کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فرمانده آمریکایی:

قبل از رسیدن پهپادهای ایرانی، آشتی کنیم!

28 آبان 1398 ساعت 10:30

رئیس ستاد نیروی هوایی آمریکا با اشاره به اختلاف اعراب خلیج فارس با قطر، مدعی شد باید تا دیر نشده برای حفظ جبهه متحد علیه ایران، کاری کرد.


به گزارش جهان نیوز به نقل از رویترز، «دیوید گلدفین» رئیس ستاد نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا امروز شنبه طی نشستی که در دبی برگزار شد؛ کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس را به کنار گذاشتن اختلافات و اتحاد نظامی علیه ایران دعوت کرد.

گفتنی است واشنگتن جبهه‌گیری عربستان سعودی، امارات، بحرین و همچنین مصر علیه قطر را تهدیدی برای تلاش‌ها در راستای مهار ایران و ایجاد جبهه واحد علیه این کشور تلقی می‌کند.

گلدفین در دیدار با همتایان عرب خود مدعی شد زمان آشتی و فراموشی دلخوری‌ها آن وقتی نیست که موشک یا پهپاد ایرانی در راه است، بلکه همین امروز باید آشتی کرد.

اظهارات اخیر در حالی مطرح می‌شود که آمریکا در برخی حوادث تابستان گذشته از جمله حمله به بندر الفجیره، حادثه دریای عمان و حمله پهپادی به آرامکو- شرکت نفت عربستان سعودی- بی‌آنکه مدرک موثقی ارائه دهد، انگشت اتهام خود را به سمت ایران نشانه رفته است.

گلدفین در ادامه ادعاهای خود افزود: هیچ کشوری به تمام امکانات لازم برای دفاع دسترسی ندارد ولی با اتحاد با یکدیگر می‌توانیم دفاع جمعی انجام دهیم.

از سال ۲۰۱۷ که حملات سیاسی و محاصره اقتصادی علیه قطر به رهبری عربستان سعودی آغاز شد آمریکا تلاش می کرد میان کشورهای عرب خلیج فارس که همگی از متحدانش هستند آشتی ایجاد کند که تاکنون ناموفق بوده است.


کد مطلب: 707860

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/707860/قبل-رسیدن-پهپادهای-ایرانی-آشتی-کنیم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com