کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نظر مطهری درباره حمایت رهبری از تصمیم سران قوا

27 آبان 1398 ساعت 18:28

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: حمایت رهبر انقلاب از تصمیم افزایش قیمت بنزین کار جوانمردانه‌ای بود


به گزارش جهان نیوز، علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی، در توضیح بیانات روز گذشته رهبر انقلاب در ارتباط با تصمیم شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا درباره افزایش قیمت بنزین، گفت: نفس فرمایشات مقام رهبری یک کار جوانمردانه بود، ایشان مسئولیت این تصمیم را پذیرفتند و خودشان را در معرض انتقادات قرار دادند.

وی افزود: اظهارنظر مقام رهبری رفتار اخلاقی درستی بود، اقدامی شبیه اقدام امام خمینی(ره) در ارتباط با قطعنامه 598 و حاکی از تدبیر و جوانمردی بود، ایشان از تصمیم شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا حمایت کردند تا وحدت داخلی خدشه‌دار نشود و آرامش به جامعه برگردد.
 
نماینده مردم تهران در مجلس که با خبرگزاری خانه ملت گفت‌وگو کرده است، یادآور شد: تصمیم افزایش قیمت بنزین توسط آن شورا جایگاه مجلس را تنزل داد، زیرا مجلس باید در این خصوص تصمیم می‌گرفت، اما مرجع دیگری انجام داد، پیش از این چندین مرتبه در مجلس اراده شد تا مشکل ارزان بودن سوخت حل شود، پیشنهادها در کمیسیون انرژی و تلفیق بودجه 1398 و حتی در صحن مطرح شد، اما هیچ‌کدام رأی نیاورد و تکلیف مسئله روشن نشد، بنابراین مجلس در حل مشکل قیمت بنزین تعلل کرد.

مطهری گفت: با توجه به اظهارنظر مقام رهبری و حمایت ایشان از تصمیم شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا، نمایندگان به دنبال اصلاح تصمیم گرفته شده نیستند.

وی با بیان اینکه تصمیم شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا به نفع مردم است، ادامه داد: قیمت بنزین سال‌ها پیش می‌بایست افزایش پیدا می‌کرد، اما به تأخیر افتاد، دولت نیز می‌توانست چند سال پیش قیمت بنزین را افزایش دهد، زیرا مجلس این اجازه را به دولت داده بود، اما براساس ملاحظاتی این کار انجام نشد.

عضو فراکسیون امید مجلس با اشاره به اینکه قیمت بنزین با هدف جبران کسر بودجه دولت افزایش پیدا نکرده است، گفت: افزایش قیمت بنزین از مدت‌ها پیش در دستورکار بود، اما زمان اجرای آن مناسب نبود، زیرا در شرایط سخت اقتصادی به سر می‌بریم ولی چون مصلحت کشور است، مردم همراهی خواهند کرد.

منبع: تسنیم


کد مطلب: 707790

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/707790/نظر-مطهری-درباره-حمایت-رهبری-تصمیم-سران-قوا

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com