جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۲

سرما ‌و برف در تهران از شنبه +جزئیات

پنجشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۰۱
کد مطلب: 707374
مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: با ورود سامانه جدید به کشور، از امروز و فردا شاهد بارش برف و باران و کاهش محسوس دما به تدریج در بسیاری از نقاط کشور خواهیم بود.
سرما ‌و برف در تهران از شنبه +جزئیات
به گزارش جهان نيوز، صادق ضیائیان در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: تا اواخر وقت امروز جوی پایدار در اغلب مناطق کشور داریم که پیامد آن کاهش کیفیت هوا و تداوم وجود آلاینده‌ها خصوصاً در شهرهای صنعتی و پرجمعیت است. 

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: اواخر وقت امروز با نفوذ سامانه جدید‌ به کشور، کیفیت هوا بهتر می‌شود و ضمن کاهش دما، بارش در بخش‌هایی از کشور آغاز خواهد شد. 

وی با اشاره به اینکه این سامانه تا پایان هفته ‌آینده در کشور فعال است، گفت: از بعدازظهر امروز با نفوذ هوای سرد کاهش دمای 6 تا 12 درجه در نوار شمالی کشور پیش‌بینی می‌‌شود و از صبح شنبه پیش رو توده هوای سرد نیمه شمالی کشور، غرب کشور و به تدریج روزهای بعد جنوب غرب کشور را نیز در بر می‌گیرد.
 
ضیائیان افزود: از اواخر وقت امروز بارش باران در استان‌ها ساحلی خزر، خراسان شمالی و  اردبیل آغاز می‌شود که در ارتفاعات بارش به صورت برف است، شدت بارش‌ها امروز در  استان‌های گیلان و غرب مازندران است. 

وی افزود: روز جمعه ضمن تجدید بارش در استان‌های ساحلی خزر در برخی مناطق استان‌های زنجان، قزوین، اردبیل، خراسان شمالی، سمنان و شمال خراسان رضوی و همچنین ارتفاعات و دامنه استان‌های واقع در البرز مرکزی بارش برف و باران و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. 

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: فردا شدت بارش‌ها در استان‌های گیلان، مازنداران و غرب استان گلستان است ضمن آنکه روز شنبه در استان‌های ساحلی خزر بارش به صورت برف و باران ادامه دارد، همچنین در برخی مناطق استان‌های زنجان، اردبیل، خراسان شمالی و خراسان رضوی، قزوین، البرز، تهران و سمنان بارش به صورت برف و باران پیش‌بینی می‌شود. 

وی افزود: با استقرار سامانه بارشی در عرض‌های پایین‌تر و مناطق جنوبی‌تر، برخی مناطق غرب‌ و بخش‌هایی از مرکز کشور بارش برف و باران و وزش باد خواهند داشت‌ ضمن آنکه در استان‌های فارس، خوزستان‌، غرب هرمزگان، بوشهر، کهگیلویه‌و بویراحمد و همچنین غرب و مرکز خلیج  فارس رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود. 

ضیائیان گفت: روز یکشنبه در بخش‌هایی از غرب کشور و همچنین مناطق مرکزی باران، برف و وزش باد پیش‌بینی می‌شود همچنین در جنوب غرب کشور و استان‌های خوزستان، بوشهر، فارس و غرب و مرکز خلیج فارس بارش باران ، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید محتمل است؛ شدت بارش‌ها روز یکشنبه در گیلان، شرق لرستان، غرب اصفهان، فارس، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد است. 

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت‌: روز دوشنبه علاوه بر مناطقی که ذکر شد بارش بخش‌های گسترده‌تری از غرب و مرکز کشور را در بر می‌گیرد و به شمال‌غرب کشور هم کشیده می‌شود که در این روز شدت بارش‌ها در استان‌ بوشهر، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، شمال فارس، جنوب خوزستان و غرب  و مرکز خلیج فارس خواهد بود. 

وی بیان کرد: بعد ازظهر امروز تا دوشنبه سواحل خزر همچنین روزهای یکشنبه و دوشنبه غرب و مرکز خلیج فارس مواج است. 

ضیائیان در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا نیمه ابری پیش‌بینی می‌شود که در برخی ساعات وزش باد نیز خواهیم داشت و روز شنبه آسمان تهران ابری همراه با بارش برف و باران گاهی با وزش باد خواهد بود که کمینه دما روز شنبه در تهران به 2 درجه بالای صفر می‌رسد ضمن آنکه بیشینه دما در تهران از شنبه 6 درجه خواهد بود و شاهد کاهش 9 درجه‌ای دما در تهران روز شنبه نسبت به روز جمعه خواهیم بود. 

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: فردا بندرعباس با بیشینه دمای 30 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و همدان،‌کرمان، شهرکرد و اردبیل با کمینه دمای 6 درجه زیر صفر سردترین مرکز  استان خواهد بود؛ همچنین فردا در 19 استان کمینه دما صفر و زیر صفر درجه خواهد بود. 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *