کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ضرورت آموزش نحوه صحیح اعتراض و انتقاد

30 آبان 1398 ساعت 10:00

مردم باید آگاهانه عمل کرده و باید حساب خود را از آشوبگران جدا کنند. همچنین مسئولین نیز باید نحوه صحیح انتقاد را به مردم آموزش دهند.


به گزارش جهان نیوز، افزایش قیمت بنزین بهانه ای شد تا افرادی آشوبگر، برای اعتراض به خیابان ها آمده و با تخریب اموال عمومی مانند بانک ها، پمپ بنزین ها و حتی آسیب  رساندن به تجهیزات امدادی و مراکز درمانی، موجب برهم زدن نظم عمومی شوند.

به گفته مسئولین، اسنادی به دست آمده که نشان می دهد دست های پشت پرده ای به این اعتراضات دامن زده و اعرتاضات را به اغتشاش و آشوبگری کشانده است.

با برهم خوردن شرایط عادی، مردم از جو متشنج فعلی ناراضی هستند و خواهان ایجاد دوباره نظم و امنیت در خیابان ها هستند. اما سوال اینجاست که چرا اعتراضات اینگونه اعلام شد و مردم کجای این اعتراضات هستند؟

علی الستی جامعه شناس ارتباطات و استاد دانشگاه در پاسخ به این سوال گفت: من معتقدم این افرادی که در خیابان‌ها  اموال عمومی و حتی خصوصی را تخریب می‌کنند، جزء مردم نیستند.

وی افزود: این آشوبگران، مردم نیستند. این افراد، اشرار هستند و در پس همه این تخریب ها، هدف‌های خاصی وجود دارد.

الستی درباره اهداف آشوبگران ادامه داد: این تخریب‌ها نمی‌تواند به نفع مردم باشد.

مردم بازیچه آشوبگران نشوند/ ضرورت آموزش نحوه صحیح اعتراض و انتقاد
جامعه شناس ارتباطات اظهار کرد:  از ابتدا باید انتقاد به صورت اصولی انجام می‌شد.
الستی به مردم توصیه کرد آگاهانه عمل کرده و آلت دست آشوبگران نشوند و افزود: مردم باید حساب خود را از آشوبگران جدا کنند.

ضرورت آموزش نحوه صحیح اعتراض و انتقاد
جامعه شناس ارتباطات اظهار کرد: هنگامی که مسئله‌ای موجب ایجاد پدیده اعتراض در جوامع می‌شود، نهاد‌های مدنی باید به مردم آموزش دهند و تفاوت بین معترضان و اغتشاشگران را مشخص کنند.
مردم بازیچه آشوبگران نشوند/ ضرورت آموزش نحوه صحیح اعتراض و انتقاد
وی درباره نحوه صحیح اعتراض به تصمیمات حاکمیتی گفت: مردم باید آگاهی کافی از شرایط کشور داشته باشند. سپس با آگاهی نمایندگان مجلس شورای اسلامی را که نمایندگان مردم هستند را انتخاب کرده و از طریق نمایندگان اعتراضات خود را اعلام کنند.

وی با بیان اینکه امیدوارم مسئولین راه اعتراض را به مردم آموزش دهند، گفت: در سایر جوامع، جوامع مدنی شامل رسانه ها، سندیکای کارگری، اتحادیه و انجمن‌های مردم نهاد، لایه هدایت گر بین مردم و حاکمیت هستند و با آگاهی دادن به مردم و آموزش، به هدایت افراد در جهت درست می‌پردازند. همچنین آموزش و پرورش نیز باید نحوه صحیح کارگروهی و انتقاد را به دانش آموزان آموزش دهد.

منبع:میزان


کد مطلب: 708162

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/708162/ضرورت-آموزش-نحوه-صحیح-اعتراض-انتقاد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com