جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

هنرمند حامی ترامپ «مدال ملی هنر» می‌گیرد

سه شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۵۰
کد مطلب: 707852
«جان وویت» با این وجود که از هنرپیشگان کهنه‌کار هالیوودی به شمار می‌آید لیکن یکی از معدود هالیوودی‌هاییست که از ترامپ و سیاست‌هایش حمایت می‌کند. او ترامپ را «بزرگ‌ترین رئیس‌جمهور قرن» نامیده است.
هنرمند حامی ترامپ «مدال ملی هنر» می‌گیرد
به گزارش جهان نيوز، کاخ سفید اسامی چهار دریافت‌کننده «مدال ملی هنر» و چهار دریافت‌کننده «مدال ملی بشردوستانه» را اعلام کرد.

طبق این اعلام، «جان وویت» هنرپیشه کهنه‌کار هالیوودی «مدال ملی هنر» را از ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا دریافت می‌کند. «الیسون کراوس» موسیقیدان و «جیمز پترسون» نویسنده آثار رازآلود نیز این نشان عالی هنر را دریافت می‌کنند.

یو‌اس‌ای تودی نیز در خبر خود در این مورد برای هر یک از دریافت کنندگان این مدال نوشت:
اولین دریافت کننده، «جان وویت» برای ظرفیت استثنایی‌اش به عنوان هنرپیشه برای به نمایش گذاشتن شخصیت‌های پیچیده مفتخر به دریافت این مدال می‌شود.

دومین  دریافت کننده، «الیسون کراوس» خواننده و موسیقیدان سبک بلوگرَس به خاطر مشارکت فوق‌العاده مثبت در موسیقی آمریکا مفتخر به دریافت این جایزه می‌شود.

سومین دریافت‌ کننده، «شارون پرسی راکفلر» برای نوآوری در هنر و نیز کمک‌های برجسته خیریه‌اش این مدال را دریافت می‌کند.

و چهارمین دریافت کننده «موسسه موزیسین‌های نظامی آمریکا» است که این مدال را به خاطر شخصیت‌بخشی متعالی به موسیقی و خدماتی که برای کشور انجام داده‌اند می‌گیرند.

همچنین چهار دریافت کننده بخش «مدال بشردوستانه ملی» شامل «موسسه کلرمونت» «ترزا لوزانو لانگ» «پاتریک اوکانل» و «جیمز پترسون» می‌شوند.


«جان وویت» با این وجود که از هنرپیشگان کهنه‌کار هالیوودی به شمار می‌آید، لیکن یکی از معدود هالیوودی‌هایی است که از ترامپ و سیاست‌هایش حمایت می‌کند. او ترامپ را «بزرگ‌ترین رئیس‌جمهور قرن» نامیده است.

جالب اینکه «موسسه موسیقی نظامی آمریکا» یکی از چهار دریافت کنندگان «مدال ملی هنر» اجراهای مکرری در دوره تصدی‌ ترامپ در کاخ سفید داشته‌اند و این انتخاب می‌تواند متاثر از این مساله باشد همچنان که انتخاب «جان وویت» هنرپیشه نیز می‌تواند بخاطر حمایت‌های وی از ترامپ صورت گرفته باشد.


جان وویت برای بازی در فیلم «کابوی نیمه‌شب» نامزد جایزه اسکار بهترین هنرپیشه مرد شد و او نهایتا اسکار را برای بازی در فیلم «بازگشت به خانه» به‌دست آورد.


او همچنین یک بار هم برای بازی در فیلم «قطار افسارگسیخته» و یک بار برای بازی در فیلم «علی» نامزد بهترین هنرپیشه نقش مکمل مرد اسکار شده است.

وویت در فیلم‌های «دلال بیمه» «ماموریت غیرممکن» و «مخمصه» ایفای نقش کرده است. 
جالب اینکه او پدر آنجلینا جولی است که هیچ‌گونه ارتباط و صمیمتی با هم ندارند و چندسالی‌ست که کاملا ارتباط خانوادگی‌شان قطع شده است.


این جایزه تا قبل از دوران ریاست‌جمهوری ترامپ به صورت سالانه از سوی روسای جمهور پیشین اعلام و اعطا می‌شد اما از زمان تصدی ترامپ این اولین بار است که این جایزه به هنرمندان اعطا می‌شود.

ترامپ این مدال‌ها را روز پنج‌شنبه طی مراسمی در کاخ سفید به هشت نفر و موسسه مذکور اعطا خواهد کرد.

نشان ملی هنر ( National Medal of Arts) جایزه و مدالی است که در سال ۱۹۸۴ میلادی توسط کنگره ایالات متحده آمریکا پایه‌گذاری شد و هدف از ایجاد آن، ارج‌نهادن به هنرمندان، حامیان و اهالی هنر بود.

این نشان که یک جایزهٔ معتبر آمریکایی است، عالی‌ترین افتخاری است که در زمینهٔ هنر در ایالات متحده آمریکا اعطا می‌شود.

افرادِ واجدِ شرایط توسط سازمان «پشتوانه ملی هنرهای آمریکا» (NEA) انتخاب می‌شوند. مدال این جایزه نیز توسط مجسمه‌ساز مشهور آمریکایی «رابرت گراهام» طراحی شده است.


«کرِک داگلاس» هنرپیشه شهیر هالیوودی، «رابرت ردفورد» هنرپیشه هالیوودی، «گریگوری پِک» هنرپیشه هالیوودی، «فرانک کاپرا» کارگردان هالیوودی، «ویلِم دوکونینگ» نقاش معروف، «ویلیام شومان» آهنگساز شهیر جهانی، «بی بی کینگز» موزیسین مشهور سبک بلوز، «آرتور میلر» نمایشنامه‌نویس شهیر جهانی، «بیلی وایلدر» کارگردان نویسنده و تهیه‌کننده هالیوودی، «هری بلافونته» هنرپیشه، «باربارا استرِیسان» هنرپیشه، «جانی کَش» خواننده، «یویوما» ویلنسل‌نواز مشهور و رهبر ارکستر جاده ابریشم با عضویت کیهان کلهر، «رابرت دووال» هنرپیشه، «استن لی» نویسنده معروف کتاب‌های کمیک و مارول همچون مرد عنکبوتی، «اولیویا دوهاویلن» هنرپیشه فیلم «بربادرفته» «کلینت ایستوود» هنرپیشه شهیر هالیوودی، «جان ویلیامز» آهنگساز «جنگ ستارگان» «کوئینسی جونز» آهنگساز برنده گرمی، «هارپر لی» نویسنده رمان معروف «کشتن مرغ مقلد» «مریل استریپ» هنرپیشه‌ای که بیشترین اسکار را کسب کرده، «جورج لوکاس» کارگردان «جنگ ستارگان» «مل بروکس» هنرپیشه، «مورگان فریمن» هنرپیشه هالیوودی،  «باب دیلن» خواننده شهیر جهانی و برنده نوبل ادبیات،  و «آل‌پاچینو» هنرپیشه نامدار هالیوودی از جمله معروف‌ترین دریافت‌کنندگان «نشان ملی هنر» آمریکا هستند.

منبع:فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *