سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۱
۱۱
نتانیاهو:

دوره کنونی نقطه فروپاشی در تاریخ اسرائیل است

سه شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۲۰
کد مطلب: 707841
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تلاش احزاب رقیبش برای ائتلاف با نمایندگان عرب را خطرناک توصیف کرد و گفت که این اقدام نقطه فروپاشی در تاریخ اسرائیل است. اظهارات نتانیاهو برای خطرناک اعلام کردن وضعیت، جنبه سیاسی دارد و با هدف جلب نظر رهبران احزاب و افکار عمومی عنوان شده است.
دوره کنونی نقطه فروپاشی در تاریخ اسرائیل است
به گزارش جهان نيوز، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که در تشکیل کابینه ائتلافی با رهبران احزاب صهیونیستی شکست خورده است، به هر حربه‌ای متوسل می‌شود تا همچنان در قدرت باقی بماند. نتانیاهو که به شدت با اعراب ساکن در سرزمین‌های اشغالی مخالف بوده و آن‌ها را تهدیدی برای امنیت اسرائیل اعلام کرده است، بار دیگر اظهارات نژادپرستانه خود را علیه عرب‌ها تکرار کرد. نتانیاهو از رؤسای حزب رقیب انتخاباتی خود آبی - سفید خواست فکر تشکیل دولت اقلیت با حمایت لیست مشترک عربی را از سر بیرون کنند. به گزارش شبکه روسیا الیوم، بنیامین نتانیاهو شنبه‌شب در کنفرانسی که آن را فوق‌العاده و اضطراری خواند، گفت: «وابستگی به نمایندگان عرب خطری آشکار برای اسرائیل و شکافی بی‌سابقه در تاریخ آن است». در این کنفرانس سران و فعالان حزب لیکود که نتانیاهو ریاست آن را برعهده دارد، حضور داشتند. شبکه آی۲۴ نیوز اسرائیل هم اظهارات نتانیاهو را منتشر کرد که گفته است: «دوره کنونی شاهد نقطه فروپاشی در تاریخ اسرائیل است، زیرا رؤسای حزب آبی - سفید به ریاست بنی گانتس که مأمور تشکیل دولت جدید اسرائیل است، با اعضای کنست که از تشکیلات تروریستی حمایت می‌کنند و به دنبال نابودی آن هستند، مذاکره می‌کنند». نتانیاهو افزود: «اگر این دولت اقلیت تشکیل شود، در تهران، رام‌الله و غزه جشن برپا می‌شود، همانگونه که پس از هر حمله‌ای که به اسرائیل انجام می‌شود، جشن می‌گیرند». تأکید نتانیاهو به شروع نقطه فروپاشی در رژیم صهیونیستی، در شرایطی است که بحران سیاسی در این رژیم در دهه‌های اخیر بی‌سابقه بوده است و برای اولین بار در تاریخ اسرائیل دو انتخابات در کمتر از شش ماه برگزار شد که نشان می‌دهد تل‌آویو دچار بی‌ثباتی سیاسی شده است.

ائتلاف با اعراب ممنوع!
درحالی که لیست نمایندگان عرب میتواند در تشکیل کابینه ائتلافی نقشی تعیین‌کننده داشته باشند، نتانیاهو ائتلاف با اعراب را ممنوع اعلام کرده است. نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه اظهارنظر‌های خود، خطاب به رئیس ائتلاف آبی- سفید گفت: «من به منظور تشکیل دولت متحد فراگیر همین امشب آماده مذاکره با تو هستم. این کاری است که باید کرد. تشکیل دولتی اقلیت وابسته به حمایت حامیان تروریسم حتی برای یک لحظه یا یک روز ممنوع است». وی افزود: «دولت اقلیت مورد حمایت ائتلاف مشترک احزاب عربی خطر بزرگی است. ما نه انتخابات دیگری میخواهیم و نه دولتی که به عرب‌ها تکیه کند». نتانیاهو ادامه داد: «اینجا تلفنی قرمز است که هر عصر زنگ می‌خورد و به من می‌گویند: می‌خواهیم اینجا را هدف بگیریم، می‌خواهیم آنجا را هدف بگیریم، چه می‌خواهید به آن‌ها بگویم؟ کمی صبر کنید. می‌خواهم مسئله را با ایمن عوده مطرح کنم یا از احمد الطیبی مشورت بگیرم؟». نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی این‌گونه به هشدارهایش ادامه داد: «آیا کسی تصور می‌کرد چنین چیزی در تاریخ اسرائیل رخ دهد؟ این موضوع به امنیت اسرائیل ضربه می‌زند و منجر به تهدید وجودی اسرائیل می‌شود، سیلی به دموکراسی اسرائیل و سیلی به صورت کسانی است که به آبی - سفید رأی دادند. اگر رأی‌دهندگان می‌دانستند که گانتس چنین کاری خواهد کرد (دولتی با اعراب تشکیل خواهد داد) پنج کرسی به او می‌دادند؟ قطعاً نه». نتانیاهو در هفته‌های اخیر با شروع درگیری در غزه، فضا را در سرزمین‌های اشغالی به شدت امنیتی کرده و سعی دارد از این وضعیت به نفع خود استفاده کند. اظهارات وی علیه عرب‌های ساکن اراضی اشغالی هم در این راستا انجام شده است تا بتواند از این طریق نظر رهبران سایر احزاب را به سمت خود جلب کند تا مسند نخست‌وزیری را حفظ کند.

نتانیاهو در ادامه لفاظی‌های خود علیه نمایندگان عرب پارلمان اسرائیل گفته است: «از این رو از اشکنازی و یعالون از ژنرال‌های سابق اسرائیلی که در ارتش خدمت کرده‌اند و رؤسای سابق ستاد ارتش بودند می‌خواهم با گانتس که او هم رئیس ستاد ارتش بوده، حرف بزنند. به او یادآور شوند آن‌هایی که می‌خواهند شریک ما شوند (نمایندگان لیست مشترک عربی) چه کسانی هستند، می‌خواهید دولت شما وابسته به آن‌ها باشد، آن‌ها می‌خواستند شما را مانند دیگر سربازان ارتش اسرائیل به عنوان جنایتکار جنگی محاکمه کنند، مگر عقل خود را از دست داده‌اید؟» نتانیاهو در پایان حرف‌هایش گفت: «زمان زیادی برای مهار این بحران وجود دارد، با او صحبت کنید و او را به راه درست بازگردانید، بیایید، با هم دولتی متحد و فراگیر را در جهت تحقق خواسته‌های ملت تشکیل دهیم.»

اظهارات نتانیاهو علیه اعراب درحالی است که او در دوران نخست‌وزیری خود بار‌ها تلاش کرده است با تصویب قوانینی در کنست، اعراب را به کوچ کردن از سرزمین‌های اشغالی وادار کند. نتانیاهو و دیگر مقامات تندرو رژیم صهیونیستی، فلسطینی‌ها و اعراب ساکن در اراضی اشغالی را تروریست می‌دانند و مدعی هستند باید فلسطینی‌ها اعدام شوند و حتی در سال‌های گذشته تلاش‌هایی برای تصویب قوانین سخت علیه فلسطینی‌ها و اعراب در کابینه اسرائیل انجام شده است. به دنبال ناکامی نتانیاهو در تشکیل کابینه ائتلافی، بنی گانتس مأمور تشکیل کابینه شده است و در صورت ناکامی گانتس برای همراه کردن دیگر احزاب در تشکیل کابینه، باید برای سومین بار در سال جاری میلادی انتخابات زودهنگام در اسرائیل برگزار شود؛ انتخاباتی که به گفته مقامات صهیونیستی به فروپاشی اقتصادی اسرائیل منجر می‌شود.

پایه‌های صهیونیستی لرزان شده
در پی شکست‌های متعدد رژیم صهیونیستی از گروه‌های مقاومت فلسطینی، رهبران فلسطینی بر این باورند که بنیاد این رژیم سست شده است. به گزارش پایگاه العهد، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) روز دو شنبه در سخنانی تأکید کرد: «پیروزی مقاومت به تعداد موشک‌هایی که شلیک کرده، نیست بلکه پیروزی مقاومت به این است که موفق شده پایه‌ها و ستون‌های رژیم صهیونیستی را برای روز‌های طولانی فلج کرده و آن‌ها را به لرزه در بیاورد». هنیه همچنین تصریح کرد: «با مدیریت امور اراضی به اتفاق‌نظر رسیدیم تا یک قطعه زمین را به خانواده شهید السوراکه اختصاص بدهیم. این امر حداقل وظیفه ما در برابر خانواده‌ای است که اعضایش را به خاطر فلسطین از دست داده است». وی خاطرنشان کرد: «ما انتقام خون شهیدان خود را می‌گیریم و درگیری‌های اخیر خاتمه یافته، اما نبرد هنوز پایان نیافته است و این نبرد تا زمان بیرون راندن صهیونیست‌ها از سرزمین‌مان ادامه خواهد یافت». اسرائیل در یک دهه گذشته جنگ‌های متعددی را علیه نوار غزه به راه انداخته است و در نهایت در مقابل قدرت موشکی گروه‌های مقاومت شکست خورده و به آتش‌بس تن داده است.
 
منبع:جوان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


فدایی رهبر
Iran, Islamic Republic of
به نام خدا
به شما قول میدم اسراییل تا پایان شهریور 1400 محو میشود.
Iran, Islamic Republic of
احسنت نکته همینه
داره محو میشه
حتی جنگی هم نخواهد بود و نیاز به استفاده از موشکها هم نیست.
حالا ببینید..
Iran, Islamic Republic of
خوبه که خودت هم تفهیم شده ای
Iran, Islamic Republic of
ما عاشق مبارزه با صهیونیسم جنایتکار هستیم.
مهدی
Iran, Islamic Republic of
در بدترین حالت 22 سال دیگه کارتون تمومه
بسیجی
Iran, Islamic Republic of
مــرگ بر اسراییل
Iran, Islamic Republic of
مرگ بر دشمن اصلی اسلام و مسلمین، اسراییل جنایتکار و یهودیان افراطی
Iran, Islamic Republic of
نتان یابو ای خوک کثیف لعنت خدا بر تو باد.
علی
ان‌شاالله به حول قوه الهی
حسین
Iran, Islamic Republic of
دورود بر حرب الله و جمهوری اسلامی دوره فروپاشی رژیم صهیونیستی و سرنگونی قدرت آمریکاست نو زایش تمدن اسلامی - ایرانی است و با فتنه و آشوب به جایی نخواهند رسید
رضا
Iran, Islamic Republic of
.....