کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کامیون آمریکایی رقیب اصلی حسن یزدانی

25 آبان 1398 ساعت 12:06

با اینکه خیلی ها از همین حالا به تکرار طلای المپیک توسط حسن یزدانی در توکیو دل بسته اند، اما به نظر می رسد صید طلای المپیک 2020 خیلی هم راحت نیست.


به گزارش جهان نیوز، حسن یزدانی بعد از شکستی که سال قبل در مسابقات جهانی 2018 برابر دیوید تیلور داشت و دستش از طلای بوداپست کوتاه ماند، امسال در غیاب او در نورسلطان قزاقستان توانست به راحتی دومین طلای جهانی خود را کسب کند.

حالا بزرگترین دغدغه این نابغه کشتی ایران کسب طلای المپیک برای دومین دوره متوالی است. شاید تا امروز بیشتر درباره دیوید تیلور به عنوان رقیب اصلی یزدانی بحث شده و برخی هم پیش بینی کردند این کشتی گیر آمریکایی بعد از مصدومیت شدید از ناحیه زانو دیگر نمی تواند به دوران اوج آمادگی برگردد و در نبرد سوم بین او و حسن یزدانی، این بار نوبت پیروزی کشتی گیر ایرانی است.
 
این روزها اما وقتی سانه های آمریکایی و البته فضای مجازی را در صفحات کشتی جهان مرور می کنیم، از ورود جی دن کاکس به وزن 86 کیلوگرم برای المپیک 2020 خبر می دهند. این کشتی گیر سیه چرده آمریکایی که 2 سال متوالی است با شکست علیرضا کریمی طلای وزن 92 کیلوگرم جهان را کسب می کند، می تواند جدی ترین رقیب حسن یزدانی در المپیک به شمار برود.
جی دن کاکس تصمیمش را گرفته تا برای حضور در المپیک به وزن 86 کیلوگرم کوچ کند؛ تصمیمی که منطقی به نظر می آید چون در وزن 97 کیلوگرم رقیب بزرگی مثل کایل اسنایدر را پیش روی خود می بیند.
                                            
جی دن کاکس هم مثل حسن یزدانی 24 ساله است و در اوج جوانی به افتخارات بزرگی مثل رفتن روی سکوی المپیک و کسب 2 طلای جهان دست پیدا کرده است. کارنامه او شباهت زیادی به نابغه ایرانی دارد و تفاوت بزرگ تنها در کسب مدال طلای المپیک 2016 است که به یزدانی رسید و برنزی که نصیب کاکس شد. البته در آن مقطع یزدانی در 74 کیلوگرم کشتی می گرفت و کاکس در 86 کیلو روی تشک رفت.

تاکنون نبردی در هیچ مسابقاتی بین این 2 کشتی گیر صورت نگرفته؛ اما پیش بینی می شود شاهد یک جنگ تمام عیار در المپیک 2020 بین این نابغه ایرانی و آمریکایی باشیم.
کاکس البته برای ورود به المپیک کار راحتی ندارد. اگر دیوید تیلور بتواند خودش را آماده کند، ابتدا باید یک نبرد تمام عیار بین کاکس و تیلور در ماه آوریل سال 2020 میلادی باشیم؛ جایی که مسابقات انتخابی تیم ملی آمریکا برای حضو در المپیک توکیو برگزار می شود.
 
به هر حال جی دن کاکس که حالا به پختگی رسیده، نشان داده به راحتی شکست نمی خورد و این می تواند یک زنگ خطر برای یکی از اصلی ترین شانس های مدال طلای ایران در المپیک 2020 یعنی حسن یزدانی باشد.

یادمان نمی رود که علیرضا کریمی بعد از چندمین شکست متوالی برابر این حریف آمریکایی اعتراف کرد که زورش به او نمی رسد. البته خود کاکس هم به خوبی می داند که رویارویی با حسن یزدانی برایش به مراتب سخت تر از علیرضا کریمی است. قطعا بازهم می توانیم حسن یزدانی را شانس نخست طلای المپیک بدانیم؛ اما بعد از عبور از یک حریف سرسخت به نام جی دن کاکس.
 
حسن یزدانی:
یک طلای المپیک(2016 ریو)، 2 طلای جهانی(2017 پاریس و 2019 نورسلطان)، یک نقره جهانی(2015 لاس وگاس) و یک برنز جهانی(2018 بوداپست)
 
جی دن کاکس:
یک برنز المپیک(2016 ریو)، 2 طلای جهانی(2018 بوداپست و 2019 نورسلطان) و یک برنز جهانی(2017 پاریس)

منبع:ورزش سه
 


کد مطلب: 707517

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/707517/کامیون-آمریکایی-رقیب-اصلی-حسن-یزدانی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com