جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

رسانه سوئدی: وزیر دفاع عراق شهروندی سوئد دارد

چهارشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۵۷
کد مطلب: 708111
براساس گزارش یک رسانه‌ سوئد، وزیر دفاع کنونی عراق تابعیت سوئدی دارد. این سیاستمدار عالی رتبه عراقی پاسپورت سوئدی دارد و در دفاتر دولتی سوئد به عنوان شهروند ساکن حومه استکهلم ثبت شده است. او در مدت اقامت در سوئد سالها و قبل از انتخابش در پست فعلی به دلیل بیماری از کارافتادگی و حق بیمه از سوئد دریافت می‌کرده و به ارتکاب برخی جرائم متهم است.
رسانه سوئدی: وزیر دفاع عراق شهروندی سوئد دارد
به گزارش جهان نيوز، به نقل از پایگاه سوئدی «نیتر ایداگ» (اخبار امروز)، نجاح الشمری، وزیر دفاع عراق در سال ۲۰۱۵ به دست داشتن در تخلفی در مورد بیمه متهم شد اما این پرونده پس از تحقیقات اولیه بسته شد، در سال بعد نیز او به ارتکاب جرمی جدی‌تر متهم شد اما آن پرونده نیز یک روز پیش از جلسه محاکمه به دلیل نامعلومی حذف شده و او آزاد شد.

الشمری ۵۲ ساله به دلیل مشکلات حافظه در سوئد در مرخصی تمام وقت به سر برد. دولت سوئد به افرادی که به دلیل ناتوانی توان کار کردن ندارد، مبالغی را اختصاص می دهند. الشمری سال ۲۰۰۹ وارد سوئد شد و به خانواده‌اش که از سه سال قبل در سوئد بودند، ملحق شد، سپس او در سال ۲۰۱۵ تابعیت سوئد را گرفت.

سال گذشته در برخی اسناد دولتی نام الشمری به عنوان فردی که با وجود اقامت چند ساله در سوئد، زبان این کشور را بلد نیست، آورده شد. دولت سوئد به الشمری و خانواده او یک واحد آپارتمان در یکی از مناطق استکهلم اختصاص داد، این خانواده در سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ درآمد متوسطی داشتند و الشمری پس از انصراف از کار به دلیل بیماری حقوق دریافت می‌کرد.

الشمری در سال ۲۰۱۳ چندین درخواست کمک مالی ارائه کرد اما همه آن‌ها رد شدند، او و خانواده‌اش دست‌کم دو بار به عراق سفر کردند. تحقیقات اولیه نشان می دهد که خانواده الشمری نتوانستند توضیح دهند با اینکه او در مرخصی تمام وقت است، در آن روزها چه کار می‌کرده است. مشخص شد که الشمری در آن مدت صبح زود از خانه خارج می‌شده و آخر وقت باز می‌گشته است.

طبق گزارش این سایت، الشمری در سوئد از نام دیگری استفاده می‌کرده است.

براساس این گزارش، آنچه در لایحه اتهامات الشمری آورده شده با شرح حال او که در سایت وزارت دفاع عراق ذکر شده هم‌خوانی دارد؛ طبق این شرح حال، او در طول زندگی‌اش یک نظامی بوده و به عنوان ژنرال در ارتش و یک کارشناس در زمینه مبارزه با افراط‌گرایی و تروریسم فعالیت داشت. همچنین او مدارک مختلفی در علوم نظامی و سیاسی دارد.

الشمری در ژوئن امسال به عنوان وزیر دفاع منصوب شد و حزب او موسوم به الوطنیه گزارش‌هایی مبنی بر اینکه او تابعیت سوئدی دریافت کرده باشد، رد کرد و این مقام را فردی "وطن‌پرست" توصیف کرد که "او را قادر می‌سازد با چالش‌های شغلش" مواجه شود. بستگان الشمری به سوالات پایگاه سوئدی نیتر ایداگ پاسخی ندادند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *