سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۱

بازتاب بیانات رهبر معظم انقلاب در رسانه های گروهی عربی

شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۱۵
کد مطلب: 707572
رسانه‌های گروهی جهان عرب، سخنرانی روز جمعه مقام معظم رهبری در حضور مسوولان نظام و شرکت‌کنندگان سی و سومین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی را بازتاب دادند و به نقل از ایشان نوشتند که آینده و سرنوشت سرزمین فلسطین می‌بایست توسط فلسطینیان از تمامی ادیان یهود، مسیحی و مسلمان رقم بخورد.
بازتاب بیانات رهبرانقلاب در رسانه‌های گروهی عربی
به گزارش جهان نيوز، تارنمای روزنامه «رأی الیوم » چاپ لندن نوشت: رهبر ارشد ایران دیروز جمعه گفت که هدف از دعوت شکل گرفته در خصوص برچیدن اسراییل که خشم غرب را برانگیخته « رژیم تحمیلی» است و منظور از آن ملت یهود نیست.

بر اساس این گزارش، آیت الله علی خامنه ای تاکید کرد که آینده و سرنوشت سرزمین فلسطین می بایست توسط فلسطینیان از تمامی ادیان یهود، مسیحی و مسلمان رقم بخورد.

رأی الیوم افزود: آیت الله خامنه ای در برابر رهبران کشورهای اسلامی در تهران تاکید کرد که برچیدن رژیم صهیونیستی به معنی کشتار ملت یهود نیست . ما با آنها مشکلی نداریم .

این روزنامه فرامنطقه ای خاطرنشان کرد: ایران، اسراییل را به رسمیت نمی شناسد و از آن به عنوان « رژیم صهیونیستی » نام می برد و پس از پیروزی انقلاب در سال ۱۹۷۹ از آرمان فلسطین حمایت می کند. ایران به طور علنی از دشمنان اسراییل مانند حماس و جنبش جهاد اسلامی در سرزمین های فلسطین اشغالی و حزب الله لبنان حمایت می کند.
 

از سوی دیگر تارنمای شبکه تلویزیونی « الجزیره » نیز در شماره امروز خود نوشت آیت الله علی خامنه ای رهبر ارشد ایران گفت که کشورش خواستار از بین بردن ملت یهود نیست اما معتقد است که صاحبان ادیان آسمانی باید آینده فلسطین را ترسیم کنند.

آیت الله خامنه ای اظهار داشت: ما دشمن یهود نیستیم . یهود در کشور ما در کمال امنیت و آرامش بسر می برند . ما از ملت و استقلال فلسطین حمایت می کنیم.

الجزیره به نقل از ایشان افزود: محو اسرائیل به معنی از بین بردن ملت یهود نیست بلکه به معنای آن است که ملت  فلسطین  چه مسلمان یا مسیحی یا یهودی حکومت خود را انتخاب کنند  و از شر اراذل و اوباشی مانند نتانیاهو خلاص شوند .
 
 
 
بر اساس این گزارش، ایران از زمان برپایی انقلاب اسلامی در سال ۱۹۷۹ با به رسمیت شناختن اسراییل مخالف است و از گروه های مقاومت مسلحانه فلسطین حمایت می کند.

شبکه مزبور خاطرنشان کرد:  آیت الله خامنه ای همچنین از قدرت های غربی بخاطر اعمال فشار بر تهران به دلیل برنامه های هسته‌ای انتقاد کرد.

آیت الله خامنه ای گفت: همه کشورها به انرژی هسته ای مسالمت آمیز نیاز دارند اما انحصارطلبان غربی سعی دارند تا این انرژی را در انحصار خود قرار دهند . غرب می داند که ما بخاطر اصول و اعتقادات مان در صدد دستیابی به تسلیحات هسته ای نیستیم.
۱۴۸۷
منبع: ایرنا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *