جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

تظاهرات‌کنندگان عراقی بار دیگر بندر ام قصر را بستند

شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۴۲
کد مطلب: 707583
معترضان عراقی در بصره، ضمن تجمع مقابل سومین میدان بزرگ نفتی جهان، کلیه ورودی‌های بندر ام قصر را بستند.
تظاهرات‌کنندگان عراقی بار دیگر بندر ام قصر را بستند
به گزارش جهان نيوز، امروز (شنبه ۱۶ نوامبر) همچنان تظاهرات‌های مردمی عراق که از اول اکتبر گذشته در اعتراض به وضعیت معیشت، نقصان خدمات‌رسانی و فساد در کشور آغاز شده، در بغداد و استانهای مرکزی و جنوبی ادامه دارد. این تظاهرات‌ها که در ایام اربعین امام حسین (ع)، متوقف شده بود از 25 اکتبر گذشته وارد مرحله جدیدی شد.

خبرنگار خبرگزاری رسمی عراق (واع)، در خبری فوری اعلام کرد که در بیست و دومین روز از دور دوم تظاهرات‌های مردمی عراق، امروز بار دیگر معترضان در بصره، خود را به میدان نفتی «مجنون» رساندند و با بستن ورودی‌های این میدان، مانع ورود کارمندان و حضور آنها در محل کارشان شدند. نیروهای امنیتی نیز در تلاش برای مذاکره با معترضان هستند.

میدان نفتی مجنون واقع در جنوب عراق سومین میدان بزرگ نفتی جهان است که ذخایر آن به ۱۲.۶ ملیارد بشکه می‌رسد.

بر اساس این گزارش، بامداد امروز، همزمان با تجمع شماری از معترضان در میدان نفتی مجنون، شمار دیگری از تظاهرات‌کنندگان ورودی‌ها و کلیه جاده‌های منتهی بندر ام قصر را  بسته و فعالیت در این بندر فلج شده است.

مقامات امنیتی در بصره نیز در حال مذاکره با معترضان برای بازکردن کلیه ورودی‌های بندر و از سرگیری فعالیت آن هستند.

پیش از این در دوم نوامبر نیز، ده‌ها نفر از شهروندان عراقی،   مقابل میدان نفتی «مجنون» تجمع کردند و از چند روز پیش از آن،  شماری از معترضان موفق شدند  وارد بندر أم قصر شوند و آن را ببندند. اما در هفتم نوامبر، سرانجام پس از 9 روز توقف فعالیت در بندر مذکور، وضعیت به حالت عادی بازگشت.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *