کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

۳ جستجوگر ایرانی برای جایگزینی «گوگل» +عکس

29 آبان 1398 ساعت 21:02

معروف‌ترین موتور جستجوگر که تقریبا تمام کاربران آن را می‌شناسند و خواه و ناخواه کارشان به آن افتاده و از آن استفاده کرده‌اند، موتور جستجوگر «گوگل» است که البته این روزها دسترسی به آن مسدود شده و کاربران ایرانی دچار مشکلاتی شده‌اند.


به گزارش جهان نیوز، دنیای اینترنت و وب یک منبع عظیم از انواع اطلاعات است که روز به روز بر حجم و گستردگی آن افزوده می‌شود. به همین دلیل جستجو در آن بدون موتورهای جستجوگر بسیار دشوار است. موتورهای جستجوگر کار ما را ساده می‌کنند و به تمامی سایت‌ها سرمی‌زنند و لیستی از اطلاعات آنها تهیه می‌کنند و وقتی کلمه‌ای را جستجو کنیم فورا لیستی از  مطالب مرتبط با آن کلمه را به ما نشان ‌می‌دهد.

معروف‌ترین موتور جستجوگر که تقریبا تمام کاربران آن را می‌شناسند و خواه و ناخواه کارشان به آن افتاده و از آن استفاده کرده‌اند، موتور جستجوگر «گوگل» است. البته این روزها به دلیل اغتشاشاتی که در برخی از نقاط کشور ایجاد شده، دسترسی به گوگل و تمامی سرویس‌های آن مسدود شده و کاربران زیادی برای جستجوی سایت‌ها و مطالب دچار مشکلاتی شده‌اند.
از همین رو، برای رفع مشکل کاربران به معرفی 3 موتور جستجوگر ایرانی می‌پردازیم:

* موتور جستجوگر پارسیک(parseek)
این جستجوگر یکی از قدیمی‌ترین موتورهای جستجوی ایرانی است که از سال ۱۳۸۱ کار خود را شروع کرد. نوع سیستم این سایت بر پایه Meta Search Engine است و از بانک اطلاعات دیگر جستجوگرها مانند گوگل و یاهو استفاده می‌کند. یعنی اگر شما در این سایت کلمه‌ای را سرچ کنید در واقع در چندین سایت جستجوی شما انجام می‌شود و نتیجه آن در این سایت نمایش داده می‌شود.

اما نکته قوتی که در این جستجوگر وجود دارد سفارشی‌سازی جستجوهای فارسی است که به گفته خود سایت، جستجوهای فارسی بهتر نمایش داده می‌شود و نتایج بهتری دارند.
برای ورود به جستجوگر ایرانی پارسیک روی تصویر زیر کلیک کنید
 

جستجوگر پارسیک(parseek)

* موتور جستجوگر پارسی‌جو(parsijoo)
بدون شک موتور جستجوی پارسی‌جو در بین موتورهای جستجوگر ایرانی یکی از زیباترین محیط‌های کاربری را دارد. پارسی‌جو موتور جستجوی مستقل و بومی است که علاوه بر قابلیت جستجو در وب شامل سرویس‌های متنوع دیگری نظیر سرویس هوشمند خبری، سرویس آب و هوا و ترجمه است. در این برنامه سعی شده است تعدادی از مهمترین آنها یعنی جستجوی متنی در وب، جستجو در تصاویر و سرویس آوا به شکل سریع و آسان در اختیار کاربران قرار بگیرد.

گاهی معنای واژه‌ای را نمی‌دانید یا درباره مساله‌ای به اطلاعات بیشتر نیاز دارید، به دنبال مکانی روی نقشه جغرافیا می‌گردید یا فیلم و تصویر خاصی را جست‌و‌جو می‌کنید؛ برای همه این‌ها موتور جست‌وجویی مانند گوگل یک شاه‌کلید دارد اما اطلاعات بومی هم وجود دارد که کاربران نمی‌توانند آن‌ها را در سایت پرطرفدار گوگل پیدا کنند و پارسی‌جو می‌تواند این اطلاعات را برای کاربران فراهم کند.


برای ورود به جستجوگر ایرانی پارسی‌جو روی تصویر زیر کلیک کنید
جستجوگر پارسی‌جو(parsijoo)


* موتور جستجوگر یوز(yooz)
یوز یک موتور جستجوی ایرانی است که بر منابع فارسی موجود در فضای وب تمرکز دارد. طراحی و تولید موتور جستجوی یوز از اواخر سال ۱۳۸۸ با تلاش نیروهای متخصص داخلی آغاز شده است. یوز تاکنون توانسته است بیش از پنج میلیارد صفحه را پوشش دهد و احاطه گستردهای بر وب فارسی داشته باشد. یوز همچنین دارای خدمات جستجوی خبر، وبلاگ و عکس است.


برای ورود به جستجوگر ایرانی یوز روی تصویر زیر کلیک کنید
جستجوگر یوز(yooz)

ویژگی‌های موتور جستجوی یوز:

- تمرکز بر زبان فارسی

- سرعت بسیار بالا با هدف‌گذاری پاسخ‌دهی سریع به کاربران با میانگین تاخیر کمتر از ۱ ثانیه

- تحلیل نیازهای متداول کاربران و پاسخ‌دهی مستقیم به چندین نوع از جستجوهای کاربران

- معماری بی‌درنگ به نحوی که صفحات جدید، تا چند دقیقه پس از خزش، قابل جستجو است.


کد مطلب: 708123

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/708123/۳-جستجوگر-ایرانی-جایگزینی-گوگل-عکس

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com