جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۲
امیر خجسته:

نجات کشور از فساد درگروی شفافیت است

يکشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۸
کد مطلب: 706715
نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: همه باید موافقت خود را با طرح اعاده اموال مسئولان اعلام کنند، چرا که رصد دقیق عملکرد مدیران و مسئولان توسط دستگاه‌های نظارتی، فساد را کاهش می‌دهد.
نجات کشور از فساد درگروی شفافیت است
به گزارش جهان نيوز، امیر خجسته نایب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با انتقاد از مقاومت برخی مسؤولان در تحقق قوانین اعاده اموال نامشروع، گفت: مگر می‌شود در این کشور سرمایه یک مسؤل دو هزار میلیارد تومان باشد؟ این سرمایه از کجا آمده؟ آیا به‌ غیر از باند و رانت بوده است؟

وی، نجات کشور از فساد را درگروی شفافیت دانست و اظهار داشت: عملکرد جزیره‌ای سایت‌ها در کشور هیچ نتیجه‌ای نداشته و یکی از کارهای بزرگ ما این است که بتوانیم سایت گمرک و "صمت" را به سایت ملی وصل کنیم، زیرا مدیریت سایت گمرک، داخلی است، بنابراین با یک اقدام کوچک می‌شود یک هزار میلیارد تومان را جابه‌جا کرد، چنانکه در وزارت "صمت" شاهد هستیم، 34 هزار خودرو از ساعت دو تا چهار صبح به‌ صورت غیرقانونی ثبت‌ شده‌ است.
 
نایب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس ادامه داد: در حال حاضر بدبختی ما این است که سایت‌های مختلف هر طور دلشان می‌خواهد، عمل می‌کنند، یکی از وظایف نمایندگان مجلس اجرایی شدن موضوع شفافیت بوده که در حرف، خوب است و همه پای‌کارند، اما زمان عمل که می‌رسد، سخت می‌شود، زیرا منافع بسیاری از افراد به خطر می‌افتد.
 
خجسته همچنین در پایان با انتقاد از تأسیس 60 شرکت صوری و اخذ وام بدون ضامن، تأکید کرد: اگر همه این موارد در سایت ملی ثبت می‌شد، این‌ همه فساد رخ نمی‌داد، اکنون نیز همه باید موافقت خود را با طرح اعاده اموال مسئولان اعلام کنند و پای‌کار باشند، چرا که رصد دقیق عملکرد مدیران و مسئولان توسط دستگاه‌های نظارتی، فساد را کاهش می‌دهد.

منبع:تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
امیدوارم دولت روحانی به زودی ریاست جمهوری را ترک کند
Iran, Islamic Republic of
افزایش 30-40 درصدی قیمت نان ناتوانی و ناکامی دولت روحانی را جبران می کند.