پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۴
۱۱

آرایش سه‌گانه «هسته‌های خشونت»/ مردان تنومند جای زنان جوان را گرفتند

دوشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۴۶
کد مطلب: 707796
بررسی رفتار میدانی آشوبگران در چندین شهر حکایت از آن دارد که مدل رفتاری این افراد در اعتراضات اخیر نسبت به حوادث قبلی تغییرات عمده‌ای داشته است و «هسته های خشونت» آرایش سه لایه گرفتند.
تغییرات عمده رفتار آشوبگران در اعتراضات اخیر
به گزارش جهان نيوز، بررسی های یک نهاد امنیتی نشان می‌دهد در اغتشاشات اخیر، افراد آموزش دیده در گروه‌های 5 تا 7 نفره سازماندهی شده اند و بر خلاف اغتشاشات سال 96 که زنان هدایت این گروهها را بر عهده داشتند، این بار مردانی که اکثرا قوای جسمانی بالایی دارند در این «هسته های خشونت» نقش آفرینی می کنند.

موارد کشف شده از این افراد نشان می دهد «هسته خشونت» در لایه اول به نارنجک دست ساز، ژل های آتش زا، ابزار شکستن قفل و سلاح سرد مجهز هستند که توسط یک یا چند موتور سوارمسلح با سلاح گرم درلایه دوم پشتیبانی می شوند.

همچنین در لایه سوم زنان جوانی وظیفه تهییج مردم حاضر در میدان به ویژه جوانان را بر عهده دارند که با هدف تحریک عواطف، آنها را برای پیوستن به اقدامات خرابکارانه تشویق می کنند.

یکی از نکات قابل توجه، سرعت بسیار بالای گروه‌های تخریبی است که در کوتاهترین زمان ممکن با استفاده از ابزارهای همراه خود در محل مورد نظر وارد شده، اقدام به تخریب و آتش زدن کرده و پس از آن به طرز ماهرانه‌ای خود را از بدنه معترضان و عابران جدا کرده و محل را ترک می‌کنند.

براساس اعلام نهادهای امنیتی، افراد «هسته خشونت» از لباس‌ها و نشانه های مشخصی استفاده می‌کنند تا یکدیگر را در زمان ماموریت راحت تر بشناسند.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
قیمت بنزین را برگردانید همه ارام می شوند.
اصغر
Iran, Islamic Republic of
اما اعتراض با وحشیگری عده ای مزدور فرق می کند.
Iran, Islamic Republic of
هر وقت مردم به عملکرد این دولت اعتراض کردن
این اغتشاشگرها به میدان آمدند و کلی خسارت به ملت و کشور زدند.
Iran, Islamic Republic of
مانند فتنة سال 1388، بار دیگر روزها و شب‌های هیجان‌انگیز آن سال را برای‌مان زنده شد،...
Iran, Islamic Republic of
دخالت و مداخله آمریکا جنایتکار شماره یک درامور داخلی ایران نشان داد که ساخت بمب اتمی و سلاح شیمیایی دربرابر مقابل آمریکا و متحدانش گزینهای درست است.
......
Iran, Islamic Republic of
....‌
Iran, Islamic Republic of
در برخی از شهرها خودروهایی اقدام به بستن اتوبان و خیابان‌ها کرده‌اند. این خودروها برای چه کسانی بوده که باعث ایجاد ترافیک در خیابان‌ها شده‌اند امیدوارم نیروی انتظامی در مورد این موضوعات اطلاع‌رسانی کند.
Iran, Islamic Republic of
اعلام حمایت مقامات وحشی آمریکایی از مردم ایران دروغی شرم آور است
Iran, Islamic Republic of
آشوبگران از افراد نجس وحشی، بی ادب، بی فرهنگ و بی شخصیت بودند
حقیقت طلب
Iran, Islamic Republic of
این در حالی ست که کسانیکه بستر اعتراض مردم و سواستفاده برخی برای ایجاد آشوب را فراهم می کنند، بدون هیچ محدودیتی و در نهایت امنیت در ویلاهای آنچنانی در حال خندیدن به ریش من و شما و آن نهاد امنیتی هستند!!!
دلارام
Iran, Islamic Republic of
...