سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰
۷

روحانی باید برود تا مردم قدرش را بدانند!

دوشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۵۶
کد مطلب: 706851
روحانی باید برود تا مردم قدرش را بدانند!
به گزارش جهان نيوز، «محمد مهاجری»، فعال چپ و از نزدیکان رسانه‌ای دولت که همواره اصرار دارد خود را اصولگرا معرفی کند؛ در بخشی از یک مصاحبه با روزنامه دولتی ایران پیرامون انتخابات آینده اظهار کرده است: «اصولگرایان پیش‌بینی‌شان این است که در انتخابات مجلس یازدهم برنده مطلق هستند. اگر این پیش‌بینی محقق شود، تندروهای این جناح فضا را برای رادیکال کردن جامعه به دست خواهند آورد. به گمانم تندروی‌ها مردم را خسته می‌کند و بعد از مدتی گرایش به سمت خردورزی و اعتدال جایگزین خواهد شد. هنر فعلی اصولگرایان، سوار شدن بر مشکلات ناشی از تحریم‌هاست اما در صورت قدرت یافتن آنها، یکی از این دو اتفاق ممکن است بیفتد. اول اینکه زیرپله‌ای با غربی‌ها و بخصوص امریکا برای برداشتن تحریم‌ها مذاکره کنند. دقیقاً مانند روشی که احمدی نژاد دنبالش بود. یا موفق به این کار نمی‌شوند و با موج نارضایتی اقتصادی روبه‌رو خواهند شد. »

او می‌افزاید: در فرض اول مشروعیت‌شان را از دست می‌دهند و در فرض دوم مقبولیت‌شان را و قطعاً مشکلات را به گردن قبلی‌ها می‌اندازند. تصور من این است که بخشی از اصولگراها این آمادگی را دارند که با زیر پا گذاشتن اصولش، به غرب چراغ سبز نشان دهند و بخشی از موانع اقتصادی را رفع کنند. اقتصاد ایران در شرایطی است که جز با سرمایه‌گذاری بیرونی جان نمی‌گیرد. اصولگراها بیش از دیگران این را درک می‌کنند و به این سمت می‌روند و البته برای پای گذاشتن در این مسیر، ده‌ها توجیه هم دارند.

بیشتر بخوانید:
حمله به «حاج حسین یکتا» و «صدا و سیما» به خاطر «روایت مردم»
روحانی فهمید غربی‌ها چه می‌کنند و قضیه برجام را راه انداخت


این فرد در بخش دیگری از اظهارات خود نیز گفته است: مشکلات کنونی و ضعف‌های دولت دوازدهم خواه ناخواه به حساب دولتی گذاشته می‌شود که شعار اعتدال سر داده. بنابراین تصورم این است که اگر روند اعتدال برای مدتی کنار گذاشته شود و اصولگرایی افراطی جایگزینش شود، به نفع جریان اعتدالی است. ما انسان‌ها نوعاً این‌گونه‌ایم که باید به مصیبتی گرفتار آییم تا قدر عافیت را بدانیم.

*البته این اظهارات از حیث عقلانیت و سیاست حاوی وجاهت خاصی نیست و ما صرفا از باب اطلاع خواص و مردم درباره نحوه چاپلوسی مجیزگویان دولت از رئیس‌جمهور روحانی و عداوت برخی افراد با جریان اصولگرایی اقدام به انتشار آنها نمودیم.

منبع: مشرق
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
به این جمله دقت کنید : «این اظهارات از حیث عقلانیت و سیاست حاوی وجاهت خاصی نیست...» مشکل اینجاست که یه عده توی این مملکت خودشان را در جایگاهی می بینند که در مورد همه چیز و همه کس تعیین عقلانیت و سیاست می کنند!!!
اقبال مهدوی
Iran, Islamic Republic of
پس زودتر بره تا مردم قدرش بیشتر بدانند .
جان مادرت بگو از فردا دیگه نیاد
Iran, Islamic Republic of
ساده لوحانه ترین نظرات و تحلیل هایی که خوندم
سرور
Iran, Islamic Republic of
حالا این کی هست که اینقدر تحویلش می گیرید؟
امیرمسعود
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
در این اظهارات نیز کدخدا باوری موج میزند...!!!
احمد
Iran, Islamic Republic of
شما راضیش کن بره ماهم مردونه قول میدیم قدرش رو بدونیم