنگ به داخل ایران منتقل شد» +تصاویر
به گزارش جهان نيوز، تهران و چند استان دیگر در ایران، از جمعه شب گذشته شاهد اعتراض شماری از مردم به تصمیم دولت در خصوص افزایش بهای بنزین بود.

در حاشیه این اعتراضات، عناصر خرابکار اقدام به اغتشاش، تخریب،‌ آتش زدن اموال و اماکن عمومی و خصوصی کرده‌اند و تا کنون دهها بانک و ساختمان دولتی و خصوصی و صدها جایگاه سوخت در چند استان به آتش کشیده شده و دهها مرکز تجاری تاراج شده است و در همین حال مقامات آمریکایی و صهیونیستی از این اغتشاشات حمایت کرده‌اند.

هم‌زمان با این اتفاقات شماری از سعودی‌ها از جمله یک شاهزاده و یک روزنامه‌نگار و یک عضو خانواده آل الشیخ در عربستان، تهدید قبلی ولی‌عهد سعودی علیه ایران را عملی شده توصیف کردند و آشکارا مسئولیت اغتشاش در ایران را پذیرفته‌اند.
«عضوان الاحمری» روزنامه‌نگار سعودی و سردبیر روزنامه سعودی «ایندیپندنت عربی» و نزدیک به مسئولان سعودی، فیلمی از درگیری در شهر تبریز میان نیروهای انتظامی و عناصر آشوب‌طلب منتشر کرد و نوشت: انتقال جنگ به داخل ایران.

توییت الاحمری
 
 
اشاره الاحمری به سخن تهدیدآمیز محمد بن سلمان، ولی‌عهد سعودی است، زمانی که در تاریخ ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ در مصاحبه با شبکه الاخباریه کشورش، زمانی که هنوز ولی‌عهد نبود، گفت:‌ تلاش می‌کنیم که نبرد در ایران باشد نه عربستان

برخی کاربران در پاسخ به این توییت الاحمری به او گوشزد کردند که معنای این توییت، پذیرفتن مسئولیت [آشوب در ایران] است و ایرانی‌ها با ثبت این توییت از آن علیه عربستان استفاده خواهند کرد اما او پاسخی به این توییت‌ها نداده و بر حرف خود مانده است. 

همچنین شاهزاده «خالد بن مشهور بن مساعد بن عبدالعزیز آل سعود» نوه «مساعد» یازدهمین پسر ملک عبدالعزیز در توییترش با اشاره به همین تهدید بن سلمان نوشت: وقتی حرف بزند [و بگوید جنگ را به داخل ایران منتقل می‌کند]،‌ عمل می‌کند... ایران و نمایندگانش در برخی کشورهای عربی در بدترین وضعیت خود به سر می‌برند... و بزودی قلب تهران آتش خواهد گرفت».
 
توییت شاهزاده خالد بن مشهور
 
خالد یک روز بعد در توییتی دیگر نوشت: «آنچه در ایران رخ داده،‌ زلزله‌ای مردمی است... و ادامه این تحرک مردمی نیازمند صبر و تحمل و حوصله است...‌».

برخی کاربران سعودی نیز همین رویه را در پیش گرفتند و با بازنشر تصاویری از آشوب‌ها در شهرهای ایران در توییتر با شادی نوشتند که جنگ به داخل ایران منتقل شده است. 
کاربری به نام «عبدالعزیز بن عبدالله السعد» با هشتگ ایران_تشتعل (ایران در حال سوختن است)، تصویری از بن سلمان منتشر کرد و همراه آن نوشت: جنگ با موفقیت [به داخل ایران] منتقل شد. 

کاربر دیگری به نام «عبدالعزیز آل عبدالله بن رقوش»‌ از مکه مکرمه نوشت: «ایران در حال سوختن است. جنگ با موفقیت [به داخل ایران] منتقل شد. آشکارا آنان را به چالش بکش و چالش را اجرا کن.  قاطعیت!»

کاربری به نام «الدرع السعودی» با هشتگ ایران_تنتفض (ایران به پا خواست)، نوشت: جنگ به تهران منتقل شد و آنچه خواهد آمد، بدتر است. اما کاربری به نام «علویه» پاسخ او را داد که «چاه‌کن ته چاه خواهد بود».

«علی محمد (Ali) جازان» کاربر دیگری است که در این خصوص نوشت: دو سال پیش ولی‌عهد شاهزاده محمد بن سلمان، رهبر تجددخواه گفت که جنگ به داخل ایران منتقل خواهد شد. به وعده، وفا کرد.
 
توییت‌های سعودی‌ها
 
ایران باید تقسیم شود!
کاربری به نام «القوة الضاربة» پا را فراتر از هموطنان سعودی خود گذاشت و خواستار تجزیه ایران نیز شد و نوشت: ایران از درون می‌سوزد. همه جا تظاهرات است و صدها نفر کشته شده‌اند. روحانیون موفق نخواهند شد. رسما جنگ به داخل ایران منتقل شد و داخل کشورهایی که دولت‌هایشان تابع ایران هستند. راه حلی وجود ندارد جز آنکه ایران به چند کشور کوچک تقسیم شود». 

«بندر» کاربر دیگری است که با بازنشر فیلمی از خودروهایی در شیراز که به دست اغتشاشگران در حال سوختن است نوشت: وقتی سرورم محمد بن سلمان گفت که تلاش می‌کنیم، جنگ به داخل ایران کشیده شود، خندیدند و مسخره کردند اما الان ایران صفوی دارد می‌سوزد و اقتصادش در حال فروپاشی است.

عبداللطیف آل الشیخ نیز که از خاندان معروف آل الشیخ در عربستان سعودی است نوشت، ایران به پا خاسته... شاهزاده دلاور ما جنگ را به داخل خاک ایران منتقل کرد بدون هیچ جدالی... او در حال ساختن خاورمیانه‌ای نوین با استانداردهای جهانی است... ».

 
توییت خالد بن مشهور و سه کاربر دیگر
 
دهها کاربر سعودی دیگر از روز شنبه، دهها توییت در این خصوص منتشر کرده و با ابراز خرسندی از آشوب در ایران،‌ آن را انتقال جنگ به داخل ایران قلمداد کرده‌اند. 

سعودی‌ها درحالی این‌چنین با صراحت از کشیدن جنگ به داخل ایران سخن می‌گویند که آشوب‌ها در سراسر ایران به شکل گسترده‌ای فروکش کرده و امنیت به مناطق دستخوش اغتشاش بازگشته است.
 
منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
سعودی ها هم مثل جهان نیوز تو توهم هستند
Iran, Islamic Republic of
نظرت با حال بود موافقم.
Iran, Islamic Republic of
پنج سال است که عربستان جنایتکار شماره یک سگ دست نشانده آمریکا جنایتکار شماره یک همراه با چند کشور جنایتکار شماره یک دیگر درسایه سکوت سازمان های بین المللی خیانتکار شماره یک به کمک غرب جنایتکار شمار ه یک مردم غیرنظامی، بی‌دفاع و مظلوم یمن را می‌کشد و هیچ‌ صدایی از آمریکا جنایتکار شماره یک و کشورهای غربی جنایتکار شماره یک بلند نمی‌شود. حال که ارتش یمن موفق شده با تعدادی پهپاد پالایشگاه عربستان را به آتش بکشد آمریکایی‌ها جنایتکار شماره یک به تقلا افتاده‌اند و سر و صدا و گریه و لابه راه‌ انداخته‌اند.
Iran, Islamic Republic of
عادل الجبیر وزیر مشاور در امور خارجه عربستا، مایک پمپئو وزیرامور خارجه آمریکا و وزیردفاع آمریکا حمله موشکی به نفتکش ایرانی دردریای سرخ آگاه هستند..

عادل الجبیر وزیر مشاور در امور خارجه عربستا، مایک پمپئو وزیرامور خارجه آمریکا و وزیردفاع آمریکا حمله موشکی به نفتکش ایرانی دردریای سرخ نقش دارند..
Iran, Islamic Republic of
متجاوزان بیش از ۵۵ بار به صعده و حجه حمله کردند
تاریخ: ۰۳ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۸
طی ۱۲ ساعت گذشته نیرو‌های ائتلاف متجاوز بیش از ۵۵ بار به دو استان صعده و حجه حمله کرده اند.
ومجامع حقوق بشری خفه خون گرفتند، کاری نمی کنند و سکوت کرده اند؟
نباید درقبال جنایات متجاوزان سکوت کرد.
جنایات مدعیان حقوق بشر
مدعیان حقوق بشر، درجنایات ضد بشری جهان دست دارند.
مدعیان دروغین حقوق بشر درمقابل
Iran, Islamic Republic of
از ابتدای جنگ یمن تاکنون ۱۰۰هزار تن‌ کشته شدند

11 آبان 1398 ساعت 15:07

گزارش جدیدی از تلفات جنگ یمن از سال 2015 تاکنون منتشر شده که نشان می‌دهد در این بازه زمانی یکصد هزار نفر در این کشور کشته شده‌اند.
تروریستها مورد حمایت عربستان ومتحدانش در حادثه میرجاوه وحدت مردم را هدف قرار داده بودند.
Iran, Islamic Republic of
ایران اسلامی الان آدم برات باید اینجوری بگه : خدا لعنت کنه امتی ( اصلاحطلبها و منافقین و سلطنت طلبها و لیبرالها و ... ) که تو را خار و حقیر کردند
اکبر
Iran, Islamic Republic of
ای "گاو شیرده"
شتر در خواب بیند پنبه دانه گهی لف لف خورد گه دانه دانه
Iran, Islamic Republic of
حقیرهای داخلی تحویل بگیرن !
خرمشهر
Iran, Islamic Republic of
به نظر شما محمد بن سلمان 25 سال آینده را خواهد دید؟
Iran, Islamic Republic of
او بیست و پنج ماه آینده را هم نخواهد دید به لطف خدا ...
Romania
.....
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
این آرزو رو مثل دیگه هم پالگیاش به گور میبره
Iran, Islamic Republic of
بابا تو برو شیرت رو بدوشن چه به این غلطهای اضافی
.
Iran, Islamic Republic of
مرد مردان شون که صدام بود پوزش به خاک مالیده شد
اینا که کرم های هرزه گرد حرم سرای دربارین
اونم از عادل الجبیر شون که هنوز خودشم نمیدونه زنه یا مرد
.
Iran, Islamic Republic of
یاد کارتونی افتادم که شخصیت اولش داشت فرار می کرد و رسید به پرتگاه
اما با همون هیجان میدوید و حواسش نبود دیگه داره روی هوا میدوه
یک مرتبه متوجه شد که روی هواست ولی دیر شده بود و با سر سقوط کرد

این بیچاره ها هم خیلی وقته دارن روی هوا میدون
ولی هنوز حواس شون نیست دارن روی هوای میدون
حالی شون نیست که آمریکایی که دم از حمایت اینا میزنه یک توهم بیشتر نیست
Iran, Islamic Republic of
افساد طلبا تحویل بگیرن.حالا سعودی ها هم واسه من شدن آدم.
رضا
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
مرصاد
Iran, Islamic Republic of
قابل توجه اون دولت مردان لبخندی ؛ که با وجود این همه دشمنی علنی آل سعود ، باز دست دوستی ، به طرفش دراز می کنن !!
محمد
Iran, Islamic Republic of
شاهزاده دلاور یا گاو شیرده، اینا موقع توئیت کردن چی میزنن که این گاو شیرده را دلاور خطاب کردن که چند ساله تو باتلاق یمن گیر کرده.
خیلی از آتش جهنم آرامکو نگذشته کوچولو
Iran, Islamic Republic of
اعتراض اخیر نشان از اوضاع وخیم معیشتی مردم داشت .....
حسین
Iran, Islamic Republic of
به سعودیها بفرمایید ساقیشونو عوض نکنن.
Denmark
صف مردم معترض از صف آشوبگران و غارتگران اموال عمومی و شخصی جدا شد.خوشحال نباش.
Romania
نظام باید اقدام به تصفیه و تسویه خودش از خویشان و وابستگان و دوستان ...فاسد کند