پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
ساخت و ساز غیر مجاز، ممنوع؛

پیگرد قانونی تغییر کاربری اراضی کشاورزی

دوشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۴۲
کد مطلب: 707740
تغییر کاربری و تبدیل اراضی زراعی، باغی و بایر دارای سابقه کشت و کار در حریم شهرها و خارج از آن ممنوع است.
پیگرد قانونی تغییر کاربری اراضی کشاورزی
به گزارش جهان نيوز، سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان مرکزی امروز در نشست تصرفات غیرقانونی اراضی ملی استان گفت: هرگونه ساخت و ساز بدون مجوز در اراضی کشاورزی و باغی این استان ممنوع است و پیگرد قانونی دارد.

خیرمند افزود: تغییر کاربری و تبدیل اراضی زراعی، باغی و بایر دارای سابقه کشت و کار در حریم شهرها و خارج از آن ممنوع است و با متخلفان برخورد قاطع می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه بازگرداندن اراضی کشاورزی بعد از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز به چرخه کشت و کار دشوار و پرهزینه است، باید تدابیری اندیشیده شود که پیش از اجرای عملیات ساخت و ساز متخلفان شناسایی و از این مهم جلوگیری شود.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان مرکزی بیان کرد: استفاده از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی و موارد قانونی در راستای جلوگیری از هرگونه ساخت و ساز در اراضی کشاورزی مهمترین برنامه این معاونت است که در نقاط مختلف استان در حال اجرا است.

خیرمند اضافه کرد: با توجه به افزایش قیمت مسکن در شهر اراک و ناتوانی طیفی از مردم در خرید یا اجاره مسکن، ساخت و ساز در اراضی کشاورزی محدوده این کلانشهر بیشتر از دیگر نقاط استان وجود دارد که مشکلات بسیاری از قبیل حاشیه نشینی را به دنبال دارد.

وی گفت: افرادی که قصد ساخت و ساز در اراضی کشاورزی و باغی خود را دارند باید درخواست خود را از طریق سازمان جهاد کشاورزی ارایه دهد تا در کمیسیون تخصصی بررسی و بر اساس قانون مجوز ساخت خانه باغ برای متقاضیان صادر شود.

استان مرکزی با ۲۹ هزار و ۵۳۰ کیلومتر مربع وسعت، حدود یک و ۸۲ صدم درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده که ۷۰ درصد آن را عرصه‌های منابع طبیعی تشکیل می‌دهند

منبع: خبرگزاری صدا و سیما
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *