جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۲
۱۰

تمام کره زمین عضو FATF هستند!

شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۵۹
کد مطلب: 707566
من اعتقادم بر این است مجمع باید هرچه زودتر این لوایح را تصویب کند تا ایران وارد لیست سیاه نشود و دوباره علیه ما تحریم‌های سخت‌تری اعمال نشود.
تمام کره زمین عضو FATF هستند!
به گزارش جهان نيوز،  روزنامه سازندگی در یادداشتی به قلم عبدالرضا‌هاشم زایی، نماینده اصلاح‌طلب مجلس و عضو شورای مرکزی حزب در یادداشتی در روزنامه سازندگی با طرح اینکه «بیش از یک سال است که مجمع تشخیص مصلحت نظام، لوایح مرتبط با اف‌ای تی اف را مسکوت گذاشته» نوشت: «لوایحی که در مجمع نگه داشته شده‌اند معاهدات بین‌المللی هستند که تمام کشورهای کره زمین به استثنای دو یا سه کشور (که برخی از آنها سودان جنوبی یا سومالی اصلاً دولت مستقر ندارند) از جمله کره شمالی عضو این معاهده هستند.»

در ادامه این مطلب آمده است: «واقعیت این است که اگر به لیست سیاه اف‌ای‌تی‌اف برویم دوباره حداقل در سیستم مالی کشورهای دنیا علیه ما اجرا خواهد شد. حتی بعد از حل مشکلات برجام و رفع تحریم‌ها، رفتن ایران به لیست سیاه گروه ویژه اقدام مالی بهانه خوبی است که دوباره اجمالی بین‌المللی علیه سیستم پولی و بانکی کشور به‌وجود بیاید و شرایط به‌گونه‌ای شود که شعبات و بانک‌های ایرانی در خارج از کشور شبیه یک بقالی باشند که دیگر کار مالی در آنها انجام نمی‌گیرد.»

وی نوشت: «من اعتقادم بر این است مجمع باید هرچه زودتر این لوایح را تصویب کند تا ایران وارد لیست سیاه نشود و دوباره علیه ما تحریم‌های سخت‌تری اعمال نشود.»
در ادامه آمده است: «خیلی از نیروهایی که در مخالفت با اف‌ای تی اف سخن می‌گویند یک روز کار اجرایی نکرده‌اند!»

لازم به ذکر است اظهارات مدعیان اصلاحات درخصوص اف‌ای تی اف به کلی خلاف واقع است؛ آنها معتقدند که «همه جهان عضو هستند.» درحالیکه با یک جست‌وجوی مختصر اینترنتی مشخص می‌شود که تنها 36 کشور جهان در این کارگروه بین‌الدولی عضویت دارند. البته گفتنی است که سازمان ملل و چند سازمان دیگر هم «عضو ناظر» هستند! و در نظام حقوق بین‌الملل عضویت ناظر فلان سازمان یا خود سازمان ملل در یک کارگروه بین دولتی، به معنای عضویت کشورهای عضو آن سازمان (یعنی انجام مراحلی مانند توافق، الحاق، تبادل و یا تصویب و... در آن کشور انجام شده باشد) نیست! چه آنکه اگر این‌گونه بود پس آن 36 کشور چرا عضو رسمی اف‌ای‌تی‌اف شده‌اند؟
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
بعد که به fatf پیوستیم فوری میان میگن این تصمیم کلیه ارکان نظام بود واقعا اینا بسیار خودزرنگ پندارن
Iran, Islamic Republic of
=
بعد هم مگه تحریمی هم مونده که نشده باشیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
اه نمی دانستم خوب شد گفتین وگرنه ندانسته چشم از دنیا می بستم .....
Iran, Islamic Republic of
برفت را پاک کن fatf برات زوده هنوز
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
....
جانباز
Iran, Islamic Republic of
ماامیداریم که بزودی تمام کره زمین به حکومت واحد مولایمان امام عصر عج االله تعالی فرجه خواهد رسید ومستضعفان وارث زمین خواهند شد، آن روز دیرنیست ....
Iran, Islamic Republic of
یاد تحلیل ها و گزارش ها درباره برجام فتادم
مهدی
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
.....