کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

قرارداد ساخت 150 دستگاه کامیون بین ايران خودرو ديزل و قرارگاه خاتم به امضا رسيد

28 آبان 1398 ساعت 11:56

قرارداد تولید 150 دستگاه کامیون بین قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا و ایران‌خودرو دیزل به ارزش 126 میلیارد تومان به امضا رسید.


به گزارش جهان نیوز، مديرعامل ايران‌خودرو در اين‌باره گفت: در توليد كاميون 2624 به خودكفايي 85 درصدي رسيده‌ايم.

فرشاد مقيمي افزود: در راستای انجام مأموریت برای ارائه خدمات به داخل کشور و با توجه به اینکه قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا از ارکان سازندگی در کشور است در تفاهمی مقرر شد 700 دستگاه کامیون توسط ایران‌خودرو دیزل برای قرارگاه خاتم تولید شود که در گام اول 150 دستگاه کامیون تولید و عرضه خواهد شد. اين كاميون‌ها در پروژه استراتژيك خط آهن چابهار-زاهدان به كار گرفته خواهد شد. وي تصريح كرد: ايران خودرو ديزل ظرفيت توليد و تامين سالانه 25 هزار دستگاه از اين كاميون را دارد.

مقيمي ادامه داد: در این قرارداد به تولید داخل توجه خاص شده و بخشی از نیازهای تولید از طریق شرکت‌های تحت پوشش ایران‌خودرو تأمین می‌شود.

مديرعامل ايران خودرو افزود: تفاهم‌ ديگري در حاشيه ديدار با فرمانده قرارگاه سازندگي خاتم الانبيا نيز پيرامون نوسازي و بازسازي ماشين آلات سنگين قرارگاه انجام شد.

مقيمي از راه‌اندازي میز خودکفایی جدید برای اقلام وارداتی خبر داد و گفت: از طریق مشارکت با شرکت‌های دانش‌بنیان، در این حوزه کار می‌کنیم.

وي با تأکید بر اینکه خودروها باید از منظر زیست‌محیطی و استاندارد به روز باشند، گفت: در حوزه توليد تاكنون 87 قطعه از قطعات خودرو براي ساخت داخل هدف‌گذاری شده است و خرید خارجی هم در جایی که تولید داخل می‌شود نداریم، ضمن آن‌که در شرايط فعلي از مجموع قطعات هدف‌گذاري شده 15 قطعه به توليد انبوه رسيده و در 11 قطعه هم در حال تست یک‌روزه خط است که به زودی به خط توليد اضافه خواهد شد. تاکنون در این حوزه 33 میلیون یورو صرفه‌جویی ارزی داشته‌ایم.

مقيمي افزود: در حوزه مواد اولیه هم در صنعت خودرو 90 درصد داخلی‌سازی کرده‌ایم که 10 درصد دیگر هم اقلام لازم شناسایی شده است و به حوزه هاي ايميدرو و شركت ملي پتروشيمي براي تعريف پروژه ساخت داخل معرفي شده است. هم زمان دو هدف مذكور را دنبال مي كنيم و در اين زمينه عزم جدي داريم.
 
منبع:ایکو پرس


کد مطلب: 707875

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/707875/قرارداد-ساخت-150-دستگاه-کامیون-بین-ايران-خودرو-ديزل-قرارگاه-خاتم-امضا-رسيد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com