پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱

اتمام ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن در ۴۰ شهر

چهارشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۲۱
کد مطلب: 707269
بر اساس اعلام دفتر اقتصاد مسکن آخرین آمارها در دومین روز ثبت نام برنامه اقدام ملی مسکن حاکی است که در ۴۰ شهر از چهار استانِ سیستان و بلوچستان، خراسان‌شمالی، خراسان‌رضوی و قم، ثبت‌نام به اتمام رسیده است.
اتمام ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن در  ۴۰ شهر
به گزارش جهان نيوز، علیرغم اینکه برخی از شرایط ثبت نام طرح ملی مسکن سخت و دشوار است و برخی کارشناسان بازپرداخت اقساط و آورده آن را فراتر از میزان و توانایی متقاضیان عنوان می‌کنند، اما در دومین روز ثبت نام، گزارشها حاکی از این است که در 40 شهر استانهای سیستان و بلوچستان، خراسان‌شمالی، خراسان‌رضوی و قم ثبت‌نام به اتمام رسیده است.

بنا بر اعلام دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی، تا ظهر امروز، ۲۲ آبان‌ماه، ثبت‌نام برنامه اقدام ملی مسکن برای چهار شهرِ شیروان، اسفراین، گرمه، جاجرم در استان‌ خراسان‌شمالی، ۲۰ شهرِ بیرجند، قائن، فردوس، اسدیه، اسفدن، نیمبلوک، سربیشه، طبس، مود، آرین‌شهر، خضری دشت‌بیاض، سه‌قلعه، نهبندان، سرایان، اسلامیه، بشرویه، ارسک، حاجی‌آباد، خوسف، عشق‌آباد در خراسان‌جنوبی، ۱۱ شهرِ زاهدان، زابل، سیرکان، محمدآباد، سراوان، نوک‌آباد، محمدی، زهک، مهرستان، سوران و میرجاوه به پایان رسید.

استان قم نیز روز اول ثبت‌نام (۲۱ آبان‌ماه) با ۴۴۰۰ نفر در پنج شهرِ قم، جعفریه، دستجرد، قنوات و کهک ثبت نام انجام داد و در همان روز با تکمیل ظرفیت ثبت نام، سایت ثبت‌نام بسته شد.

غلامی یک کارشناس مسکن در گفت و گو با فارس با تاکید بر اینکه اجرای طرح اقدام ملی مسکن بعد از 6 سال سکوت در فضای تولید مسکن حرکت رو به جلویی به شمار می رود گفت: بازپرداخت اقساط با نرخ 18 درصد در طرح ملی مسکن برای اقشار متوسط جامعه سخت و دشوار است.

ایرج رهبر نایب رئیس انجمن انبوه سازان نیز می افزاید:نرخ سود تسهیلات طرح مسکن مهر با نرخ های 4 ،9 و 12 درصد بود اما تسهیلاتی که در طرح ملی مسکن قرار است پرداخت شود نرخ سود 18 درصدی دارد حال به نظر می رسد بازپرداخت اقساط با این نرخ سود از عهده متقاضیان خارج باشد.پیشنهاد ما به دولت این است که مدت زمان بازپرداخت اقساط از 12 سال به 15 سال و یا 20 سال افزایش یابد تا بازپرداخت اقساط در توان متقاضیان باشد.

 طرح اقدام ملی مسکن با احداث ۴۰۰ واحد مسکونی طی امسال و سال آتی احداث و بهره‌برداری خواهد شد. بنا بر اعلام، ۲۰۰ هزار واحد این طرح در شهرهای جدید توسط شرکت عمران شهرهای‌جدید، ۱۰۰ هزار واحد در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و ۱۰۰ هزار واحد توسط شرکت بازآفرینی شهری در بافت های فرسوده شهرها احداث خواهد شد.

منبع: ایسنا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مسعود
Iran, Islamic Republic of
سلام
از انجاییکه سایت ثبت نام برای زاهدان بعد از 3 ساعت بسته شد و خیلی ها عین من نتونستن ثبت کنن ایا امیدی است سایت مجددا باز بشه ....