پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۴
۲۵
اظهارات آیت الله رئیسی پیرامون طرح گرانی بنزین:

اصل طرح قانونی بود اما به نحوه اجرا انتقاد وارد است/ نگرانی مردم هم ناشی از عدم اقناع است/ دولت افکار عمومی را درباره ضرورت طرح بنزینی اقناع کند/ هشدار رئیسی به اخلال‌گران امنیت

دوشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۲۳
کد مطلب: 707749
رئیس قوه قضائیه، اقناع افکار عمومی و اجماع نخبگانی را مقدمه ضروری اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت دانست و گفت: صف مردم از صف اخلالگران در امنیت جدا است.
اصل طرح قانونی بود اما به نحوه اجرا انتقاد وارد است/ نگرانی مردم هم ناشی از عدم اقناع است/ دولت افکار عمومی را قانع کند/ هشدار به اخلال‌گران امنیت
به گزارش جهان نيوز به نقل اداره کل روابط عمومی قوه قضاییه، آیت الله سیدابراهیم رئیسی در جلسه شورای عالی قوه قضاییه با اشاره به حوادث پس از اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت در کشور، تصریح کرد: روز گذشته، مقام معظم رهبری به صورت جامع به این موضوع اشاره فرمودند و ما هم از عنایات ایشان کمال سپاس را داریم.

رئیس قوه قضاییه ادامه داد: اصل این طرح، مبنای کاملا قانونی دارد و در قانون برنامه ششم توسعه و همچنین سیاست‌های کلی نظام مصوب مجمع تشخیص مصلحت نظام بر آن تاکید شده است. البته این طرح باید در ۵ سال گذشته به صورت متناوب توسط دولت انجام می‌شد. بر همین اساس طرحی را دولت پیشنهاد کرد که بحث‌های کارشناسی مختلفی درباره آن مطرح بود و نهایتا تصمیم بر این شد که اقداماتی طبق پیشنهاد و طرح دولت انجام شود.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه اصل طرح، قانونی است، اما نحوه و شیوه اجرای آن بحث دیگری است، افزود: از مقدمات ضروری اجرای این طرح، اقناع افکار عمومی و اجماع نخبگانی است و هر چه بیشتر باید ابعاد این طرح تبیین شود. در خصوص چنین طرحی طبعا نمایندگان، نخبگان، صاحبنظران و عموم مردم باید در جریان ابعاد گوناگون آن باشند.

رئیس قوه قضاییه ضمن انتقاد از شیوه اجرای طرح، نگرانی مردم را ناشی از عدم اقناع افکار عمومی دانست و اظهار کرد: ضرورت داشت افکار عمومی در این زمینه روشن شود. امروز هم ضرورت جدی وجود دارد که رسانه ها، اقتصاددانان، وزرای مربوطه، مسئولان اجرایی و مسئولان مطلع، از هر طریق ممکن ابعاد طرح را برای مردم تبیین کنند، زیرا یکی از جلوه‌های مهم شفاف سازی همین است.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه مردم عزیز ما از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی هر زمان نسبت به موضوعی قانع شده اند با تصمیمات نظام همراهی و همدلی کرده اند، خاطرنشان کرد: در این قضیه هم تردید نداریم که در صورت اقناع افکار عمومی، همراهی مردم حاصل می‌شود.

رئیس قوه قضاییه در ادامه با تاکید بر اینکه صف مردم از صف اشرار و اخلالگران در امنیت جدا است، تصریح کرد: تخریب اموال عمومی و خصوصی، آتش زدن بانک‌ها و اماکن مختلف، آسیب رساندن به آرامش روانی مردم و لرزاندن دل زنان و کودکان با هر نیت و هدفی، مجازات سختی را به دنبال خواهد داشت.

آیت الله رئیسی افزود: کسانی هم که از بیرون مرزها اقدام به تحریک افراد می‌کنند، نه از سستی بنیاد خود اطلاع دارند و نه از استحکام نظام جمهوری اسلامی.

رئیس قوه قضاییه به مسئولان و قضات دستگاه قضایی نیز دستور داد که همراه با مردم و نیروهای انتظامی و امنیتی تلاش کنند مطلقا به کسب و کار، زندگی و خانه مردم آسیبی وارد نشود و مردم از تعرض مصون بمانند.

آیت الله رئیسی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر جلوگیری از افزایش قیمت کالاها و خدمات به بهانه افزایش قیمت بنزین تاکید کرد: قوه قضاییه نیز وظیفه نظارتی خود را در این زمینه دنبال می‌کند و امیدواریم همه مردم از مواهب این طرح به نحوی که اعلام شده است، بهره‌مند شوند.

رئیس قوه قضاییه ابراز امیدواری کرد که با درایت، صبوری، پشتکار و اقدام و عمل، نگرانی مردم رفع شود، دشمنان ناامید شوند و به عدالت اجتماعی نزدیکتر شویم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
متاسفانه از ابتدا دستگاه قضا تاکنون با تخریب‌کنندگان اموال عمومی برخورد قاطع نکرده است‌.
سرور
Romania
از کجا فهمیدی سلحشور!
در ضمن آقای آیت الله رییسی هم دقیقا به رویه دولت انتقاد کرده است.
Iran, Islamic Republic of
کسی اعتراضی به غیرقانونی یا قانونی بودن طرح ندراد؛ اعتراض اصلی این است مگر شرایط مردم را رئوسای قوا درک نمی کنند .....
من
Iran, Islamic Republic of
متن رو یکبار به طور کامل بخون تا جوابت روبگیری
Iran, Islamic Republic of
آقای رییسی به عنوان تنها مقام عالی رتبه کشور که با مردم نشت و برخواست دارد و وضع اجتماعی مردم را بهتر از هر کس دیگر درک میکند بعید بود که اینکار را انجام دهد...
Iran, Islamic Republic of
....
سوال
Iran, Islamic Republic of
این طرح در دولت قبل و در سال 86 با آرامش و بدون تنش اجرایی شد دولتی ها باید پاسخگو باشند ...
Iran, Islamic Republic of
....
شاهین
Iran, Islamic Republic of
روحانی و زنگنه باید بخاطر حذف کارت سوخت که باعث افزایش مصرف و قاچاق سوخت و ضرر 100 میلیارد دلاری کشور در عرض 5 سال گذشته شد پاسخگو باشند.
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
....
United Arab Emirates
پمپئو به فکر گرسنگان آمریکایی باشد
پمپئو به جای ادعای حمایت از مردم ایران به فکر گرسنگان آمریکایی باشد.
Iran, Islamic Republic of
خودشان برای مردم ایران تحریمهای فلج کننده وضع می کنند خودشان هم برای اوباش اشک تمساح می ریزند
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
....
عدالت
Iran, Islamic Republic of
..
کدام کارشان درست انجام دادند که بخواهند این بار انجام دهند
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای رئیسی عزیز
خیلی چیزها برای وبه نفع مردم قانونی است که تا حالا اجرا نشده است ولی چرا فقط گران کردنها و فقروفلاکت را به مردم ارمغان میدهید.....
مرادی
Iran, Islamic Republic of
رئیسی گفته قانون برنامه دولت را مکلف کرده بود که بنزین را با شیب نرم و سالیانه گران کند، و دولت به پشتوانه این قانون می توانست رأسا این طرح بنزینی را انجام بده. خب حرف درستیه دیگه،
Iran, Islamic Republic of
ولی رهبری میگن طرح در شورای سران سه قوه تصویب شده
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای رئیسی سلام
کجای طرح قانونیه
مگر نه این است که هر طرحی حتی قانونی اگر به نفع عمومی مردم نباشد قانون باطلی است؟؟.....
Iran, Islamic Republic of
دکتر رئیسی عزیز این طرح قانونی نبود قانونی بود که داشت اجرا می شد...
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
آقا من نمیفهمم مگه قانون نباید تو مجلس تصویب بشه و شورای نگهبان تایید کنه و دولت اجرا، پس چطور این سه تا نشستن دور هم و یه چیز به این مهمی که مستقیم تو زندگی مردم تاثیر داره و تصویب و اجرایی کردن. این چه صیغه ایه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
قوه محترم قضائیه باید مراقب باشد که این آشوب‌های منجر به کنار گذاشتن رسیدگی پرونده فساد دانه درشت ها نشود. چون بنظر می‌رسد این آشوب گران پیاده نظام همان دانه درشت ها هستند. و بخشی از اهداف آشوبگران منحرف کردن افکار عمومی از رسیدگی به پرونده هایی مانند کرسنت و امثالهم است که اخیرا شاه کلید پرونده‌ های فساد نیز دستگیر شده است.
Iran, Islamic Republic of
شما خودت جزو شورای تصمیم گیرنده بودی
یعنی خودت به خودت انتقاد داری؟