کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

باند تأمین مالی داعش در روسیه منهدم شد

17 آبان 1398 ساعت 19:30

نیرو‌های امنیتی روسیه یک باند وابسته به گروهک تروریستی داعش را که اقدام به جمع‌آوری پول می‌کرد منهدم کردند.


به گزارش جهان نیوز، نیرو‌های امنیتی فدرال روسیه در جمهوری «داغستان» یک باند تروریستی که اقدام به جمع‌آوری پول برای تروریست‌های داعش در سوریه می‌کرد را منهدم کردند.

شبکه خبری روسیا الیوم امروز (جمعه) با اعلام این خبر نوشت که بازداشت شدگان تا کنون ۱۰ میلیون روبل روسیه (۱۵۶ هزار دلار) برای تروریست‌های داعش جمع‌آوری کرده بودند.

در این راستا دو نفر از اعضای این باند که پول‌های جمع‌آوری شده را برای تروریست‌های حاضر در سوریه از طریق سامانه‌های پرداخت و کارت‌های بانکی انتقال می‌دادند بازداشت شدند و در پی بازجویی از آنها، سیستم‌های ارتباطی و پرداخت و همچنین مقادیری چک بدست آمد.

پیش از این سازمان امنیت فدرال روسیه از ناکامی عملیات انتقال بیش از شش میلیون روبل روسیه به گروهک تروریستی داعش در سوریه خبر داده بود. عاملان این مقدار پول را تحت لوای انجام امورات خیریه جمع‌آوری و در حال انتقال به سوریه بودند.

«الکساندر بورتنیکوف»، رئیس سرویس امنیت فدرال روسیه روز پنجشنبه (دیروز) در یک نشست امنیتی در تاشکند، پایتخت ازبکستان گفت که داعش در افغانستان تلاش دارد در کشور‌های «مستقل مشترک المنافع» (اعضای سابق اتحاد جماهیر شوروی) خود را توسعه دهد.

حضور سازمان‌های تروریستی در جنوب روسیه به خصوص جمهوری داغستان از سال‌ها پیش موجب نگرانی مقامات روس بوده است. گروهک داعش در اردیبهشت ماه سال ۹۵ پس از اینکه در یک حمله مسلحانه موجب کشته شدن سه و مجروحیت ۲۳ تن شد، مسئولیت آن را بر عهده گرفت و این برای اولین بار بود که داعش رسما از حضور خود در داغستان پرده بر می‌داشت.

در ۱۵ آذرماه همان سال دستگاه امنیتی روسیه خبر داد که فردی به نام «رستم اصیلدروف»، سی و پنج ساله را به «امیر داعش» در داغستان معروف بود را کشته است.

منبع:فارس


کد مطلب: 706499

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/706499/باند-تأمین-مالی-داعش-روسیه-منهدم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com