پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

مورالس در بدو ورود به مکزیک: به مبارزه سیاسی ادامه می‌دهم

چهارشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۵۴
کد مطلب: 707154
رئیس جمهور مستعفی بولیوی بعد از ورود به مکزیک و تشکر از مقام‌های این کشور گفت: با وجود کنار رفتن از قدرت، همچنان به مبارزه سیاسی ادامه خواهد داد.
مورالس در بدو ورود به مکزیک چه گفت؟
به گزارش جهان نيوز، «اوو مورالس» رئیس جمهور مستعفی بولیوی پس از ورود به مکزیک با استقبال مقام های ارشد این کشور از جمله وزیر خارجه مکزیک مواجه شد.

 به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، مورالس با بیان اینکه علیه او «کودتا» شده، گفت تحت فشار مجبور به استعفا شده است و مکزیک با اعطای پناهندگی جان وی را نجات داده است.

«مارسلو ابرارد» وزیر امور خارجه مکزیک بامداد سه‌شنبه گفت که کشورش به رئیس‌جمهور مستعفی بولیوی پناهندگی اعطا کرده است. ابرارد گفت که اعطای پناهندگی به مورالس، به درخواست خود وی بوده است.

 به نوشته اسپوتنیک، مورالس در سخنان خود با اشاه به طرح سوء قصد به  جان خود از جانب مخالفان، از اقدام دولت مکزیک در اعطای پناهندگی قدردانی کرد. مورالاس همچنین قول داد که با حضور در عرصه سیاسی به مبارزه ادامه دهد.
 
دانلود فیلم

وی در این باره گفت: «مادامی که زنده هستم به مبارزات سیاسی ادامه خواهم داد.»

اوو مورالس که از سوی کمیسیون انتخابات بولیوی برنده انتخابات ریاست جمهوری این کشور در ماه اکتبر اعلام شده بود به دنبال اعتراضات خشونت‌آمیز مخالفان و اتهامات آنها علیه وی، روز یک شنبه ترجیح داد برای جلوگیری از خشونت‌های بیشتر از سمت خود کناره گیری کند. در روزهای گذشته و به موازات تشدید ناآرامی‌ها در بولیوی، مداخلات آمریکا و متحدانش درباره این انتخابات افزایش یافته بود.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *