جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۳۴
۱

علی بابا و جک ما

شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۳۹
کد مطلب: 706617
سایت علی بابا چینی در سال ۱۹۹۹ توسط جک ما، معلم سابق انگلیسی از هانگژو، چین تاسیس شد. بنیانگذاران گروه علی بابا چینی این شرکت را برای کسب و کار های..
 سایت علی بابا چینی در سال ۱۹۹۹ توسط جک ما، معلم سابق انگلیسی از هانگژو، چین تاسیس شد. بنیانگذاران گروه علی بابا چینی این شرکت را برای کسب و کار های کوچک به راه انداختند. به این باور که اینترنت با قادر ساختن بنگاه‌ های کوچک برای نفوذ در نوآوری و فن‌آوری برای رشد و رقابت موثرتر در اقتصادهای داخلی و جهانی، عرصه بازی را هموار خواهد کرد. چیزی که امروزه نیز در کسب و کار های دیگر اما مشابه سایت علی بابا چینی شاهد آن هستیم.

وسعت روزافزون سایت علی بابا چینی در دنیا
در پیشرفت های لحظه ای این مجموعه خبری جدید از سوی سایت علی بابا چینی منتشر شده است. با این مضمون که سایت علی بابا چین به غیر از خرید و فروش محصولات در کشور چین اعلام کرده که این سایت رسمی همچنین به شرکت‌ های آمریکایی اجازه می‌دهد تا محصولاتشان را به خریداران تجاری کوچک و متوسط در سراسر جهان بفروشند.
 

 
این کار به سایت علی بابا چینی کمک می‌کند تا با شرکت های بزرگ مانند آمازون و  Shopify (خرید)، که در حال حاضر یک بازار پر رونق برای شرکت‌ های بزرگ برای فروش به مشتریان کسب‌ و کار در سراسر جهان دارند، به رقابت بپردازد. قبلا، کسب و کار های آمریکایی می‌توانستند تنها بر روی سکوی Alibaba.com خرید انجام دهند. اما اکنون آن‌ها می‌توانند به تجارت‌های دیگر در ایالات‌متحده، چین و دیگر کشور ها بپردازند.
این موضوع نوید آن را به این شرکت می دهد که ورود و رقابت سالم در کنار توجه به خواسته های مشتریان یک کشور و سپس توسعه همکاری با مجموعه های دیگر در جهت خرید و فروش محصولات مختلف به صورت آنلاین تا چه حد می تواند وسعت و گستردگی فناوری را در دنیای مدرن امروز نشان دهد. چیزی ما هم اکنون شاهد آن هستیم، رشد و رونق چنین تفکری در بین تمامی شرکت های بزرگ و کوچک دنیا من جمله ایران است.

اهمیت به زاویه نگرش در تجارت الکترونیک
در حالی که دو سایت بزرگ جهان (آمازون و وال مارت)در حال رقابت با یکدیگر هستند، تا یک جایگاه مستحکم بسازند، سایت علی بابا چینی چینی به آرامی قوانین بازی تجارت الکترونیک را بازنویسی می‌کند. مقایسه بین Amazon و Alibaba، شبیه مقایسه داوود به جالوت است. و راز موفقیت و گرایش بیشتر مردم به این سایت نسبت به موارد نام برده این است که سایت علی بابا چینی قواعد و اصول توجه به نیاز مصرف کننده را زودتر از هر رقیب دیگری کشف کرده است. اما چطور؟

سایت علی بابا چینی با رشد درآمدی حدود ۴۲ درصد، مانند ژوئن ۲۰۱۹، ۶۵۴ میلیون مصرف‌ کننده فعال سالانه، در حال هموار کردن راه بر روی اطلاعات بزرگ و بکارگیری آنلاین خدمات مختلف است. و همه اینها به خاطر هم‌کاری بنیانگذار و مدیر اجرایی آن، یعنی آقای جک ما از «خرده فروشان جدید» است، که هدف از آن دیجیتالی کردن تجربه خرده ‌فروشی برای مصرف کنندگان است.

اهمیت به حق انتخاب و نیاز مخاطبان
در سال جاری، سایت علی بابا چینی همچنین به طور موفقیت ‌آمیزی یک رابط جدید را راه‌ اندازی کرده است که یک تجربه خرید جدید را با نگاه به داده‌ های رفتاری و روند استفاده هر کاربر ایجاد می‌کند. با استفاده از یک "هوش تجارت الکترونیک"، گروه چینی علی بابا از داده‌ های آنلاین real-time استفاده می‌کند که، می‌تواند آنچه را که مصرف‌ کننده می‌خواهد با نگاه به یک مورد بخرد را برای آن فرد پیش‌بینی کند.

یک تجربه شخصی دیگر را با توصیه ‌هایی در مورد محصولات به طور خاص برای افزایش محصول و تحویل محتوا ایجاد می‌کند. این مسئله توجه ویژه این سایت به نیاز های کاربر و آنچه که او دائما به آن نیاز دارد را نشان می دهد. سایت علی بابا چینی توانسته است در رابطه با رضایت کاربران در ارائه پیشنهادات و لیستی از آنچه که باید نشان داده شود و آنچه که نباید در قالب توضیحات اضافه به وی ارائه شود به خوبی عمل کند.

بنابراین اهمیت کلیدی بحث در آن جا مشخص می شود که یک سایت مشابه سایت علی بابا چینی باید بتواند پیشنهادات مناسب و بهینه را به مخاطب در قالب آنچه که وی به آن نیاز دارد ارائه نماید. توضیحات کاملی را نیز همراه کند تا سردرگمی خاصی در رابطه با خرید پیش نیاید.

نقش سایت علی بابا چینی در سود صنعت B2B
طبق آمار کمیسیون تجارت بین ‌الملل ایالات ‌متحده، صنعت به اصطلاح B2B، ۲۳.۹ تریلیون دلار درآمد در سطح جهانی در سال ۲۰۱۶ ایجاد کرده ‌است، در حالی که فروش تجارت الکترونیک به طور مستقیم به مصرف کنندگان بالغ بر ۳.۸ تریلیون دلار در سال می‌رسد. و بیشترین درآمد برای شرکت‌ های چینی نظیر سایت علی بابا چینی خواهد بود.

این مسئله نشان دهنده آن است که رقابت اظهار شده با سایت های بزرگ چندان عجیب و دور از انتظار نخواهد بود. به طبع اکثر شرکت هایی که قصد دارند در گردانه رقابتی باقی بمانند باید سرعت و هوش خود را برای پیشرفت هر چه بهتر تنظیم نمایند. تاثیر پذیری مصرف کنندگان  و یا مخاطبان در مواجه با فروشندگان یک خدمت خواص به طوری است که سایت علی بابا چینی بر آن تاثیر مستقیم می گذارد. به طوریکه با حذف آن عملاً تمامی پیشرفت ها و خرید یا فروش های انجام شده عملاً از بین می رود.

ارائه دهندگان خدمات مختلف نظیر فروش بلیط قطار و یا بلیط اتوبوس نیز می توانند با توجه به بستر ایجاد شده ارتباط نزدیکتری با مسافران و مخاطبان مختلف داشته باشند. با وجود پیشرفت های انجام شده در زمینه تجارت الکترونیک بهبود چنین موضوعی چندان دور از انتظار نیست. بنابراین آنچه که در ابتدای مطلب تا به اینجا گفته شد می تواند به هر کسب و کاری در هر حوزه ای اجازه دهد تا مانند گذشته چندان دچار معضل و چالش خاصی نباشند.

بسیاری از مشتریان اگر قصد خرید یک محصول از طریق سایت علی بابا چینی داشته باشند و در کشور به غیر از چین حضور داشته باشند، پروسه انجام آن به صورت کاملاً مشخص در اختیارشان قرار دارد. خرید، پردازش و ارسال محصول یک امر بدیهی در این میان است؛ و به طبع اکثر افراد از چنین امکانی مطلع هستند. اما نباید فراموش کرد که دسترسی آسان و گستردگی این امکان تا چه حد برای افراد فراهم است. قطعا کسانی که قصد دارند در تجارت الکترونیک موفق شوند، حق انتخاب و پیشنهادات خاص به مشتریان، توجه به سود طرفین، ارائه اطلاعات کافی و جامع و گستردگی در کنار دسترسی آسان را در نظر می گیرند.

موضوعی که سایت علی بابا چینی بر روی آن متمرکز شد و توانسته است تا به این لحظه از تاریخ از بسیاری از سایت های نام آشنا پیشی بگیرد، همین موارد است. این موضوع همانطور که اشاره شد در رابطه با بسیاری از موارد صدق می کند و بنابراین هر کسب و کاری برای رشد می تواند از آن الگو برداری کند.

دریافت خدمات خرید بلیط قطار، بلیط اتوبوس و رزرو هتل با خدمات پیک خورشید
در حالتی که هر یک از کسب و کار ها می توانند با الگوگیری از سایت علی بابا چینی دسترسی آسان را برای مشتریان فراهم کنند، و ارائه دهندگان خدمات را به سود مناسب برسانند؛ چنین بستری در کشور ایران نیز در زمینه خرید بلیط قطار و یا خرید بلیط اتوبوس و یا رزرو هتل داخلی و خارجی با خدمات پیک خورشید امکان پذیر است. شما با جستجویی کوتاه ولی آسان می توانید به سادگی خرید و رزرو خود را انجام داده و دیگر نگران حکمرانی واسطه ها در میان این مراحل به دشواری گذشته، نباشید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


علی بابا
Iran, Islamic Republic of
علی بابا عالیه