چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰
۴

تماس تلفنی ماکرون با ترامپ درباره ایران و سوریه

سه شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۵۷
کد مطلب: 707019
رئیس‌جمهور فرانسه از تماس تلفنی بسیار خوب با همتای آمریکایی خود درباره ایران خبر داد.
تماس تلفنی ماکرون با ترامپ درباره ایران و سوریه
به گزارش جهان نيوز، «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه بامداد سه‌شنبه در صفحه توئیتر شخصی خود نوشت با همتای آمریکایی خود درباره پاره‌ای از مسائل از جمله ایران گفت‌وگو کرده است.

ماکرون درباره تماس تلفنی خود با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور ایالات متحده توضیح داد: «تماس فوق‌العاده‌ای با ترامپ درباره ایران، سوریه و ناتو داشتم. همگرایی‌های بسیاری مورد تاکید قرار گرفتند و ما پیش از نشست ناتو در لندن با هم دیدار خواهیم کرد».
 
 
این تماس تلفنی در حالی انجام شده که ماکرون طی روزهای اخیر اظهارنظرهای جنجالی درباره ایران و سازمان پیمان همکاری شمالی (ناتو) به زبان آورده است.

وی هفته قبل طی سخنرانی در سفارتخانه فرانسه در پکن، ضمن متهم کردن تهران به خروج از توافق هسته‌ای، گفت باید ایران را برای بازگشت به محدودیت‌های توافق هسته‌ای تحت فشار قرار داد.

رئیس‌جمهور فرانسه همچنین در مصاحبه‌ای با نشریه «اکونومیست»، عدم هماهنگی میان آمریکا و اروپا در ناتو و رویکرد یکجانبه ترکیه در سوریه را به‌عنوان نشانه‌های نابسامانی در این سازمان دانسته و تاکید کرد که ناتو دچار مرگ مغزی شده است.


منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


درپاسخ به اردوغان
Romania
اردوغان: متاسفانه شمال سوریه از تروریست‌ها پاکسازی نشده است
درپاسخ به اردوغان
اردوغان: متاسفانه شمال سوریه از تروریست‌ها مورد حمایت آمریکا، غرب، برخی کشورهای عربی، اسرائیل و ترکیه پاکسازی نشده است
استقرار نیروهای آمریکا در میادین نفتی سوریه معادل دزدی است‌
Iran, Islamic Republic of
آمریکا، کشورهای اروپایی، ترکیه و اسرائیل با کمک برخی کشورهای عربی مانند عربستان سعودی، امارات، قطر، بحرین و اردن از آغاز بحران سوریه درسال 2011 از تامین گان اصلی تسیحات تروریست بودند و همچنان نیزادامه می دهند.
دولت های تحریم کننده حامی تروریست هستند.
دولت هایی که چنین تحریم را اعمال می کنند، خود تروریست پرور و حامی تروریست هستند.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
اسرائیل ازسال 2011 تاکنون با حمایت آمریکا و غرب با کمک مالی برخی کشورهای عربی درسایه سکوت سازمان های بین المللی هزاران بار به سوریه حمله کرده است و همچنان نیزادامه می دهد و این درحالی است که سازمان های بین المللی خیانتکار شماره یک ازسال 2011 تاکنون هیچ اعتراضی به این جنایات و حشیانه و حشی گری و غیرانسانی صهیونیست ها جنایتکار شماره یک نمی کنند، خفه خون گرفتند و سکوت اختیارکرده اند؟
بابائی
Iran, Islamic Republic of
درپاسخ به بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی سگ هار آمریکا درمنطقه خاورمیانه
تجاوز هوایی رژیم کودک کش صهیونیستی به خاک سوریه ازسال 2011 تاکنون جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت است و هم ناقض قوانین بین الملل است...