جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

با یک خداحافظی ملت را خوشحال کن

شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۰۶
کد مطلب: 707443
شجاعی که قطعا خدماتش به اندازه مجذور و حتی 10 درصد علی دایی هم برای فوتبال ما نیست دقیقا در حال رفتن همان مسیری است که پیش‌تر بهترین گلزن تاریخ ملی ایران و فعلا جهان، رفت.
با یک خداحافظی ملت را خوشحال کن
به گزارش جهان نيوز، آنهایی که از نزدیک مسعود شجاعی را می‌شناسند شهادت می‌دهند که خلقیات خاص خودش را دارد. از معدود فوتبالیست‌های ایران است که رسانه‌های ورزشی را دنبال نمی‌کند و برخلاف خیلی‌ها که فقط تظاهر می‌کنند رسانه‌ها را نمی‌بینند اما کارشان جست‌وجوی نام خود با ذره‌بین در صفحات روزنامه و مجازی است، شجاعی واقعا اینگونه است.

پس ایمان داریم نه این متن را می‌بیند و نه احتمالا صدها نوشته دیگر که از او انتقاد کرده‌اند. شاید رمز و راز ماندگاری‌اش با وجود این همه انتقاد هم همین باشد. واقعا نمی‌خواند و نمی‌داند چگونه ملتی از او تمنای خداحافظی با پیراهن تیم‌ملی را دارند.

شجاعی که قطعا خدماتش به اندازه مجذور و حتی 10 درصد علی دایی هم برای فوتبال ما نیست دقیقا در حال رفتن همان مسیری است که پیش‌تر بهترین گلزن تاریخ ملی ایران و فعلا جهان، رفت. دایی آنقدر ماند که در جام‌جهانی 2006 بی‌آنکه تقصیری داشته باشد عامل باخت‌های ما شناخته شد.

به همین جهت یکی از بدترین وداع‌های تاریخ را با بهترین گلزن‌مان داشتیم؛ کسی که 109 بار با پیراهن تیم‌ملی ما را از جا کند و شادمان کرد. مسعود شجاعی که انتظار می‌رفت بعد از جام جهانی 2018 یا جام ملت‌ها (که کلا نیمکت‌نشین بود) از فوتبال ملی خداحافظی کند، همچنان اصرار به ماندن دارد و حالا تاوان این سماجت عجیب و غریب‌تر از آن، سلیقه ویلموتس را مردم فوتبال‌دوست یک کشور پس می‌دهند.
 
شجاعی در بازی با عراق به‌واسطه تجربه‌اش در میانه میدان به کار گرفته شد اما دریغ از یک کار مثبت و تاثیرگذار. کسی که انتظار می‌رفت در 37 سالگی تیم ما را در لحظات سخت کمک کند خودش با یک خطای بی‌مورد و عجیب بزرگ‌ترین ضربه را به تیم زد. نه کسی محتاج معذرت‌خواهی او در فضای مجازی است و نه مردم دوست دارند خرد شدن او را ببینند.

جواد نکونام در اوج و در شرایطی که کماکان می‌توانست در میانه زمین آقایی کند خیلی محترمانه کنار رفت تا جا برای جوان‌تر‌ها باز شود اما شجاعی از آن دسته بازیکنان است که این هنر را دارد یک ملت را علیه خودش بسیج کند. قطعا مقصر اصلی سرمربی تیم‌ملی است.

مردی که در ترکیه نشست و تیم‌ملی را گروگان گرفت تا به پولش برسد، مردی که در حساس‌ترین برهه بعد از باخت به بحرین خیلی شیک به بلژیک رفت و لیگ را به امان خدا رها کرد تا بازی در امان. آن مربی باید هم در لیستش امثال شجاعی باشند.

فکر می‌کند کاپیتان 37 ساله عصای جادویی را درمی‌آورد و تیم‌ملی راحت از سد عراق می‌گذرد. الان تنها خروجی مثبت بازی با عراق، محرومیت شجاعی از نبرد با هنگ‌کنگ است، امیدواریم او قبل از آنکه در یک بازی خانگی توسط هواداران خودی با حیا کن رها کن مواجه شود، خودش زودتر با یک خداحافظی هم دل ملتی را شاد کند و هم به گذشته خودش کمی رحم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *