پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۴
۴۱
آیت الله صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه تهران:

تأسف‌آور است که برای تصویب لوایح FATF دروغ می‌گویند/ برجام کافی نبود؟/ بس کنید، به ملّت تکیه کنید

جمعه ۱۷ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۵۲
کد مطلب: 706476
خطیب نماز جمعه تهران گفت: مسئولان و حقوق بگیران خود را ارباب نبینند، این حقوق‌ها از جیب مردم و از سفره همین مردم جنوب شهر و مدافعان انقلاب و حرم است
تأسف‌آور است که برای تصویب لوایح FATF دروغ می‌گویند/ برجام کافی نبود؟/ بس کنید، به ملّت تکیه کنید
به گزارش جهان نيوز، آیت الله صدیقی کاظم صدیقی در خطبه‌های نمازجمعه امروز (۱۷آبان) تهران، لزوم توجه به یاد خدا را مورد تأکید قرار داد و گفت: این موضوع، مخصوصاً درباره مسئولان و حقوق بگیران ملّت، اهمیت ویژه‌ای دارد.

وی با بیان اینکه مسئولان و مزدبگیران ملّت، خود را ارباب نبینند، تصریح کرد: این حقوق‌ها از سفره ملت و از جیب همین مردم است. از سفره همین مردم جنوب شهر و شهید داده‌ها و مدافعان بزرگوار حرم است.

صدیقی ادامه داد: مسئولان اگر خدا را یاد کنند، عائله خدا را از یاد نخواهند برد؛ گرانی و فاصله طبقاتی را تحمل نمی‌کنند؛ رنج رنجورها را برنمی‌تابند، برای رضای خدا، قسط و عدل و رعایت حقوق مردم را نصب‌العین خودشان قرار می‌دهند. همچنین نوکری مردم را برای خودشان افتخار می‌دانند. 

امام جمعه موقت تهران با اشاره به شهادت حضرت امام حسن عسگری(ع) گفت: یکی از حقوق مهمی که امام حسن عسگری به گردن عالم دارد این که ولی‌الله‌الاعظم، حضرت مهدی(عج) به‌عنوان یک امانت الهی را  در دامن خود متجلّی کرد و عالم، از وجود امام حسن عسگری و نرجس خاتون چنین سرمایه و آب حیات و چنین دادرسی را در دسترس دارد.
وی با بیان اینکه هیچ دوره‌ای را پیدا نمی‌کنید که بشر، مصلح کل را جستجو نکند و عدل و قسط عمومی را آرزو نکند، گفت: این میل و خواستن، تلقینی نیست،‌بلکه تکوینی است.

خدایی که عطش می‌دهد امکان ندارد آب ندهد. این خلاف عقل و عدل و حکمت است. جهان تشنه امنیت، عدالت و وحدت است. تشنه تجلّی خدا در همه شئون است. انسان می‌خواهد آیینه‌ای پیدا کند که همه صفات خدا را در آن تماشا کند و چنین روزی در پیش است که همان روز ظهور مهدی موعود است.

آیت الله صدیقی روز نهم ربیع، آغاز امامت حضرت بقیه‌الله‌الاعظم را به همه منتظران و مهدی باوران تهنیت گفت و افزود: خدا را به حقیقت «خمسه طیّبه» قسم می‌دهم که توفیق درک ظهور آن آقا را به همه عنایت فرماید.

وی با اشاره به اهمیت مسجد مقدّس جمکران گفت: در محضر حضرت آیت‌الله‌العظمی بهجت، عالمی پرسید که آیا مسئله مسجد جمکران مستند به یک خوا است؟ ایشان فرمودند که «اولاً مستند به خواب نیست، بلکه حسن مصلح جمکرانی در بیداری، وجود مقدّس حضرت را دید و نقشه مسجد را حضرت برای او ترسیم کرد. همچنین در طول قرن‌ها، ملاقات‌های فراوانی با حضرت در این مسجد اتفاق افتاده است. اینجا قدمگاه اولیاء است».

آیت الله صدیقی ادامه داد: اخوی مرحوم قاضی از ایشان برای من نقل کرد که روضه‌ای را در مسجد جمکران برگزار کردیم و حضرت در این مراسم حضور یافتند و طیب الله می‌گفتند. سید حسن قاضی می‌گوید که به روضه‌خوان گفتم این طیب الله، مخصوص شما نیست، بلکه خطاب به همه کسانی است که در مراسم روضه شرکت کرده‌اند.

امام جمعه موقت تهران در ادامه خطبه‌ها، حضور مردم در راهپیمایی 13 آبان را معنادار دانست و گفت: این حضور، نشانه عمق بصیرت مردم عزیز ما نسبت به خطری است که از ناحیه آمریکا، بشریت و صلح و امنیت را تهدید می‌کند. 

آیت الله صدیقی با بیان اینکه ملت ایران در طول مدت مدیدی، خیانت‌های آمریکا را چشیده است، گفت: سال 32 که دولت ملّی روی کار بود، علی‌رغم اعتماد مصدق مثل همه کسانی که اعتماد می‌کنند بعد هم توسری می‌خورند، دولت او را سرنگون کردند. 

وی ادامه داد: امروز مسئولان ما وقتی جریان مصدق را می‌بینند باید درس بگیرند. برخی خیال می‌کنند اگر مرگ بر آمریکا نگوییم، آمریکا با ما کاری ندارد. مگر دولت ملّی برای نجات از انگلیس به آمریکا پناه نبرد؟! ولی دیدید با چه وضعیتی مصدق را برکنار و تا آخر در یک روستایی محدود کردند و رژیمی منحوس و بی‌کفایت ر ا سر کار آوردند. رژیمی که همه چیز را به غارت برد.

آیت الله صدیقی خاطرنشان کرد: از مانی که امام علیه آمریکا قیام کرد و در این مدتی که انقلاب به پیروزی رسیده است، آنچه آمریکا می‌توانست برای براندازی نظام اسلامی و ضربه زدن به منافع ملت مضایقه نکرد.

وی با اشاره به سخن حضرت امام(ره) مبنی بر انقلاب دوم نامیدن تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، گفت: انقلاب اول به نظر می‌رسید در مقابل استبداد داخلی رقم خورده است و انقلاب دوم، برای استقلال کشور و مقابله با استکبار بیرونی است و نشان می‌دهد که ملّت ایران، زیر پرچم نیابت حضرت حجّت و ولایت فقیه، مصمم است کشوری را از وابستگی به همه کشورهای فاسد، مستقل کند و پایگاهی درست کند که پایان آن، حضور حضرت مهدی ارواحنا فداه باشد.

آیت الله صدیقی در بخش پایانی خطبه‌های نمازجمعه تهران، نامگذاری سال 98 به رونق تولید و سپری شدن 8 ماه از این نامگذاری را مورد اشاره قرار داد و گفت: آنچه ما را با مشکلات مواجه کرده است، داشتن چشم امید به بیرون و منتظر آن‌ها بودن است.

وی ادامه داد: تا مدتی در انتظار برجام نشستند و گفتند بدون برجام آب خوردن گیرمان نمی‌آید و آنچه نباید گفته می‌شد. کاری صورت ندادند تا برجام عملی بشود. بعد نتیجه برجام چه شد؟ مگر بنا نبود با برجام همه تحریم‌ها از بین برود؟! مگر طرفداران مذاکره نمی‌گفتد دیوار بی اعتمادی فرو ریخته است و در روز اجرای برجام، همه تحریم ها برداشته می‌شود؟!

آیا یک تحریم برداشته شد؟ نه‌تنها برداشته نشد، بلکه چندین تحریم اضافه شد، هم در زمان دولت قبلی آمریکا که به امضای وزیر امور خارجه آن دل بسته بودند و هم در زمان این دولت.
صدیقی با یادآوری تأکیدات مکرر رهبر انقلاب در جریان مذاکرات منتهی به برجام مبنی بر اینکه به آمریکا اعتماد نکنید، گفت: منتظر بودند برجام امضا شود، بعد هم سه ماه سه ماه منتظر بودند که رئیس جمهور آمریکا چه تصمیمی می‌گیرد، حالا هم در انتظار فرانسه هستند. مگر مومن، چندبار از یک سوراخ گزیده می‌شود؟

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: این ملت بزرگ و جوانان با کفایت که مسئله موشک را به خوبی در جهان مایه عزّت قرار دادند و به جبهه مقاومت پیروزی تزریق کردند و در نانو و قسمت‌های مختلف علمی با وجود تحریم‌ها، شاهکار کردند آیا اگر در جنگ اقتصادی به آن‌ها میدان داده شود، نمی‌توانند ملت را پیروز کنند؟! آیا اگر به جوانان انقلابی میدان داده شود و آن‌ها از انزوا بیرون بیایند، ما را به جایی نمی‌رسانند؟!

آیت الله صدیقی با بیان اینکه انتظار می‌رود بیش از این مسئولان اقتصادی مردم را منتظر غربی‌ها نگذارند، گفت: این انتظار، ثبات را از بین می‌برد و بازرگانان و تولیدکندگان نمی‌توانند به‌خوبی کار خود را انجام دهند.

وی افزود: معلوم نیست فرانسه چه زمانی با آقایان کنار می‌‌آید. چرا باید آقایان به انتظار مذاکره مجدد با آمریکا باشند که به قول رئیس‌جمهور، هیچ دیوانه‌ای با آمریکا مذاکره نمی‌کند. مردم ما در 13 آبان امسال برای همیشه، درِ مذاکره با آمریکا را بستند.

صدیقی با بیان اینکه تأسف‌آورتر این است که هنوز هم عده‌ای پیگیر تصویب لوایح مرتبط با FATF هستند و گاهی هم دروغ می‌گویند، افزود: گفتند در جلسه سران قوا توافق شده است و آن را به بیت رهبر انقلاب مرتبط کردند که بعد هم تکذیب شد. آیا برجام کافی نبود که آقایان می‌خواهند مضیقه‌های بیشتری را به ملّت تحمیل کنند؟ 

امام جمعه موقت تهران خطاب به دولت گفت: بس کنید، به ملّت تکیه کنید، به وعده‌های الهی دل ببندید و جهادگرانه کمر ببندید و از مردم کمک بخواهید و جوانان عزیز را به‌کار بگیرید تا نیازی به اینطور ذلّت‌ها نداشته باشید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
تصویب لوایح استعماری به صلاح کشور نیست.
Iran, Islamic Republic of
مشکلات اقتصادی مردم و کشور به خاطر ناتوانی و ناکامی دولت، دولتمردان، مسئولان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی بوده است، نه تحریم های آمریکا
Iran, Islamic Republic of
شعار اصلاح طلب ها و دارو دسته آنان : زیر بار ستم می نمایم زندگی ، زحمت و جهادی نخواهیم کرد زندگی ، اشرافی گری بهتر است تا عزت و شرف و آقایی .کدخدا کدخدا کدخدا کدخدا منتظریم کدخدا .
Iran, Islamic Republic of
حال که اینگونه است زجر و بدبختی زحمت برای شما بماند و بگذارید آنهایی که حاضر نیستند زجر و بدبختی بکشند زندگی کنند.
ترکمنچای
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان ابتدا خسارات برجام نافرجام را تسویه کنند بعدا"درباره اف ای تی اف بحث می کنیم.
مهدی
Iran, Islamic Republic of
تشدید تحریم ها و فشار حداکثری دشمن ثمره برجام است.
اعتراض
Iran, Islamic Republic of
مسئولان دولت از مذاکره با آمریکا قطع امید نمی کنند.....
شاکی
Iran, Islamic Republic of
6 سال اقتصاد کشور رو معطل برجام کردند 2 سال آینده هم معطل اف ای تی اف می شوند و در نهایت هیچ!
Iran, Islamic Republic of
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۴

پدافند هوایی ارتش یک پهپاد ناشناس را در ماهشهر مورد اصابت قرار داد
پدافند هوایی ارتش یک فروند پهپاد ناشناس را در بندر ماهشهر مورد اصابت قرار داده است.
پدافند هوایی ارتش یک پهپاد ناشناس را در ماهشهر مورد اصابت قرار داد
به گزارش شهدای ایران؛ به نقل از تسنیم، پدافند هوایی ارتش یک فروند پهپاد ناشناس را در بندر ماهشهر مورد اصابت قرار داده است.

بنا بر این گزارش، این اتفاق در حوالی بندر امام رخ داده و گفته می شود سامانه‌ای که به سمت پهپاد شلیک کرده، سامانه مرصاد بوده است.

البته برخی منابع غیررسمی نیز می‌گویند سرنگونی این پهپاد در قالب یک رزم شبانه و در جهت سنجش میزان آمادگی سامانه های پدافندی صورت گرفته است.
Iran, Islamic Republic of
کشف بیش از ۱۸ میلیاردریال لوازم خانگی قاچاق در مریوان
فرمانده انتظامی استان از کشف بیش از ۱۸ میلیارد ریال انواع لوازم خانگی قاچاق در بازرسی از یک انبار توسط ماموران انتظامی "مریوان" خبر داد.

تاریخ: ۱۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۷
Iran, Islamic Republic of
‎‎سرنوشت FATF مشخص است مانند سرنوشت توافق هسته ای و برجام است.
‎‎سرنوشت FATF مشخص است مانند سرنوشت مذاکره بی فایده ، بی مورد و بی ارزشی با آمریکا، کشورهای اروپایی و... درمورد صلح آمیز هسته ای ایران است.
Iran, Islamic Republic of
سرنوشت عدم تصویب آن هم برای مردم مشخص است سرنوشتی بدتر از الان.
Iran, Islamic Republic of
اول چک برجام رو نقد کنید، بعد حرف رایگان بزنید
رر
Iran, Islamic Republic of
...
رر
Iran, Islamic Republic of
سانسور نكن!؟
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
سفره ایرانی‌ها با گرانی مواد غذایی کوچک‌تر شد
تذکر نماینده مجلس به رئیس‌جمهور درباره گرانی و افزایش روزافزون قیمت
Iran, Islamic Republic of
شرم آور است که دولت، دولتمردان، مسئولان و نمایندگان مجلس از سال 1397 تاکنون درمورد گرانی ها و افزایش قیمت ها کالا، اجناس، گوشت، خودرو و... تاکنون واکنشی نشان نمی دهند و سکوت اختیار کرده اند.
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
یک کمی گریه کن،،،،
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۶
کمی ادب بد نیست!!
Iran, Islamic Republic of
به وقتش!
Iran, Islamic Republic of
فازجدید اقدامات ضد برجامی آمریکا آغاز شد

آمریکا اروپا را هم از توافق هسته‌ای خارج کرد/ ظریف: اروپا کمتر از یک درصد تعهدات برجامی خود را انجام داده است/ عراقچی: عایدی ایران از برجام نزدیک به صفر است/ دولت تماشاگر مرگ برجام نباشد!

آنچه ظریف به پایگاه خبری «لوب‌لاگ» گفته واقعیتی است که از ماه‌ها قبل منتقدان شیوه مذاکره او پیش‌بینی کرده و درباره آن مقالات متعدد نوشته و سخنرانی‌‌های مکرری انجام داده‌‌‌اند.
Iran, Islamic Republic of
نتانیاهو نخست وزیر رژیم کودک کش صهیونیستی ضد علیه نظام جمهوری اسلامی ایران همه جانبه را انجام داده است ولی متاسفانه دولت، دولتمردان، مسئولان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی تاکنون هیچ کاری نکردند و سکوت کرده اند؟ فقط شعار می دهند.
Iran, Islamic Republic of
مردم ایران ازسال 1357 تاکنون با تحریم زندگی کرده است.
درپاسخ به محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهور
Iran, Islamic Republic of
رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: وظیفه دولت تلاش شبانه روزی برای حل مشکلات مردم است.
درپاسخ به محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهور
وظیفه دولت تلاش شبانه روزی تاکنون برای حل مشکلات مردم نبوده است متاسفانه هوزهم مشکلات مردم حل نشده است.
دولت تاکنون با سران کشورهای و... سیاسی بازی کرده است و همچنان نیز ادامه می دهد
Iran, Islamic Republic of
مردم ایران ازسال 1357 تاکنون با تحریم های آمریکا زندگی کرده است و همچنان نیزادامه دارد.
ملت ایران هیچ نیازی به برجام ندارد.
دیگر هیچ نیازی به برجام دولت روحانی و دولت های اروپایی نداریم
Iran, Islamic Republic of
به این همه بی عدالتی فقر گرانی استرس فسادمالی واخلاقیبیکاری میگیدزندگی یامعنی درست اززندگی نداریم ...
United Arab Emirates
....
United Arab Emirates
دولت روحانی از مرگ برجام هنوز هم درس عبرت نگرفته است باز هم به دنبال مذاکره است!
ممد
United States
....
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
مردم باید بدانید پول و سرمایه کشورمان کجا وچطور خرج می شود که این جوری ملت به فلاکت وفقر دچار شده اند.
فقط بلدین بگید که فلانی پول دزدید ورفت
Iran, Islamic Republic of
دمش گرم
Iran, Islamic Republic of
آقا ما نخواييم شماها به ما تكيه كنيد چه كسي رو ببینیم؟!!!!
Iran, Islamic Republic of
منظور ایشان از دروغ گویان چه کسانی هستند؟!!!
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
تاکنون باایران سه کشوربه این لوایح نپیوسته اند ..