پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

تخریب منازل فلسطینی‌ها در قدس در ۱۵ سال اخیر رکورد زد

شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۰۱
کد مطلب: 707589
مرکز داده‌ها درباره حقوق بشر در سرزمین‌های‌اشغالی اعلام کرد، در سال جاری میلادی 140 منزل در قدس اشغالی تخریب شده که در طول 15 سال اخیر بی‌سابقه بوده است.
تخریب منازل فلسطینی‌ها در ۱۵ سال اخیر رکورد زد
به گزارش جهان نيوز، مرکز داده‌ها درباره حقوق بشر در سرزمین‌های‌اشغالی موسوم به «بتسلیم» اعلام کرد، افزایش قابل ملاحظه‌ای در روند تخریب منازل فلسطینی‌ها در قدس اشغالی به بهانه مجوز صورت گرفته است.

بر اساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «صفا»، بتسلیم در ادامه اعلام کرد، از آغاز سال جاری میلادی (۲۰۱۹) تا ماه سپتامبر۱۴۰ منزل در قدس تخریب شده و این رقم در طول ۱۵ سال اخیر رکورد زده است.
این مرکز صهیونیستی افزود: این یک سیاست هماهنگ و آگاهانه برای تنگ کردن عرضه به شهروندان قدس با هدف یهودی کردن شهر و سوق دادن تعداد زیادی از آنها به زندگی در خارج از دیوار حائل است؛ همه اینها در چارچوب آنچه راستگراهای اسرائیلی "جنگ دموگرافی و حفظ نسبت برتری به نفع شهرک‌نشینان می‌نامند" انجام می‌شود.

بنا به گزارش بتسلیم از سال ۲۰۰۴ تا سال ۲۰۱۸ سالانه حدود ۵۴ منزل تخریب شده است. برخی واحدهای مسکونی هستند که صاحبان آن برای نجات از هزینه تخریب و غرامت اضافی، به دست خودشان این منازل را تخریب می‌کنند.

پس از آنکه «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، قدس را به عنوان پایتخت فلسطین اشغالی به رسمیت شناخت، اقدامات رژیم صهیونیستی برای تسلط بر این شهر بیشتر شد.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *