پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
۲

واکنش سرمربی سابق تیم ملی به شکست ایران

جمعه ۲۴ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۴۷
کد مطلب: 707412
سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران می‌گوید مطرح کردن بحث انتقام از عراق، فشار روحی و روانی زیادی به تیم ملی وارد کرد.
واکنش سرمربی سابق تیم ملی به شکست ایران
به گزارش جهان نيوز، جلال طالبی درباره شکست دو بر یک تیم ملی ایران برابر عراق در لحظات پایانی و دشوار شدن مسیر صعود به مرحله سوم انتخابی جام جهانی گفت: این شکست هم جزوی از اتفاقات فوتبال است. باید آن را قبول کنیم و اشتباهات را بیابیم.

سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران در واکنش به اینکه قبل از بازی با عراق، مخالف انتقادات از رفتار ویلموتس به خاطر مطالباتش بود، اما اقدامات او قبل از بازی با این تیم و شروع دیرهنگام تمرینات، منجر به عدم آمادگی تیم شد، گفت: آدم به این نتیجه می‌رسد که ای کاش زودتر تمرین می‌کردیم و به هماهنگی می‌رسیدیم.  عملکرد سایر بازیکنان هم خوب نبود. ما تاکنون بارها از بازیکنان‌مان تمجید کردیم اما آن‌ها انتظارات را برآورده نکردند. نمی‌گویم بد بودند اما انتظارات را برآورده نکردند.

طالبی تاکید کرد: بروید عملکرد بازیکنان را بررسی کنید. مهاجمان ما چقدر در زمین دویده‌اند؟ چند بار وارد نبردهای تن به تن شدند و به پیروزی رسیده‌اند؟ ما از بازیکنان خودمان انتظار بیشتری داریم. آن‌ها باید در تیم ملی خودشان را نشان دهند. اگر ستاره‌ها در زمین کاری نکنند، گره‌ای بازی نمی‌شود. اکنون بازیکنی که مشکلات را حل کند، در تیم ملی نداریم.

وی به نکات فنی این بازی اشاره کرد و گفت: ما وسط زمین را به حریف داده بودیم. آن‌ها در دقایق زیادی مسلط‌تر از ما بودند و از لحاظ تکنیکی بهتر عمل کردند. در بیشتر نبردهای تک به تک شکست خوردیم و کار برای هافبک‌های ایران دشوار شد. از برخی از بازیکنان سرشناس تیم انتظارات بیشتری داشتیم که هیچ یک نتوانستند گره کار را باز کنند. اگر خط هافبک هم توپی را به خط حمله رساند، باز هم توسط مهاجمان تکمیل نشد. ایران نتوانست در یک سوم دفاعی حریف برای دقایقی توپ را حفظ کند.

سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران با اشاره به اشتباه تاکتیکی تیم ملی در استفاده از سمت چپ زمین گفت: عراق این سمت را کاملا بسته بود و اجازه نفوذ به ایران نداد.  با این حال بعد از توپ‌گیری مجددا از این سمت اقدام به حمله کردیم؛ در حالی که باید بازی را به سمت راست زمین هدایت می‌کردیم، جایی که با حضور رضاییان بهتر بودیم.

طالبی یادآور شد: هنوز پوشش و حمایت در خط حمله تیم ملی موجود ندارد. ما روی عکس العمل‌های انفجاری و سرعتی در تمام خطوط ضعف داریم و ضعیف هستیم و گرفتار حریف شدیم.

وی با اشاره به نقاط ضعف تیم ملی در این دیدار خاطرنشان کرد: بازی در نیمه دوم بازی کاملا در اختیار عراق بود. ما شاهد یک بازی شتاب زده از ایران بودیم و به جای پرداختن به متن، حواشی را دنبال کردیم.

سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران با اشاره به حواشی قبل از برگزاری این بازی یادآور شد: در ۱۲ روز گذشته خیلی راجع به بازی با عراق نوشتیم و گفتیم که باید انتقام بگیریم. این موضوعات فشار روحی و روانی زیادی را به تیم ملی وارد کرد. با پرداختن به انتقام مقابل عراق، خودمان گرفتار شدیم.

طالبی تاکید کرد: می‌دانستیم بازی راحتی برابر عراق نداشتیم اما دم از انتقام زدیم و گفتیم اگر نبریم به جام جهانی نمی‌رویم.

وی در پاسخ به این سوال که در فضای کنونی که تیم ملی زیر فشار انتقادات است، چه اقدامی باید انجام داد، اظهار کرد: فکر می‌کنم اینکه شروع کنیم به انتقاد و سخت گیری و زیر سوال بردن بازیکن و مربی، نتیجه عکس خواهیم گرفت. باید تلاش کنیم فضا را آرام کنیم و اگر کسی هم اشتباه فنی کرده فرصت جبران را بدهیم. با انتقاد از عملکرد و سن و سال بازیکنان، مسئله‌ای درست می‌شود.

سرمربی تیم ملی ایران در جام جهانی ۹۸ فرانسه با تاکید بر اینکه هنوز چیزی تمام نشده گفت: هنوز هیچی تمام شده نیست. نباید ناامید شویم. شاید عراق هم مانند بحرین در بازی‌های آینده خود امتیازی را از دست بدهد یا مساوی کند. شاید بازی دو تیم عراق و بحرین مساوی شود و ما این دو تیم را در تهران ببریم. البته منکر نیستم که کار سخت شده است اما نباید ناامید شویم.
 
منبع: ایسنا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
استغفراله!