سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۱
۳

اروپایی‌ها از اردوغان متنفرند ولی به او نیاز دارند/ اقدام انگلیس در توقیف نفتکش ایران راهزنی بود

شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۴۱
کد مطلب: 706580
رئیس جمهور سوریه ضمن رژیم خواندن حکومت انگلیس، از تحریم غربی‌ها علیه مردم کشورش بشدت انتقاد کرد و گفت، اقدام لندن در توقیف نفتکش ایرانی، راهزنی بود.
بشار اسد: اروپایی‌ها از اردوغان متنفرند ولی به او نیاز دارند
به گزارش جهان نيوز، «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه بار دیگر از اقدامات کشور‌های غربی به ویژه دولت انگلیس علیه ملت سوریه انتقاد کرد.

اسد در گفت‌وگویی با شبکه خبری «روسیا الیوم» که مشروح آن دوشنبه منتشر می‌شود، گفت که اقدام انگلیس در توقیف نفتکش ایرانی، «راهزنی» است.

رئیس جمهور سوریه تصریح کرد که این «راهزنی رژیم پادشاهی [بریتانیا]است. این معنای واقعی، رژیم است؛ زیرا رژیم، راهزنی و گروه‌ها [ی تروریستی]، مسائلی شبیه به هم هستند».

اسد در پاسخ به این پرسش که آیا تحریم‌های اتحادیه اروپا به قشر ضعیف سوریه آسیب خواهد زد، تأکید کرد: «بله، آنان (کشور‌های غربی) قصد دارند به مردم سوریه آسیب برسانند؛ چرا؟ زیرا [در نظر آنان]از این مردم انتظار می‌رفت که طی مراحل مختلف جنگ [علیه سوریه]علیه دولت، قیام کنند».

وی ادامه داد: «ولی آنان (مردم سوریه) این کار را نکردند. انتظار داشتند که [مردم سوریه]از تروریست‌های [موسوم به]معارضان مسلح میانه‌رو و فرشتگان "کلاه سفید" حمایت کنند».

رئیس جمهور سوریه خاطر نشان کرد: «ولی مردم [سوریه]این کار را انجام ندادند، بلکه در کنار دولت خود ایستاند. به همین دلیل باید، رنج بکشند... باید هزینه پرداخت کنند».

اسد تأکید کرد که کشور‌های غربی قصد دارند به مردم سوریه این درس را بدهند که باید در وهله نخست، برنامه‌های آنان را تأیید کنند.

وی بر این باور است که توقیف نفتکش ایران توسط انگلیس، راهزنی است و شاید آخرین تلاش از سوی غربی‌ها باشد «تا مردم سوریه علیه دولتشان دست به تحرکاتی بزند. آنان در زمستان گذشته و پیش از آن نیز تلاش کردند، ولی موفق نشدند».

اروپایی‌ها از اردوغان متنفرند، ولی به او نیاز دارند
اسد در بخش دیگری از این مصاحبه درباره رابطه رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه با کشور‌های اتحادیه اروپا گفت: «در واقع روابط بین اردوغان و اتحادیه اروپا در دو بُعد است: از او (اردوغان) متنفرند، ولی به او نیاز دارند... آنان به او نیاز دارند، ولی از او می‌ترسند... اروپایی‌ها می‌دانند که اردوغان افراد افراطی و تروریست را به سمت آنان، گسیل خواهد داشت».

رئیس جمهور سوریه با اشاره به حضور تروریست‌های سوری و سایر کشور‌ها در ترکیه، تصریح کرد: «ولی اکثر آنان سوری هستند. اما غالب کسانی که در ترکیه حضور دارند، تروریست یا افراطی نیستند. بیشتر مردم سوریه که در ترکیه حضور دارند، به خاطر اقدامات تروریست‌ها از کشور خارج شدند».

وی ضمن انتقاد از حمایت کشور‌های اروپایی از تروریست‌ها در سوریه، تأکید کرد، اروپایی‌ها ادعا می‌کنند که از «معارضان میانه‌رو» حمایت می‌کنند، ولی بیم آن دارند که همین معارضان به اروپا بروند. این استاندارد‌های دوگانه اروپایی‌هاست.

مشروح این گفتگو صبح روز دوشنبه ساعت هفت صبح به وقت دمشق پخش خواهد شد.

یک فروند نفتکش حامل نفت خام ایران به نام «گریس-۱» ۱۳ تیر ماه از سوی تفنگداران دریایی انگلیس در تنگه جبل طارق توقیف و ادعا شد مقصد این نفتکش پالایشگاه «بانیاس» در سوریه بوده و به خاطر نقض تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه سوریه این توقیف صورت گرفته است.

روابط عمومی نیروی دریایی سپاه پاسداران عصر جمعه ۲۸ تیر ماه در اطلاعیه‌ای از توقیف یک نفتکش انگلیسی در تنگه هرمز خبر داد. در این اطلاعیه آمده بود که نام نفتکش انگلیسی «stena impero» بوده و هنگام عبور از تنگه هرمز به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین المللی دریایی بنا به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه توقیف شد. نفتکش مذکور پس از توقیف به ساحل هدایت و برای سیر مراحل قانونی و بررسی‌های لازم تحویل سازمان بنادر و دریانوردی شد
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اقدام انگلیس در توقیف نفتکش ایران، اهانت، توهین، بی احترامی و خیانت به نظام جمهوری اسلامی ایران و ملت ایران بود
Romania
درگیری ارتش سوریه و افراد تحت حمایت ترکیه در رأس العین

تاریخ: ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۲

درگیری‌های شدیدی بین نیرو‌های ارتش سوریه و نیرو‌های موسوم به ارتش ملی تحت حمایت ترکیه، در روستای ام شعیفه در حومه رأس العین سوریه رخ داد.
Iran, Islamic Republic of
1 - سازمان ملل متحد از ابتدا از کمک، حمایت و پشتیبانی آمریکا و متحدانش به داعش آگاه است.
2 - شورای امنیت سازمان ملل متحد از ابتدا از کمک، حمایت و پشتیبانی آمریکا و متحدانش به داعش آگاه است.
3 - شورای حقوق بشرسازمان ملل متحد از ابتدا از کمک، حمایت و پشتیبانی آمریکا و متحدانش به داعش آگاه است.
4 - سازمان عفوبین الملل از ابتدا از کمک، حمایت و پشتیبانی آمریکا و متحدانش به داعش آگاه است.
5 - ولی متاسفانه سازمان های بین المللی خیانتکار شماره یک ازسال 2011 تاکنون درمورد کمک، حمایت و پشتیبانی آمریکا و متحدانش از تروریست های داعش درسراسر منطقه خاورمیانه و جهان کاری نمی کنند، خفه خون گرفتند و سکوت اختیار کرده اند؟