چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

افتتاح فاز اول کارخانه احیای فولاد بافت با حضور رئیس جمهور

سه شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۴۶
کد مطلب: 707031
فاز اول کارخانه احیای فولاد بافت با ظرفیت مستقیم 800 هزار تن و سرمایه‌گذاری 120 میلیون یورو با حضور رئیس‌جمهور افتتاح ‌شد.
افتتاح فاز اول کارخانه احیای فولاد بافت با حضور رئیس جمهور
به گزارش جهان نيوز، فاز اول کارخانه احیای فولاد بافت با ظرفیت مستقیم 800 هزار تن و سرمایه‌گذاری 120 میلیون یورو با حضور رئیس‌جمهور افتتاح ‌شد.

فاز اول کارخانه 250 نفر اشتغال مستقیم دارد که از این تعداد  90 درصد بومی منطقه مشغول به کارشده‌ و همچنین 2 هزار و 500 نفر اشتغال مولد غیرمستقیم در این کارخانه ایجاد شده است.

همچنین ظرفیت فاز دوم شامل کارخانه احیا (بریکت‌سازی گرم و کارخانه گندله‌سازی) شامل 2 میلیون و 500 هزار تن گندله و 800 هزار تن بریگت گرم کلنگ‌زنی شد که فاز دوم برای 500 نفر اشتغال مستقیم و 5 هزار نفر شتغال غیرمستقیم دارد که 252 میلیون یورو سرمایه‌گذاری با فاینانس کشور چین انجام خواهد شد وزمان اجرای کامل طرح سه سال است.

سرمایه‌گذاری گروه مالی گردشگری در قالب 8 پروژه بزرگ کرمان
مهدی جهانگیری مدیرعامل گروه مالی گردشگری در آیین افتتاح این طرح اظهار کرد: کارخانه فولاد بافت زمینه اشتغال 900 نفر مستقیم و چندهزار نفر غیر مستقیم از جوانان منطقه را خواهد داشت که با راه‌اندازی فاز اول همه موارد برای راه‌اندازی فاز دوم که تجهیزات آن از قبل سفارش و آماده شده، فراهم است.

وی بیان کرد: در حال حاضر تا سه سال آینده تولید این کارخانه 1.2 میلیون تن ورود گندله و 80 هزار تن خروجی آهن اسفنجی است و از سه سال آینده با راه‌اندازی فاز دوم تأمین حداقل ورود 2.5 تا 3 تن کنسانتره و خروج 1.6 دهم آهن اسفنجی از محصولات کارخانه خواهد بود.

مدیرعامل گروه مالی گردشگری خاطرنشان کرد: قطعا محور 90 کیلومتری سیرجان به بافت توان و کشش این حجم از تردد کامیون‌ها در جاده را ندارد و می‌تواند سبب مشکلات عدیده اجتماعی و بروز تصادفات شود و کام مردم از این سرمایه‌گذاری را تلخ کند.

وی گفت: گروه مالی گردشگری در این استان به عنوان معین اقتصادی در قالب هشت پروژه بزرگ در شهرستان‌های سیرجان، بافت و کرمان شامل سرمایه‌گذاری در فاز اول و دوم فولاد بافت، احداث دهکده گردشگری و هتل گردشگری در بافت، راه‌اندازی جمیل کرک بافت به عنوان صنعتی پویا در منطقه برای عشایر، ساخت مجتمع رفاهی در سیرجان، سرمایه‌گذاری در تولید سنگ‌آهن معدن شماره پنج گل‌گهر و راه‌اندازی واحد کنسانتره در سیرجان فعالیت می‌کند.

منبع:فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *