پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
۱۰
رییس دیوان عالی کشور خطاب به مسئولان سازمان بازرسی:

مدیرانی که کارشکنی می‌کنند را معرفی کنید

شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۰۲
کد مطلب: 707461
رئیس دیوان عالی کشور خطاب به سازمان بازرسی گفت: مدیرانی که در جهت احقاق حقوق مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران حرکت می‌کنند را حمایت کنید و آن‌هایی که کارشکنی می‌کنند معرفی کنید.
مدیرانی که کارشکنی می‌کنند را معرفی کنید
به گزارش جهان نيوز به نقل از روابط عمومی دیوان عالی کشور، حجت الاسلام والمسلمین سید  احمد مرتضوی مقدم رئیس دیوان عالی کشور در جشن میلاد حضرت محمد (ص) در مسجد امام حسین (ع) بیرجند در جمع مردم اهل تسنن و تشیع ضمن تبریک هفته وحدت گفت: سیاست راهبردی نظام جمهوری اسلامی ایران از آن روز که طلوع کرد ایجاد وحدت و رفع تفرقه و دشمنی است، همه ما می‌دانیم که دشمن از تفرقه سوءاستفاده می‌کند و تفرقه چه آثار سوئی را در جوامع بشری دارد.

وی افزود: اگر دشمن بخواهد بر ملتی پیروز شود اولین کاری که می‌کند ایجاد تفرقه است و جمهوری اسلامی ایران از بدو تولد روشنگری را آغاز کرد، تخم بصیرت را کاشت و مردم عالم را بیدار و آن‌ها را به اهداف اصلی اسلام آشنا و فریاد اتحاد و یگانگی را بلند کرد.

رئیس دیوان عالی کشور بیان کرد: اگر امروز دشمنان عالم و اسلام بیشترین کینه را نسبت به جمهوری اسلامی ایران دارند به خاطر روشنگری است که اسلام و این نظام کرده است؛ چرا که دولت‌های اسلامی در سطح دنیا متعدد هستند، اما کینه دشمن ما بخصوص آمریکا و اسرائیل نسبت به جمهوری اسلامی ایران از آن جهت است که روشنگری و پرده دری از توطئه‌های دشمن می‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین مرتضوی مقدم با اشاره به وجود رهبر آگاه و بصیر در دهه اول انقلاب افزود: رهبر کبیر انقلاب با آن بصیرت و تیز بینی ملت را آگاه و بیدار کرد به طوری که تاکنون از آثار و نفس‌های آن مرد بزرگ این جمهوری اسلام سرپا است.

وی بیان کرد: پس از آن رهبر معظم انقلاب اسلامی با آگاهی و بصیرت و آینده نگری همان راه رهبر کبیر انقلاب را ادامه می‌دهند و بصیرت و اگاهی داده و این حلقه‌ها را به هم وصل می‌کنند.

رئیس دیوان عالی کشور گفت: این وحدت، راهبردی است که توانسته جمهوری اسلامی را در مقابل تمام توطئه‌های دشمن بیمه کند.

حجت الاسلام و المسلمین مرتضوی مقدم گفت: آنچه مهم است دشمن شناسی است ما اگر بدانیم که دشمن ما کیست و به توطئه‌های دشمن آشنا باشیم راهکارهای مبارزه با آن را هم پیدا خواهیم کرد.

وی با تاکید بر اینکه قضاوت از شئونات حضرت حق و پیامبران گرامی است، بیان کرد:

قاضی خلیفه خدا است و جای خدا و نبی نشسته است و زمانی انسان خلیفه می‌شود باید صفات و روحیات او را داشته باشد والا خلیفه نیست و اگر در خلاف این مسیر قرار بگیرد نمی‌تواند خلیفه خدا باشد و ظالم است.

رئیس دیوان عالی کشور با بیان اینکه اولین آفتی که قضا را تهدید می‌کند پیروی از هوای نفس است، گفت: پیروی از هوای نفس انسان را به ذلت می‌کشاند که باید مهار شود و از امتیازات قاضی شایسته این است که در مقابل هوای نفس مقاوم باشد در این صورت جهاد اکبر می‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین مرتضوی مقدم اظهار کرد: قاضی‌ که در مسیر حق حرکت می‌کند قطعا خداوند حامی او است و او را به مسیر حق هدایت می‌کند.

وی با اشاره به سفر به خراسان جنوبی گفت: سفر ما به این استان برکت بی سابقه یا کم سابقه‌ای در دیوان عالی کشور بود ما تصمیم گرفتیم از آغاز سال سفرهای استانی را انجام بدهیم و از نزدیک شاهد عملکرد همکاران باشیم و حال مشاهده می‌کنیم که این سفرها بسیار مفید و در جهت احقاق حق ارزشمند است.

رئیس دیوان عالی کشور ادامه داد: دادگستری استان خراسان جنوبی از حیث رسیدگی به تعداد پرونده‌ها، حجم کار و تلاش از استان‌های نمونه دستگاه قضایی به شمار می‌رود و آنچه از همکاران در هر استانی انتظار داریم این است که جز به حق به چیز دیگری نیاندیشند.

حجت الاسلام و المسلمین مرتضوی مقدم گفت: انتظار مردم هم بیش از این نیست البته ممکن است تعدادی بخواهند با مدارک جعلی منافعی را ببرند که زیرکی و فراست قضات لازم است تا حق را از ناحق تشخیص بدهد.

وی با تاکید بر تقوا و رعایت آن گفت: انسان اگر تقوا داشته باشد هچیگاه در بن بست نمی‌ماند.

رئیس دیوان عالی کشور ضمن توصیه به قضات گفت: تلاش کنید و همیشه به حقوق مردم توجه داشته باشید برخی مواقع رأی طبق قانون قضایی صادر می‌شود، اما پرونده‌ای است که پشت پرده دارد و پشت پرده آن از ظاهر پرونده مهمتر است که فراست قاضی حق را به حق دار می‌دهد.

حجت الاسلام و المسلمین مرتضوی مقدم گفت: قانون ابزار کار ما است، اما می‌توان با هنر و ابتکار و تدبیر آن را برای احقاق حقوق مردم به کار گرفت و قانون به قاضی اختیار داده و می‌تواند آن را تفسیر کنند.

وی گفت: گام دوم انقلاب دوره تلاش، دلسوزی مضاعف و پیشبرد نظام جمهوری اسلامی ایران به اهداف و حرکت به سوی بهره گیری از تجربیات ۴۰ سال اول انقلاب است.

رئیس دیوان عالی کشور خطاب به مدیران ادارات گفت: نوآوری و روحیه خدمتگزاری داشته باشید گاهی مدیر می‌تواند با ابتکار مشکل را حل و زمین خورده‌ای را بلند کند و مدیریت ریسک دارد.

حجت الاسلام و المسلمین مرتضوی مقدم در پایان خطاب به همکاران در بازرسی کل کشور گفت: مدیرانی که در جهت احقاق حقوق مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران حرکت می‌کنند را حمایت کنید البته مواظب باشید آن‌هایی که کارشکنی می‌کنند را معرفی نمایید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
مردم باید معرفی کنند
Iran, Islamic Republic of
"مدیرانی که در جهت احقاق حقوق مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران حرکت می‌کنند را حمایت کنید و آن‌هایی که کارشکنی می‌کنند معرفی کنید."..
Iran, Islamic Republic of
مردم معرفی کنند؟!
شما مگر در همه دستگاههای اجرایی نفر ندارید؟
Iran, Islamic Republic of
...
مهدی
Iran, Islamic Republic of
...!!1
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
مدیر سالم دیدی، معرفی کن میایم خدا قوت هم بهش میگیم!
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
مدیر پاکدست دیدی سلام گرم ما رو هم بهش برسون حاجی!