پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

قیمت هر واحد مسکونی در طرح ملی چقدر است؟

دوشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۲۱
کد مطلب: 706968
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در غیر از کلانشهر‌ها قیمت تمام شده مسکن در طرح اقدام ملی متری ۲.۵ تا ۳.۵ میلیون تومان است گفت: در کلانشهر‌ها این رقم حداکثر ۳.۵ میلیون تومان خواهد شد.
قیمت هر واحد مسکونی در طرح ملی چقدر است؟
به گزارش جهان نيوز، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی امروز در حاشیه هفتمین کنفرانس بین‌المللی ایستگاه‌های آینده اتحادیه بین‌المللی راه آهن‌ها در جمع خبرنگاران درباره طرح اقدام ملی مسکن اظهار داشت: سامانه برای ثبت‌نام طرح اقدام ملی به صورت آزمایشی در کرمان اجرا شد و ثبت‌نام آزمایشی داشتیم تا سامانه تست شود و مشخص شود چه تمهیداتی برای ورود مردم به سامانه لازم است.
 
اسلامی افزود: امروز ۱۰ استان برای طرح اقدام ملی مسکن آغاز شده و از روز شنبه سامانه در این ۱۰ استان در دسترس مردم بود تا متوجه شوند چه شرایط و مدارکی برای ثبت‌نام لازم است و مدارک خود را اسکن کنند.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: از فردا سامانه در سه استان باز می‌شود و به تدریج جلو می‌رویم تا بدین ترتیب هم سامانه تست شود و هم استان به استان با توجه به پروژه‌ها اراضی آماده شده و قرارداد‌ها را منعقد کنیم.

وی با بیان اینکه مهمترین کار ما شناسایی متقاضیان واقعی است گفت: کار بعدی ما ارتباط دادن این متقاضیان واقعی به پروژه‌ها است.
 
وزیر راه و شهرسازی افزود: در برخی شهر‌ها ما کافی است به مردم فقط زمین دهیم و از لحاظ نقشه پشتیبانی کنیم و تسهیلات بدهیم تا خود خانه را بسازند و یا اینکه پروژه‌ها را به شرکت‌ها بدهیم و قرارداد‌ها را منعقد کنیم و مردم را به آن قرارداد متصل کنیم تا بتوانند عضو شوند و ثبت‌نام کنند و طبق زمانبندی خانه را تحویل بگیرند.

اسلامی ادامه داد: در مدل سوم کسانی که زمین دارند خصوصا در بافت فرسوده پروانه ساخت رایگان و تسهیلات تا ۵۰ درصد تخفیف می‌گیرند که تاکنون ۲۰ هزار نفر در سامانه بافت فرسوده ثبت‌نام کرده و ما آن‌ها را به بانک معرفی کرده‌ایم.

وی افزود: همچنین صندوق پس‌انداز یکم نیز به طرح اقدام ملی مسکن وارد شده است.
اسلامی داد: قیمت ساخت هر متر مسکن در کلانشهر‌ها حداکثر ۳.۵ میلیون تومان و در غیر از کلانشهر‌ها ۲.۵ تا ۳.۵ میلیون تومان است.

وزیر راه و شهرسازی افزود: البته دهک‌های یک، دو و سه تحت پوشش سازمان‌های حمایتی هستند و ما زمین رایگان بابت ساخت مسکن ارائه می‌کنیم.

پرواز آنتونف ۷۴ هیچ وقت ممنوع نشد/ مرجع قانونی کمیته بررسی سانحه، سازمان هواپیمایی کشوری است
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه هیچ گاه پرواز آنتونف ۷۴ ممنوع نشده بود، گفت: مرجع رسیدگی در حوزه سوانح فقط کمیته بررسی سانحه است.

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی امروز در جمع خبرنگاران درباره پرواز هواپیما‌های آنتونف اظهار داشت: مرجع بین‌المللی درباره صدور مجوز پرواز برای هر هواپیما سازمان هواپیمایی کشوری است که این سازمان با ضوابط تشخیص می‌دهد می‌تواند به هواپیمایی مجوز پرواز دهد و این در صلاحیت سازمان هواپیمایی کشوری است.

وی با بیان اینکه آنتونف ۷۴ از قبل در ناوگان هوایی کشور پرواز می‌کرده است، گفت: هیچ زمانی ممنوعیت پرواز برای آنتونف ۷۴ صادر نشده است و فقط درباره آنتونف ۱۴۰ بود که کمیته بررسی سانحه همان زمان به موضوع سانحه ورود کرد و جمع‌بندی آن نیز مشخص و شفاف است و صاحب این هواپیما‌های آنتونف ۱۴۰ هم تقاضای شروع فعالیت نداشته است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه هیچ پرونده‌ای در سازمان هواپیمایی در این باره وجود ندارد، گفت: سازمان هواپیمایی کشوری کمیته بررسی سانحه دارد و مرجع بین‌المللی هوانوردی است و هر مرجعی که می‌خواهد سانحه را بررسی کند باید ملاک بررسی خود را گزارش کمیسیون بررسی سانحه سازمان هواپیمایی کشوری قرار دهد. این مهم است و ما نمی‌توانیم ۱۰۰ مرجع در کشور داشته باشیم.

 برنامه‌ریزی افزایش ترانزیت ریلی تا ۵۰ میلیون تن تا سه سال آینده
وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی کرده‌ایم ۱۰ میلیون تن ترانزیت ریلی را به ۵۰ میلیون تن تا سه سال آینده برسانیم، گفت: در سال جاری تعاملات ما با آذربایجان متاثر از اجرای پروژه خط ریلی آستارا ـ آستارا تا ۵۰ درصد افزایش یافته است.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *