پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۸
۷۸
رحیم پور ازغدی:

احتمالا دیگر در شورای عالی انقلاب فرهنگی حضور پیدا نکنم/ گاهی یک مسئول تصمیمی می‌گیرد که نمی‌داند مصالح کشور را به‌خطر می‌اندازد یا شاید برایش مهم نیست/ کسانی که برای پیشرفت آدرس غلط می‌دهند برای کشور خطرناک هستند

پنجشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۱۱
کد مطلب: 708151
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: دعواهای جناحی، وعده‌های دروغین، قبیله‌گرایی، باندبازی و تقدم منافع برخی افراد با منافع ملی مصالح کشور را به‌خطر انداخته و منجر به فرصت‌سوزی شده است.
احتمالا دیگر در شورای عالی انقلاب فرهنگی حضور پیدا نکنم/ گاهی یک مسئول تصمیمی می‌گیرد که نمی‌داند مصالح کشور را به‌خطر می‌اندازد یا شاید برایش مهم نیست
به گزارش جهان نيوز، حسن رحیم‌پور ازغدی شامگاه گذشته در مراسم رسالت دانشگاهیان در گام دوم انقلاب که در دانشکده فنی شهید منتظری برگزار شد، گفت: اصل ساختارسازی در جمهوری اسلامی در ۴۰ سال گذشته برعهده دانشگاهیان بوده است و تمام کسانی که در حوزه‌های مختلف مسؤولیت اجرایی دارند، فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها هستند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر اینکه دغدغه تمدن‌سازی امری مهم است، بیان کرد: اسلام منشأ بزرگترین تمدن انقلابی در جهان است و بعد از ۲۰۰ سال خفت در دوران قاجار بعد از انقلاب اسلامی دایره نظام‌سازی با طلایه‌داری ایران مطرح شد.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان می‌گویند ایران با جمعیت و وسعت کم جزو ۴ کشور قدرتمند و ایدولوژیک از لحاظ نفوذ در ملت‌ها است و امروزه از لحاظ علمی جزو کشورهای مطرح دنیا هستیم.

رحیم‌پور ازغدی با بیان اینکه در چهل ساله دوم انقلاب باید آسیب‌شناسی کنیم تا بدانیم کجا اشتباه کرده‌ایم، عنوان کرد: ۳۰ سال دیگر جزو ملت‌های پیر جهان هستیم، اگر در این ۲۰ سال کار اساسی کردیم که نیاز به روحیه جوان دارد، می‌توانیم مشکلات را حل کرده و از آن‌ها عبور کنیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر اینکه اگر با این روال جلو برویم در ۳۰ سال آینده مهدکودک‌ها تبدیل به خانه سالمندان می‌شوند، اظهار کرد: منفی شدن نرخ زاد‌وولد خطر بزرگی است که جامعه ما را تهدید می‌کند اما در مقابل مدیران جوانی که در همه میدان‌ها و عرصه‌ها داریم در طول تاریخ ایران بی‌سابقه است.

وی یادآور شد: در زمان ساسانیان علم مخصوص سه طبقه اصلی حاکم در کشور بود، زمانی که اسلام آمد تحصیل علم را حق و وظیفه تمام زنان و مردان مسلمانان دانست و با فرهنگ غلط حرمسرای و تبعیض در علم‌آموزی مقابله کرد.

رحیم‌پور ازغدی تصریح کرد: ایران بعد از چندین سال قله پیشرفت علم در جهان شده است و بیش از ۷۰ درصد نخبه‌ها در حوزه‌های مختلف در جهان اسلام ایرانی هستند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه روحیه جهادی محصول امام راحل است، اظهار کرد:  باید به‌سمت نظام کامل پیشرفته ایرانی اسلامی که یادگار امام است حرکت کنیم، مسئله اصلی ما نیروی انسانی مستعد کارآمد است که باید ظرفیت دینی داشته باشند.

وی نیروی انسانی را از منابع عظیم نفت به لحاظ مادی گران‌تر دانست و ادامه داد:
خیلی از ظرفیت‌ها غفلت کرده‌ایم، بعد از انقلاب هدف این بود که از تمامی ظرفیت‌ها استفاده شود که بخشی به فعلیت رسید و امروزه ایران به یک کشور درجه یک تبدیل شده که مسیر تاریخ را تغییر داده است.

رحیم‌پور ازغدی افزود: کل مسؤولان نظام را مردم سر کار می‌آورند، به‌عنوان مثال قوه مجریه و قوه مقننه با رأی مستقیم مردم سرکار می‌آیند که برخی از آن‌ها خدمت کرده‌اند و برخی صدماتشان منجر به خیانت شده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: ظرفیت اصلی برای امیدبخشی نیروهای انسانی هستند، جمعیت دانشجویان بعد انقلاب حدود ۴ تا ۵ میلیون است و ۱۵ تا ۱۶ میلیون  افراد جامعه فارغ التحصیل هستند.

وی با بیان اینکه در تولید علم رشد کمی و کیفی خوبی داریم، بیان کرد: از لحاظ مقالات علمی به رتبه ۱۶ جهان رسیده‌ایم و امروزه تولیدکننده علم در جهان هستیم.

بیشتر بخوانید:
دولت روحانی سند ۲۰۳۰ را مستقیم تصویب کرد
توهین بی‌سابقه روحانی به رحیم‌پور ازغدی در جلسه انقلاب فرهنگی


رحیم‌پور ازغدی خاطرنشان کرد: جمعیت جوان زیر ۴۰ سال یک فرصت است، اما اگر به‌خوبی مدیریت نشود یک تهدید جدی است، ۳۶ میلیون نفر از  جمعیت کشور بین ۱۵ تا ۴۰ ساله هستند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: بعد از انقلاب سرعت رشد علمی بانوان در مقایسه با جهان قابل مقایسه نیست، در حال حاضر به‌اندازه‌ای پزشک و خلبان در کشور داریم که باید به‌دنیا صادر کنیم.

وی متذکر شد: همه باید با تلاش و مبنای توحیدی و عقلانیت انسانی حرکت کنیم، ایران یک درصد جمعیت جهان است، اما ۷ درصد معادن در کشور ما وجود دارد که هنوز فعال نیست و در بحث منابع زیرزمینی مخصوصا نفت و گاز در جهان رتبه دوم را داریم.

رحیم پورازغدی با اشاره به اینکه یک هشتم جمعیت جهان همسایه ما هستند، یادآور شد: با مدیریت بازار بزرگ داخلی باید مشکل صادرات و واردات را حل کنیم، به‌واسطه این امر دیگر نیازی به بازار جهانی نداریم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه بعد از برجام فشارها و تحریم‌ها چندین برابر شد، بیان کرد: باید عقلانیت علمی درستی صورت بگیرد تا اقتصاد کشور از این بحران‌ها خارج شود، با تمام مشکلات موجود ما جزو ۱۷ اقتصاد بزرگ جهان هستیم.

وی با تاکید بر اینکه موانع مدیریت باید تبدیل به حمایت شوند، اظهار کرد: متأسفانه برخی‌ها با وعده‌های دروغین ملت را فریب می‌دهند و دشمن نیز قصد مأیوس کردن ما را دارد.

رحیم‌پور ازغدی ادامه داد: در دهه ۶۰ نیز این تفکر غلط وجود داشت که دشمن به ما کمک می‌کند، اگر دشمن قصد کمک داشت چرا اساتید‌ فیزیک ما را ترور کردند؟ جوانان ایرانی با اعتقاد به انقلاب اسلامی و پیروی از راه شهدا نشان دادند می‌توانند حماسه‌ها خلق کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: اسلام می‌گوید علم عزت است، فرق تمدن اسلامی با غرب این است، آن‌ها به‌دنبال قدرت هستند و ما به‌دنبال حقیقت همراه با قدرت هستیم.

وی با اشاره به اینکه در تمدن اسلامی علم و فلسفه هر دو مدنظر است، اضافه کرد: غرب حیوان مجهز است، در حالی که ما باید انسان مجهزی باشیم، سرعت پیشرفت علم ما همه را در جهان غافلگیر کرد، دشمن سعی دارد با تلقین سبک زندگی خود، خانواده و بازار سکولار منهای اخلاق، معنویت، ایثار و عشق را به خورد ما بدهد.

رحیم‌پور ازغدی افزود: امروز در علم نانو جزو پنج کشور برتر دنیا هستیم، با وجود اینکه خلاف جریان حاکم شنا می‌کنیم و همه چیز علیه ماست و شرق و غرب ما را تحریم کردند، جزو قدرتمندترین کشورهای جهان هستیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی از دانشجویان خواست تا پایان‌نامه‌های خود را کاربردی و در جهت رفع مشکلات کشور بنویسند و ادامه داد: باید سال‌ها با شتاب بالا حرکت کنیم و خوشبختانه سنگ بنای انقلاب علمی گذاشته شده است.

وی یادآور شد: باید موانع را بشناسیم، از آن‌ها عبور کنیم و به حرف بسنده نکنیم، ابتدا به سراغ مشکلات جزئی جامعه برویم.

رحیم‌پور ازغدی با بیان اینکه ۲۰ تا ۳۰ میلیون نفر از جمعیت کشور کارمند دولت هستند، متذکر شد: بخشی از مشکلات به‌خاطر سبک زندگی غلط مردم است، جامعه‌ای که کار را عامل بدبختی می‌داند، نمی‌تواند در مسیر تمدن‌سازی گام بردارد، زیرا در این راه باید منسجم و جهادی حرکت کرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: دعواهای جناحی، وعده‌های دروغین، قبیله‌گرایی، باندبازی و تقدم منافع برخی افراد با منافع ملی مصالح کشور را به‌خطر انداخته و منجر به فرصت‌سوزی شده است.

وی تاکید کرد: گاهی یک مسؤول تصمیمی می‌گیرد که نمی‌دانند مصالح کشور را به‌خطر می‌اندازد یا شاید برایش مهم نیست، نباید مانند سکولارها در انتخابات دروغ تحویل مردم بدهیم.

بیشتر بخوانید:
اگر نظام ما ناکار آمد بود باید ۱۰ بار سقوط می‌کردیم
پیش‌بینی دو سال قبل رحیم پور درباره روحانی!


رحیم‌پور ازغدی با بیان اینکه یک مسؤول باید با حجت عقلی و علمی تصمیمی بگیرد و حرف‌هایش ضمانت اجرا داشته باشد، بیان کرد: در طول این ۴۰ سال برخی برای پیشرفت و توسعه مدام آدرس‌های غلط داده‌اند و معتقدند کلید پیشرفت در خارج از کشور است، در حالی‌که کلید حل مشکلات در داخل کشور است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: کشور زمانی پیشرفت می‌کند که از ظرفیت‌هایش به‌خوبی استفاده شود و با جهان تعامل فعالانه داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه برخی مسؤولان به بهانه آشتی با جهان می‌خواهند زیرسلطه آمریکا و استکبار بروند، بیان کرد: ما با جهان مشکلی نداریم و تنها با جهان‌خواران مشکل داریم، انقلاب اسلامی جهانی است و این دشمنان هستند که ما را تحریم کرده‌اند.

رحیم‌پور ازغدی خاطرنشان کرد: کسانی که برای پیشرفت آدرس غلط می‌دهند برای کشور خطرناک هستند زیرا توهمات خود را در قالب واقعیت به خرد مردم می‌دهند و با شعار اینکه آرمان‌گرا نباشیم و واقع‌گرا باشیم، مردم را گول می‌زنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی یادآور شد: اگر سران سه قوه آدرس غلط به مردم دهند جامعه به انحراف کشیده می‌شود، ما برای پیشرفت احتیاج به باور فکری و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های خودمان داریم.

وی با بیان اینکه در ۴۰ سال گذشته چوب اعتماد بی‌جا به دشمنان را خورده‌ایم، اظهار کرد: برجام و سند ۲۰۳۰ بر خلاف قانون اساسی و بدون اینکه در مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح شود، اجرا شد و طی ۶ سال گذشته بیشترین قراردادها را با دشمن بعد از انقلاب اسلامی امضاء کرده‌ایم.

رحیم‌پور ازغدی با بیان اینکه احتمالا دیگر در شورای عالی انقلاب فرهنگی حضور پیدا نکنم، بیان کرد: رسالت و وظیفه دانشگاهیان این است که بخشی از آسیب‌ها را شناسایی کرده و راه‌حل مناسبی برای آن‌ها ارائه دهند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
70 درصد نخبگان جهان اسلام ایرانی هستند و برای همین است که صنعت و تکنولوژی و اقتصاد ما از کشورهایی نظیر مالزی اندونزی ترکیه امارات قطر و سعودی بسیار پیشرفته تر است
Iran, Islamic Republic of
منظور استاد از کشورهای اسلامی همین عراق و یمن و سوریه و افغانستان و غزه و جنوب لبنان وده وگرنه بقیه جاها را نمیشه با مسلمانان انقلابی و ولایی جمع بست
واقع بين
Iran, Islamic Republic of
اين امار از كجاست ؟؟!!!
Iran, Islamic Republic of
هااا؟ از مالزی پیشرفته تر؟ مالزی برو شما یبار. خوبه برات
Iran, Islamic Republic of
بله از مالزی پیشرفته تر
خارج نشین
Brazil
خدا وکیلی، خدا وکیلی قسمت میدم چند روز در این کشورها که نام بردی زندگی کردی ؟ ....
Romania
....
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
شورای انقلاب فرهنگی چه ربطی به بنزین داره،
....
Iran, Islamic Republic of
اقتصاد و فرهنگ از هم جدا نشدنی ان
Iran, Islamic Republic of
باید یک نفر آزاد از رئیس جمهور توضیح میخواست یا نه ؟ ...
Iran, Islamic Republic of
خدا خیرت بده دقیقا ...
Iran, Islamic Republic of
همون طور که آب خوردن به برجام ربط داره
Iran, Islamic Republic of
بنزین منجر به کشته شدن چندین انسان
بهم خوردن آرامش مردم
قطع اینترنت
بی حرمتی به کلام الله شده

بازم به فرهنگ بی ربطه ؟؟!!!
اکبر
Iran, Islamic Republic of
جناب رحیم پور به نظر می رسد که امثال شما نه تنها نباید حرفی از خروج از شورا بزنند بلکه بیش از پیش و مردانه منتقد بی تدبیری و مدافع منافع مردم و نظام باشند.
حسین
Iran, Islamic Republic of
سلام . کاملا موافقم . نباید ولایت را تنها گذاشت
عبیدی
Iran, Islamic Republic of
صاحبنظران فرهیخته ای همچون استاد رحیم پور ..... همواره سخنانی بر زبان میاورند که شور و شعف را در دلها زنده میکند
شمس
Iran, Islamic Republic of
فرهيخته ؟! ...
Iran, Islamic Republic of
چرا مردم باید چوب اختلافات میان این اشخاص رو بخورند؟
دراین وضعیت گرانی و تنگی معیشت این اختلافات چه ربطی به ما داره؟!
Iran, Islamic Republic of
ربطش اینه که یک تفکر بلندت می کنه و به من و شما اعتبار و عزت میده
یک تفکر من و شما رو خوار و ذلیل می کنه و بله قربان گوی استعمار و مشکلات معیشتی رو دامن میزنه ....
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
داستان نساز عزیزدل برادر
مشخصه شکم سیری داری!
Iran, Islamic Republic of
شکم سیر رو اونی داره که تو ولنجک خونه داره
Iran, Islamic Republic of
حق با استاد رحیم پور ازغدی است روحانی باید درباره افزایش قیمت بنزین پاسخگو باشد.
صبور
Iran, Islamic Republic of
اولا، شورای عالی انقلاب فرهنگی جایی است که برای تمامی شئون علمی و فرهنگی حق تصمیم گیری دارد. از جمله موارد فرهنگی یکی هم نحوه تصمیم گیریهاست و بررسی مبانی این تصمیم گیری که مهم است...
Iran, Islamic Republic of
برجام چه ربطی به شورای عالی انقلاب فرهنگی داره!..
Iran, Islamic Republic of
ربطی که نداره ولی وقتی رئیس جمهور و اطرافیانش درباره خرابکاریهاشون هیچ کجا حاضر به پاسخگویی و صحبت رو در رو نیستند ۱ی مجبور میشه تو شورای عالی انقلاب فرهنگی ۱ سوال بپرسم و روحانی ... فقط جواب بده .....
احمد
Iran, Islamic Republic of
به جناب رحیم پورازغدی عرض می کنم: شما این توهین ها را بخاطر دفاع از نظام ، رهبری و مردم تحمل کردید اجرتان با خدا سنگر را ترک نکنید اندکی صبر سحرنزدیک است
رر
Iran, Islamic Republic of
اين شخص چه كاره است كه در مسائل دخالت مي كند! و....!!!!
Iran, Islamic Republic of
...
احمد
Iran, Islamic Republic of
یک اندیشمند دلسوز انقلابی وحامی نظام وعضو شورای عالی انقلاب فرهنگی
رضا
Iran, Islamic Republic of
...
اميررضا
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
تو چه کاره ای و در چه سطحی از جامعه هستی که از وظایف این شخص باید مطلع باشی
Iran, Islamic Republic of
مردم حق دارند حرف بزنند.....
Denmark
ایشان شهروند است و حق سوال دارد.
وفا عسگری
Iran, Islamic Republic of
آقای ازغدی بهتر است بعد از این همه درس علم و اخلاق دادن به زمین و زمان، کمی ادب و فروتنی هم برای خود ذخیره می کرد ....
عبدالرجب
Iran, Islamic Republic of
منفی دهندگان مخالف ذخیره ی ادب هستن؟ خخخخخ
Iran, Islamic Republic of
نه اینکه رقاصهای شب تصویب برجام خیلی ادب از خودشان نشان دادند کو اون دلارهای هزار تومانی که ادعا میکردند؟
Iran, Islamic Republic of
اگه رسالت شورا را می دانی چرا دیگه نمی خواهی باشی تنها صدای حزب الله را می خواهی قطع کنی؟ نمی دونم شهدا بودند چی می گفتند اما تنها گذاشتن امام حجت شرعی نداره
Iran, Islamic Republic of
....
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
....
علی
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
لطفا کمی از میزان پیشرفت کشورمان در این چهل سال پرده برداری بفرمایید ممنون می شویم
Iran, Islamic Republic of
اگه اینقدر کوری که نمی بینی پیشرفت را مسلما کر هم خواهی بود ولی یک مورد میگم که کمی فکر کنی همین که آزادانه با چرندیاتت می توانی ابراز وجود کنی
Iran, Islamic Republic of
ظاهرا باید از چشم های شما عزیز پرده برداری کنیم
حداقل اعتراف دشمنان را درباره پیشرفت های حیرت انگیز ایران گوش کن
البته اگر گوش های مبارکتان مشکل شنوایی ندارد
Iran, Islamic Republic of
خودت چشمهات رو باز کنی میبینیو
کسی رو که خوابه میشه بیدار کرد ولی کسی رو که خودش به خواب زده نمیشه بیدار کرد...
Iran, Islamic Republic of
....
نیما راسخ
Iran, Islamic Republic of
....
حسين
Germany
با سلام ، آقاى رحيم پور ازغدى پيشنهاد من به شما اين است ،بمانيد و مشغول انجام رسالت خود باشيد كه بر عهده گرفته ايد، ...
....
مرصاد
Iran, Islamic Republic of
عدم حضور ؛ تصمیمی اشتباه است ....
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
عدم شرکت ایشون در جلسات یکی از خبرهای خووب در بین تمام اتفاقات بد این چند وقت بوده؟!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
از اول م عددی نبودی
Denmark
آقای رحیم پور! اتفاقا حضرات می خواهند شما در شورا شرکت نکنید و شما نباید به عدم شرکت در جلسات فکر کنید.
Iran, Islamic Republic of
شاید میخواهند با این کارها یک آدم موثر را از سر راه خود بردارند ...!!!؟
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
موثر؟!
چه تاثیری؟!
کدام تاثیر؟!
. . . ؟
. . . ؟!
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
...
کشکول
Iran, Islamic Republic of
....
رر
Iran, Islamic Republic of
اين انقلاب فرهنگي كه از ان صحبت مي كنيد كجاست....
علی
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
...
فاطمه
Iran, Islamic Republic of
می خواستم تقاضا کنم که سنگر فرهنگی خود را نباید خالی کنند .... بنابر این صبورانه در راه اعتلای فرهنگ وآرمانهای این مملکت کوشش کنید.
Iran, Islamic Republic of
....
حراف عوام فريب
Iran, Islamic Republic of
اي شيطان
Iran, Islamic Republic of
Iran, Islamic Republic of
...
هموطن
Iran, Islamic Republic of
...
بوسجين
Denmark
...
عبدالله
United Arab Emirates
برادر عزیز. الآن باید وسط میدان باشی.....
Iran, Islamic Republic of
شما را به خدا در جلسات شوراي عالي انقلاب فرهنگي شركت كنيد ...
بهرام
Iran, Islamic Republic of
در هر صورت چهل سال ایستادگی و مقاومت با این همه توطئه های خارجی کم چیزی نیست و باید به مردم و مسئولین دلسوز و خانواده های شهدا تبریک گفت