پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱۰
۷۵

با حقوق مهناز افشار و نوید محمدزاده چه کارهایی می‌شود کرد؟ +تصاویر و جدول

يکشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۴۰
کد مطلب: 706727
درآمد سالیانه یک خواننده تقریباً معادل درآمد ۱۰۳ سال یک کارمند و درآمد سالیانه برخی هنرپیشگان معادل ۳۳ سال کار یک کارمند مشمول مالیات با حداقل درآمد ماهانه دو میلیون و هفت‌صد و پنجاه‌هزار تومان است.
با حقوق مهناز افشار و نوید محمدزاده چه کارهایی می‌شود کرد؟ +تصاویر و جدول
به گزارش جهان نيوز، میزان درآمد سالانه برخی خوانندگان کشور معادل درآمد ماهانه مجموع بیش از هزار و چهارصد کارمند و دستمزد برخی بازیگران و هنرپیشه‌های مطرح، معادل درآمد ۳۶۴ کارمند است، به‌عبارت‌دیگر درآمد سالیانه یک خواننده تقریباً معادل درآمد ۱۰۳ سال یک کارمند و درآمد سالیانه برخی هنرپیشگان معادل ۳۳ سال کار یک کارمند مشمول مالیات با حداقل درآمد ماهانه دو میلیون و هفت‌صد و پنجاه‌هزار تومان است.

اهمیت این موضوع زمانی مشخص می‌شود که طبق قانون خوانندگان، بازیگران و اقشار فرهنگی معاف از مالیات و کارگران و کارمندان با درآمد بیش از ۲‌میلیون و ۷۵۰‌هزار تومان در ماه موظف به پرداخت مالیات هستند و به‌موجب این مالیات ۱۰ درصد از حقوقشان کسر می‌شود.

طبق بند (ل) ماده ۱۳۹ اصلاحی قانون مالیات‌های مستقیم، تهیه‌کنندگی، کارگردانی، بازیگری، نوازندگی، خوانندگی، ناشران کتاب و برخی دیگر از اقشار فرهنگی و هنری از پرداخت مالیات معاف هستند. این قانون جهت حمایت و ترویج فعالیت‌های فرهنگی و هنری در سال ۱۳۸۰ تصویب شد، اما مسئله‌ای که نادیده گرفته‌شده این است که آیا این قانون حمایت از ترویج فرهنگ و هنر تلقی می‌شود یا موجب فرار مالیاتیِ قانونی برخی هنرمندان با درآمد‌های نجومی است!
 
فرار مالیاتی زیر سایه‌ی قانون معافیت مالیاتی هنرمندان / چرا سلبریتی ها با درآمدهای نجومی از پرداخت مالیات معاف‌اند؟

این قانون تا جایی به مذاق هنرمندان خوش آمده است که معافیت مالیاتی را تحت هر شرایطی حق همیشگی خود می‌دانند و مطرح کردن حذف یا اصلاح قانون معافیت مالیاتی هر بار با مخالفت شدید آن‌ها روبه‌رو می‌شود تا جایی که طیبه سیاووشی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در این خصوص می‌گوید: «هر بار که بحث گرفتن مالیات از هنرپیشه‌ها و خواننده‌ها می‌شود، بلوا به پا می‌کنند!»

دستمزد‌های نجومی سلبریتی‌های سینما
میزان دستمزد بازیگران مشهور سینمای ایران همیشه در هاله‌ای از ابهام بوده است و مبالغ دستمزد‌ها هیچ‌گاه از سوی خودشان و یا هیچ ارگان و رسانه‌ای افشا نشد؛ درحالی‌که در دیگر کشور‌ها شفافیت مالی در صنعت سینما به‌ویژه در مورد دستمزد‌های بازیگران و سوپراستار‌ها وجود دارد؛ برای مثال در هالیوود میزان دستمزد بازیگران در هر یک از فیلم‌هایی که بازی می‌کنند به‌صورت رسمی و از طریق کمپانی‌های سرمایه‌گذار و رسانه‌های معتبر اعلام می‌شود.

علیرغم عدم شفافیت این موضوع گمانه‌زنی‌هایی راجع به حقوق دریافتی هنرمندان انجام‌شده است. روزنامه‌ی فرهیختگان در گزارشی، میزان متوسط دستمزد برخی از بازیگران ایرانی برای هر فیلم را از دویست میلیون تا یک میلیارد تومان اعلام کرد.

ازجمله این بازیگران می‌توان پیمان معادی، نوید محمدزاده و مهران مدیری با دستمزد یک میلیارد تومان، حمید فرخ نژاد و محمدرضا گلزار ۸۰۰ میلیون، جواد عزتی ۶۰۰ میلیون، مهناز افشار و لیلا حاتمی بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان و ترانه علیدوستی با متوسط دستمزد ۲۵۰ میلیون تومان را نام برد.
 
فرار مالیاتی زیر سایه‌ی قانون معافیت مالیاتی هنرمندان / چرا سلبریتی ها با درآمدهای نجومی از پرداخت مالیات معاف‌اند؟

نکته جالب‌توجه این است که این ارقام هیچ‌گاه از سوی هنرمندان تکذیب نشد و بعضا خود به آن اشاره‌کرده‌اند. به‌عنوان‌ مثال چند ماه گذشته بهزاد فراهانی در نشست خبری سریال دل‌دار گفت: این روز‌ها دستمزد‌های بازیگران به طرز عجیبی بالا رفته است. دلیلی ندارد نوید محمد زاده یک میلیارد تومان بگیرد و من باسابقه هنری‌ام، ۲۰ میلیون تومان!
 
فرار مالیاتی زیر سایه‌ی قانون معافیت مالیاتی هنرمندان / چرا سلبریتی ها با درآمدهای نجومی از پرداخت مالیات معاف‌اند؟

دستمزد‌های نجومی سلبریتی‌ها و معافیت مالیاتی آن‌ها زمانی عجیب‌تر به نظر می‌رسد که هنرمندان درآمد‌های جانبی دیگری نیز از حضور در جشن‌ها، مراسم‌ها، افتتاحیه‌ها، حتی شرکت در جشن‌های تلویزیونی و برنامه‌های اینترنتی یا تبلیغ کالا و خدمات در فضای مجازی دارند که برای آن‌ها نیز مالیات پرداخت نمی‌کنند.

به‌عنوان‌ مثال برخی از هنرپیشه‌ها برای حضور در مراسم افتتاحیه رونمایی از جواهرآلات برندی خاص، مبلغی بالغ‌ بر 50 میلیون تومان دریافت می‌کنند یا عجیب‌تر از آن برای حضور در برنامه‌ها و مصاحبه‌های تلویزیونی که باعث شهرت بیشتر آن‌ها می‌شود حداقل یک سکه بهار آزادی یا هزینه معادل آن را باید دریافت کنند!

خوانندگان نجومی!
علاوه بر سینما در حوزه‌ی موسیقی نیز درآمد‌های نجومی مطرح است. درآمد‌هایی که بخش عمده آن به جیب تهیه‌کننده و خواننده می‌رود.

برای رسیدن به یک تخمین درست از دستمزد خوانندگان باید به درآمد‌ها و هزینه‌های برپایی یک کنسرت مراجعه کرد. با بررسی قیمت بلیت کنسرت‌های خوانندگان مطرح کشور می‌توان قیمت بلیت کنسرت‌ها را بسته به‌جای صندلی و سالن میزبان از ۴۰ تا ۱۴۰ هزار تومان تخمین زد. اگر قیمت میانگین بلیت‌ها را ۹۰ هزار تومان در نظر بگیریم به‌عنوان‌مثال برپایی یک سانس کنسرت در مرکز همایش‌های برج میلاد با یک هزار و هفت‌صد نفر ظرفیت، ۱۵۳ میلیون تومان درآمد دارد.
 
فرار مالیاتی زیر سایه‌ی قانون معافیت مالیاتی هنرمندان / چرا سلبریتی ها با درآمدهای نجومی از پرداخت مالیات معاف‌اند؟

اگر هزینه‌های جانبی مانند اجاره سالن یا دستمزد عوامل فنی را مجموعاً ۴۰ میلیون تومان در نظر بگیریم سود باقی‌مانده ۱۱۳ میلیون تومان برای هر اجرا خواهد بود، حال اگر متوسط اجرای ماهانه هر خواننده سه کنسرت باشد این رقم به سیصد و سی‌ونه میلیون در ماه و ۴ میلیارد و ۶۸ میلیون در سال افزایش می‌یابد.
 
درآمد‌های نجومی معاف از مالیات هنرمندان در حالی است که بر اساس قوانین مالیاتی، در سال ۹۸ هر کارمند و کارگر با درآمد بیش از ۲‌میلیون و ۷۵۰‌هزار تومان در ماه یا ۲۷‌میلیون و ۵۰۰‌هزار تومان در سال موظف به پرداخت مالیات است.

متوسط درآمد یک کارمند ایرانی ماهانه سه میلیون و سیصد هزار تومان است که ده درصد آن به‌عنوان مالیات کسر می‌شود. با چشم‌پوشی از کسری ده درصد مالیات، میزان درآمد سالانه یک کارمند معادل سی‌ونه میلیون و شش‌صد هزار تومان است، یعنی درآمد سالانه یک خواننده تقریباً معادل درآمد ۱۰۳ سال یک کارمند است!

همچنین اگر یک بازیگر معروف در سال یک میلیارد تومان درآمد داشته باشد، درآمد یک سال او تقریباً به‌اندازه ۳۳ سال کار یک کارمند مشمول مالیات با حداقل درآمد ماهانه دو میلیون و هفت‌صد و پنجاه‌هزار تومان است!

مجازات فرار مالیاتی ستاره‌های سینمای دنیا
جالب است بدانید ستاره‌های سینمای جهان نه‌ تنها معافیت مالیاتی به این شکل ندارند؛ بلکه با تخلفات مالیاتی آن‌ها به‌عنوان قشر پردرآمد به‌سختی برخورد می‌شود.

ویزلی اسنایپس، بازیگر هالیوودی به دلیل عدم پرداخت مالیات بین سال‌های ۱۹۹۹ و ۲۰۰۱، کارش به ۲۸ ماه زندان و حبس خانگی کشید! هم‌چنین نیکلاس کیج یکی دیگر از سرشناس‌ترین بازیگران هالیوود به علت پرداخت جریمه مالیاتی خود مجبور شد چند خانه‌اش را بفروشد.
 
با حقوق نجومی مهناز افشار و نوید محمدزاده چه کارهایی می‌شود کرد؟ / باشگاه سلبریتی‌های میلیاردی بدون مالیات!

استیفن بالدوین تهیه‌کننده، بازیگر و کارگردان آمریکایی، به دلیل جریمه مالیاتی، مجرم شناخته و مجبور به پرداخت یک صورت‌حساب ۴۰۰ هزار دلاری شد.

یکی دیگر از جنجالی‌ترین فرار‌های مالیاتی هنرمندان دنیا، تخلفات مالیاتی فن بینگ‌بینگ، ستاره بین‌المللی سینمای چین است که باید رقمی حدود ۷۰ میلیون دلار به‌عنوان جریمه به دولت چین بپردازد.

ضعف‌های قانون معافیت مالیاتی هنرمندان
در بحث معافیت مالیاتی بازیگران، یکی از نقاط ضعف این قانون تفاوت قائل نشدن میان سوپراستار سینما با درآمد‌های نجومی و هنرمند با درآمد کم است که همین امر به‌عنوان یک خلأ بزرگ قانونی شناخته می‌شود.

در حقیقت این قانون باعث می‌شود سلبریتی‌هایی که درآمد‌های میلیاردی دارند مانند اهالی ساده سینما که بعضاً در هزینه‌های بیمه درمانی خود مانده‌اند، از پرداخت مالیات معاف شوند.
 
فرار مالیاتی زیر سایه‌ی قانون معافیت مالیاتی هنرمندان / چرا سلبریتی ها با درآمدهای نجومی از پرداخت مالیات معاف‌اند؟

عدم اجرای کامل قانون معافیت مالیاتی هنرمندان برای بسیاری از ناشران کتاب یکی دیگر از ایرادات وارد بر این قانون است. به همین ترتیب ناشران دولتی نیز این مالیات را از دستمزد نویسنده، مترجم و نظایر آن‌ها کم می‌کنند. این بی‌توجهی به توسعه فرهنگی در حوزه کتاب و نویسندگی در حالی است که معافیت مالیاتی برای بسیاری از حوزه‌های دیگر مانند سینما و موسیقی به‌طور کامل اجرا می‌شود.

علاوه بر دو ایراد ذکرشده، فرار مالیاتی برخی از سرمایه‌داران یکی دیگر از مهم‌ترین خلأ‌های موجود در این قانون است. با توجه به معافیت مالیاتی آثار هنری اعم از تصویری، صوتی، تجسمی بسیاری از سرمایه‌داران در حوزه فیلم، موسیقی و... سرمایه‌گذاری کرده تا علاوه بر سود‌های هنگفت حاصل از خلق اثر هنری، از معافیت مالیاتی نیز برخوردار شوند. در حقیقت این قانون خود راهی برای دور زدن قانون مالیاتی کشور توسط سرمایه‌داران است!

با مبلغ مالیات بر درآمد هنرمندان چه‌کار‌هایی می‌توان انجام داد؟
طبق گفته‌ی مسئولین هزینه ساخت هر کلاسِ درس حدود ۳۰۰ میلیون تومان است؛ هم‌چنین احداث هر تخت بیمارستان ۷۰۰ میلیون تومان هزینه به دنبال دارد. حال اگر متوسط میزان مالیات بر درآمد هنرمندان را سالیانه ۹۱۳٬۶۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ تومان در نظر بگیریم با این میزان درآمد می‌توان در هرسال بیش از ۳۰۰۰ کلاس درس و بیش از ۱۰۰۰ تخت بیمارستانی احداث کرد!
 
فرار مالیاتی زیر سایه‌ی قانون معافیت مالیاتی هنرمندان / چرا سلبریتی ها با درآمدهای نجومی از پرداخت مالیات معاف‌اند؟

اگر تصور کنیم این مدارس و تخت‌های بیمارستانی سالیانه در مناطق محروم با پرداخت مالیات‌های حاصل از درآمد هنرمندان احداث می‌شد اکنون مشکل کمبود امکانات آموزشی و درمانی در این مناطق به‌طور چشمگیری کاهش پیدا می‌کرد.

هم‌چنین طبق نظر کارشناسانِ اقتصادی میانگین هزینه ایجاد هر شغل حدود ۶۰ میلیون تومان است، با فرض اینکه درآمد حاصله از این مالیات در این زمینه اختصاص یابد، در هرسال می‌توان بیش از ۱۵۰۰۰ شغل ایجاد کرد!

اصلاح قانون تبعیض‌آمیز معافیت مالیاتی هنرمندان
به عقیده‌ی کارشناسان یکی از راهکار‌های اصلی برون‌رفت وابستگی اقتصادی کشور به نفت روی آوردن به درآمد‌های دیگر ازجمله درآمد‌های مالیاتی است. احیای درآمد‌های مالیاتی و اصلاح برخی از قوانین مالیاتی کشور زمانی اهمیت بیشتری می‌یابد که تحریم‌های ظالمانه غرب علیه ایران بسیاری از گلوگاه‌های اقتصادی کشور را بسته است.

یکی از معضلات اصلی احیای درآمد‌های مالیاتی کشور، معافیت‌های گسترده و بی‌ضابطه مالیاتی مانند قانون معافیت مالیاتی هنرمندان است.

در ایران بیشتر فشار مالیات به قشر کم‌درآمد جامعه ازجمله کارمندان و کارگران وارد می‌شود. این در حالی است که هنرمندان و بازیگران که جز قشر پردرآمد جامعه محسوب می‌شوند از پرداخت مالیات معاف‌اند و رقمی که می‌بایست برای ایجاد زیرساخت‌های اقتصادی، تولید و اشتغال، آموزش و پژوهش، خدمات عمومی قرار بگیرد، با ایجاد یک قانون ناقص، صرف ثروتمندتر شدن برخی از سلبریتی‌ها شود.
 
فرار مالیاتی زیر سایه‌ی قانون معافیت مالیاتی هنرمندان / چرا سلبریتی ها با درآمدهای نجومی از پرداخت مالیات معاف‌اند؟

در جهت اصلاح این قانون باید برای مالیات بر درآمد هنرمندان سقفی معقول تعیین کرد که بالاتر از آن مشمول مالیات شود، به‌عنوان‌مثال در انگلیس معافیت‌های مالیاتی حوزه هنر بر اساس ارزشیابی فرهنگی و تا سقف ۲۵ درصد است.

از طرفی برای اجرای چنین قانونی نیاز است شفاف‌سازی در خصوص دستمزد‌های هنرمندان صورت گیرد که زمینه‌ی سوءاستفاده از قانون را از بین ببرد.

ضمن آن‌که برای جلوگیری از سوءاستفاده سرمایه‌داران و سرمایه‌گذاری بدون پرداخت مالیات آن‌ها در حوزه هنر باید تمهیداتی اندیشیده شود.

درمجموع، ضعف و ایرادات قانون معافیت مالیاتی هنرمندان و از طرفی وضعیت اقتصادی فعلی کشور، لزوم اصلاح این قانون را به‌عنوان یکی از راهکار‌های افزایش منابع بودجه گوشزد می‌کند، همان‌طور که در دیگر کشور‌ها نیز معافیت مالیاتی هنرمندان به‌طور محدود و هدفمند صورت می‌گیرد. حال باید منتظر بود که آیا مجلس، سازمان امور مالیاتی و دولت عزمی راسخ در اصلاح این قانون به نفع عموم مردم دارند؟

آیا در صورت اصلاح این قانون سلبریتی‌ها که خود را مردمی می‌نامند معترض خواهند بود یا از آن حمایت می‌کنند؟
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
صد در هزار موافقم . این کف عدالت است....
رز
Iran, Islamic Republic of
حالا این درآمدها رو بذارید کنار سناری که خرج زیارت و عبادت میشه ...
Iran, Islamic Republic of
همین نوید محمد زاده و امثال او بودند که از روحانی در انتخابات96 حمایت کردند و باید پاسخگوی گرانی ها باشند
Iran, Islamic Republic of
....
محمد
Iran, Islamic Republic of
توام احتمالا از این جور در آمدها داری....
United States
مشکل امثال شماها و جهان نیوزی ها این است که بجای اینکه دلیل توزیع ناعادلانه درآمدهای افراد در شغلهای متفاوت در کشور را پی گیری کنید دنبال افراد خاص می روید.
دو چشم پر سو
Iran, Islamic Republic of
مشکل افراد خاص نیست. مشکل اینست که حتی در زمان طاغوت هم مطربان و خوانندگان از خراج و مالیات دادن معاف نبودند مثلا ..... به علت بدهی مالیات مشاغل ناشی از خوانندگی ممنوع‌الخروج بود که با لطف عده‌ای فرار کرد. برای شکاکین مراجعه به سوابق شاید مفید باشد، شاید.
Iran, Islamic Republic of
عزیزم صد در هزار میشه همون ده درصد.یعنی نود درصد مخالفی؟!
اصغر
Iran, Islamic Republic of
دمت گرم.
Iran, Islamic Republic of
صد در هزار یعنی ده در صد
بهتره بگوئید صد در صد موافقم
Iran, Islamic Republic of
حالا حساب کن چند تا سلبرتی داریم؟ فکر کنم در آمد سالانه همشون اندازه بودجه کل کشور باشه. .ن.
سرور
Iran, Islamic Republic of
...
دلواپس
Iran, Islamic Republic of
تا تک تک مردم متوجه ومتوقع نشوندهمین روال هست
Iran, Islamic Republic of
مالیات برای تولید کنندگان و فروشندگان و افراد کاسب هستش دیگه!!...
Romania
چطور به پزشکان و مالیات دادن آنها چند صباحی هست که گیر داده میشه باوجود اینکه که کلا شاید یک درصد آنها واقعا حقوق های بالا داشته باشن که تازه اونم فک نکنم به اندازه این سلبریتی ها باشه. وبقیشون درآمد کاملا متوسطی دارن. اما هیچ صحبتی از مالیات این قشر فوتبالیست و بازیگر و سینما نمیشه.. شاید چون تریبون تلوزیون و سینما دستشون هست بهرحال.. مثل آقای مدیری که در برنامشون به هرکسی می‌تازند و از حقوق مردم صحبت میکنن.. اما آیا ایشون حاضرن برای همین مردم یک دهم ثروتشون رو اختصاص بدن یا فقط حرف های پوپولیستی می زنن؟
حسين
بنام خدا و با سلام- در مورد اين مطلب دونكته جالب توجه وجود داره: اول: اينكه اين افراد كه دائماً درمورد هر موضوعي اظهار نظر مي كنند و داد عدالتخواهي و طرفداري از قشر ضعيف را مي زنند غالباً در مورد اين موضوع هيچ صحبتي نمي كنند بطوريكه الان اكثر مردم اصلاً از چنين معافيت مالياتي خبر ندارند.
دوم: مطلب دوم اينكه بسياري ازمسئولين هم اصلاً حاضر نيستند اين موضوع را پيگيري يا حتي بيان كنند. كه البته دليلش قابل حدسه چون اگر چنين كاري بكنند نمي تونند در موقع انتخابات و بعضي از برهه هاي خاص بعنوان طرفدار يا بلندگوي از اينها استفاده كنند.
افسانه
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
آفرین به اداره مالیات
Bulgaria
تنها راه قطع وابستگی به نفت اصلاح مالیتها وگرفتن مالیات واقعی از افراد پر درآمد است.
United Arab Emirates
برای مملکتم متاسفم، کاملا متضاد عدالت داره عمل میشه
Mohamad
Iran, Islamic Republic of
این سلبریتیها به خاطر کار فرهنگی هنری معاف از مالیاتن ؟!! کاش کار فرهنگی هنری باشه ، اینا که کاری جز ترویج ابتذال و بی بندوباری انجام نمیدن، بچه تو کانادا به دنیا آوردن کار فرهنگی هنریه ؟!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
واقعا
Iran, Islamic Republic of
...!
Iran, Islamic Republic of
نمی دونم چی بگم جز اینکه بگم براتون متاسفم که اینقدر راحت از این همه بی قانونی که پدیدار شده
Iran, Islamic Republic of
چرا باید اینقدر تعبیض باشه پس عدالت کجاست
Iran, Islamic Republic of
فقط میخواهم بگویم یاد امام بخیر همیشه حرفش این بود که مملکت متعلق به کوخ نشینان است نه کاخ نشینان ..
امیر
Iran, Islamic Republic of
الان هم متعلق به کوخ نشینان هستش یه شکلات بخری باید مالیاتی رو بدی دیگه اما آقایان از مالیات معاف اند
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
مهناز قاتلاعدام باید گردد..
کردستان
...
Iran, Islamic Republic of
البته حرف تا عمل بسیار است ولی میدانیم که نمی کنند ..
Iran, Islamic Republic of
ان شاالله آقای رییسی عمل می کندچونکه مردعمل هستن
مریوان
ببین اگه ده برابر این هم حقوق بگیرن کسی حرف نمیزنه ..
امیر
Netherlands
هنرمند از نقاش تا خواننده و هنر پیشه سینما، در تمام دنیا حقوق و دستمزد زیاد نسبت به دیکر ان دارند...
حیدرکرار
Iran, Islamic Republic of
این اصلا صحیحی نیست که مشمول مالیات نباشندبیچاره کارمند وکارگران
افسانه
Iran, Islamic Republic of
سلبریتی فقط رامبد کانادایی
کمال
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
چرا باید پول بیت المال خرج فوتبالیست هایی بشود که حتی در سطح کشورهای آسیایی هم حرفی برای گفتن ندارن..؟یا خرج نابازیگرانی که فیلم و سریال های ضعیف و کاملا سطحی ومبتذل بازی میکنن. این ها هر روز از تفریحات و سفرهای لاکچری خارج از کشورشون عکس میزارن و مالیات نمیدن. اما آرزوی خونواده من کارمندی که مالیات میدم! سفر به مشهد سالی یک بار و شهر بازی ماهی یک بار هست.
Iran, Islamic Republic of
تمام کشورهای پیشرفته دنیا که در دنیای فوتبال حرفی برای گفتن دارند خصوصی است عجیب است در مملکت ما طالهاست فوتبال که نفعی به حال ۸۰ میلیون نفر ندارد دولتی است و پول و مالیات مردم در جیب چندصد نفر میرود بعد نیازهای اساسی مردم که ۸۰ میلیون نفر سود میبرند خصوصی است چه خبره تو کشور چه دستهایی پشت پرده فوتبال است که نمیگذارد خصوصی شود
United States
فساد تو یه جامعه تا چه حد کی میخوان پایان بدن به این وضعیت موجود مگه ما همه انسان نیستیم
رضا
...
Iran, Islamic Republic of
واقعا خوش به حال هنرمندا از هفت دولت آزادن
Iran, Islamic Republic of
باز يك پول قلمبه اي هست كه سهمي ازش به شما نميرسه و شده مشكل اعظم ! دركتون ميكنم
مشكل شما شيتيله
Iran, Islamic Republic of
آفرین درست گفتی عالیه
Iran, Islamic Republic of
....
سید
Iran, Islamic Republic of
این بازیگرا کلاس بازیگری هم دارن و درآمدهای چند صد میلیونی ازش دارن......
زینب حسینی
Japan
نوش جونشون.مگه مداحان و روضه خونها مالیات میدن!!!
Iran, Islamic Republic of
اره واقعااااا
乙ムみЯⓐ💔
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
شما حتما از همینایی که دفاع میکنی و الا هر کی درآمد نجومی داره باید مالیات بده چه مداح چه بازیگر چه فوتبالیست ..
ترانه
Iran, Islamic Republic of
فقط میشه گفت اَی خِدا
Iran, Islamic Republic of
چقدرم فرهنگمون رو درست کردند..............................
Iran, Islamic Republic of
...
سورنا
United States
....
Iran, Islamic Republic of
من نمی فهمم نوید محمد زاده هنر و خاصیتش چیه ؟!
Denmark
شاید خیلی از این مردم اگه یکی تو محل کارشون صد تومن پاداش بگیره یا یکی ی ماشین گرونتر به اندازه ی ده ملیون گرونتر بخره تو چشمشون باشه و اذیت شن اما برای بازیگرا،فوتبالستا،خواننده ها و ... نه تنها اذیت نشن بلکه کلی هم دوسشون دارن و به ورزشگاه و سینما و کنسرت میرند و هزینه می کنند. .....
ممد
United States
هرکی مالیات درآمدش را ندهد کوفتش بشود!!!! انشالله برای مریضی و دوا درمان خودش و خانواده اش خرج کند به حق علی ع... آب خوش از گلوی خودش و پدر مادرش و زن و بچه اش نره پایین الهی آمین... برای مختلسین نامحترم نفرین های بالا به توان ۱۰......
Iran, Islamic Republic of
بازیگرا و فوتبالیستها درآمدشون زیاد نیست بلکه این درآمد مردمه که به شدت اندک و تحقیرآمیزه. نرم درآمد برای مردم کشوری با 11 درصد ذخایر معدنی و نفتی و گازی جهان ماهانه باید لااقل 10 هزار دلار باشد نه بین 100 تا 250 دلار اما افسوس که عمرمان دارد میرود و مسئولان با توسل به نظریه استحمار، وعده فردای روشن میدهند¡ در صورتی که همه میدانیم با این روندی که حکومت در پیش گرفته فردا بدتر از امروز خواهد بود
United States
البته خودرو 10 هزار دلاری در بازارهای جهانی را 40 هزار دلار به ملت میفروشن تا جبران بشه این حقوقای بخور و نمیر. کی این پولا را میخوره هم که الله اعلم
Iran, Islamic Republic of
پول مفت میگیرن،فیلمهاشون هم سر وته نداره
ریزبین
Germany
.....
پ
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
..
Iran, Islamic Republic of
از ماست که بر ماست
Iran, Islamic Republic of
....
محمد
Iran, Islamic Republic of
گلزار بیست هزارم زیاد واقعا
فرشته
Iran, Islamic Republic of
همین کارها رو می کنن ، پولهای مفت به بعضی مفت خورها می دن که فاصله طبقات تو جامعه اینقدر زیاد می شه دیگه ......
Canada
به نظر من بازیگری شغلی دشوار است و برای یک سریال و یا فیلم سینمایی مدتها بازیگر بصورت شبانه روز کار میکند. اما عدالت کجاست مگر ماها که کارمند دولت هستیم و هر روز صبح به قصد کار و کسب درآمد از خانه خارج می‌شویم چه گناهی داریم که فقط بازیمان را خودمان میبینیم و کسی جز خدا نظاره گر بازی روزانه ما نیست.آیا دشوار نیست که با ماهی دو میلیون و هفتصد زندگی آن را بچرخانی و در عوض یه عده .....
سعیده
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
فوتبالیسها هم بگین اونا چی کار میکنن که میلیاردی پول میگیرن ؟؟؟ کار فرهنگی میکنن ؟؟؟ قهرمان کجا میشن ؟ فقط خوب میبازن
Iran, Islamic Republic of
بله درسته حرفتون ولی نمیشه همه رو با یه چوب زد که ...
ممد
United States
سلبریتی ها الان دیگر سلبریتی های قبلی نیستند..... صدا و سیما فقط در حال تبلیغ و پشتیبانی سلبریتی های جهادی مثل داریوش خان است....!!! ولی نمیدانم چرا فیلم مطرب خیلی میفروشد!!!
Iran, Islamic Republic of
خیلی خنده داره که شما هنوز فکر میکنی داریوش با پرویز یا فردوسی پور با مدیر شبکه 3 یا همایون شجریان با حامد زمانی فرق دارن و از دو جای متفاوت حقوق میگرن! چقدر شما دو قطبی سازی ها را دوست دارید
احمد
Iran, Islamic Republic of
بعداز۲۷سال خدمت صادقانه در آموزش وپرورش آن هم در مناطق محروم دریافتیم ۲میلیون و چهارصد هزار تومان.....خدایا دردمند به کی بگیم...هی روزگار
Canada
به هیچ کی نمی تونی بگی.... بریز تو خودت .....