جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲
۳
مروری بر زندگی شهید حسن تهرانی‌مقدم؛

وقتی به «کالایِ ایرانیِ» یک جوان اعتماد کردیم

سه شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۲۳
کد مطلب: 707117
ایرانِ گذشته این‌چنین قوی و قدرتمند نبود و در سال‌های جنگ نیازمندی‌هایش در حد موکش آرپی‌جی بود اما لطف خدا و توان داخلی باعث شد امروز بی‌نیازترین کشور منطقه در حوزه موشکی باشیم.
وقتی به «کالایِ ایرانیِ» یک جوان اعتماد کردیم
به گزارش جهان نيوز،  امروز ۲۱ آبان ماه سالروز شهادت حسن طهرانی‌مقدم است.

کسی که عموم مردم ایران بعد از شهادت نامش را شنیدند. وی تا لحظه آخر عمر در حال کار بر روی موشک بود و در این راه نیز به شهادت رسید. اما ایرانِ گذشته این‌چنین قوی و قدرتمند نبود و در سال‌های جنگ نیازمندی‌هایش در حد موکش آرپی‌جی بود اما لطف خدا و توان داخلی باعث شد امروز بی‌نیازترین کشور منطقه در حوزه موشکی باشیم.

ما باید بدانیم که ایران چگونه و با چه شکلی در دوران جنگ از لیبی موشک گرفته! چگونه و در شرایطی نیروهایش را فرستاده سوریه تا آموزش موشکی ببینند آن‌هم زیر چشم مستشاران روس. باید بدانیم چه‌طور سرهنگ قذافی، ایرانی‌ها را چند ماه در کشورش معطل کرد تا موشک به ما بدهد! همچنین سلیمان لیبیایی که مسوول هواکردن موشک در ایران بود چه قر و اطواری داشت!

باید بدانیم که هر موشکی که ایران زد صدام یک گام عقب نشست. باید بدانیم که وقتی سرهنگ قذافی تحت فشار آمریکا و شوروی به عواملش دستور داد دیگر موشک‌ها را شلیک نکنند ایرانی‌ها چه کردند. باید بدانیم که وقتی ایرانی‌ها تصمیم گرفتند خودشان نخستین موشک را هواکنند چه‌طور با خرابکاری عوامل سرهنگ مواجه شدند و چگونه ظرف هفده‌روز همه آن خرابکاری‌ها را جبران کردند و خودشان دست به موشک شدند تا امروز ما به راحتی از کرمانشاه به قلب داعش موشک می‌زنیم و مردم‌مان موبایل به دست از آن فیلم می‌گیرند یعنی چه؟ و خب خیلی‌ها خبر ندارند.
 
 اکنون در سال ‌۱۳۹۸ هستیم می‌دانیم که در حال حاضر ایران یکی از قدرت‌های موشکی منطقه و جهان است و آمریکا و اروپا دائم برایش خط‌و‌نشان می‌کشند. اینک می‌دانیم که وقتی رهبر مملکت خط‌و‌نشان می‌کشد که «اگر اسرائیل غلطی کند تلاویو و حیفا را با خاک یکسان می‌کنیم» یعنی چه؟ مسأله وقتی مضحک‌تر می‌شود که کشورهای کوچک حاشیه خلیج‌فارس هم زبانشان را بیش از حد دراز کرده و خواهان توقف فعالیت‌های موشکی ایران شده‌اند. همین چند روز قبل بود که یک پهپاد متجاوز را با موشکی ارزان قیمت منهدم کردیم. هنوز یادمان نرفته که گرانترین هواپیمای بدون سرنشین جهان را به‌دلیل تجاوز به خاک میهن منهدم کردیم و صاحب آن هیچ غلطی نتوانست بکند.


برخی از اختراعات شهید تهرانی‌مقدم


 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حح
Iran, Islamic Republic of
خدا رحمتش کند که امنیت کشورمان را مدیون ایشان و امثال ایشان هستیم. برای شادی روحش صلوات.
ممد
Canada
....
دو چشم پر سو
Iran, Islamic Republic of
ایمان بیاوریم به حقانیت کلام الهی:
و اعدّوا لهم ما استطعتم من قوة.‌.‌....، ترهبون به عدو الله و عدوکم.