پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
۱

توصیه محققان آمریکایی به روزه‌داری

پنجشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۶
کد مطلب: 708179
نتایج تازه‌ترین بررسی‌های محققان آمریکایی نشان می‌دهد روزه‌داری ماهی یک‌بار به میزان قابل توجهی به بیماران دارای مشکلات قلبی و عروقی کمک و طول عمر آنها را زیاد می‌کند.
توصیه محققان آمریکایی به روزه‌داری
به گزارش جهان نيوز به نقل از دیلی‌میل، این پژوهش تأکید می‌کند، روزه‌داری ریسک نارسایی قلبی را کاهش می‌دهد و به طور کلی به طول عمر افراد کمک می‌کند.

این مطالعه جدید حاکی از آن است، اثرات بیماری مزمن که طی چند دهه بروز می‌کند با روزه گرفتن کاهش می‌یابد. محققان دانشگاه یوتا تأکید می‌کنند، افرادی که به طور مرتب روزه می‌گیرند، دست کم 4/5 سال از آنهایی که همیشه غذا می‌خورند و هیچ وقت از مصرف غذا خوداری نمی‌کنند، عمر طولانی‌تری دارند.

بنیامین هورن، مدیر تحقیقات اپیدمیولوژی قلبی و عروقی و ژنتیکی در انستیتوی قلب بهداشت و درمان «Intermountain» می‌گوید: ما مدت‌هاست که درباره روزه‌داری پژوهش می‌کنیم. در این پژوهش‌ها بیش از دو هزار بیمار طی سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ تحت پژوهش قرار گرفتند.

این تیم قصد دارد در مطالعات آینده به بررسی اثرات جسمی‌روزه بر میزان کلسترول بالا و تأثیرات روانی بر‌اشتها بپردازد.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
چرا مسلمانها مخصوصا محققین کشور ما چنین تحقیقاتی نمی کنند. در این زمینه هم منتظریم آنها کاری انجام دهند؟؟؟؟