جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۶

سی‌ان‌ان: دونالد ترامپ هفته پیش ۵۰ بار دروغ گفت

جمعه ۱۷ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۱۰
کد مطلب: 706464
سامانه حقیقت‌یاب سی‌ان‌ان نشان داد رئیس‌جمهور آمریکا هفته پیش ۵۰ ادعای کذب به زبان آورد که ۱۳ مورد از این دروغ‌ها مربوط به آغاز روند استیضاح او از سوی دموکرات‌ها بود.
سی‌ان‌ان: دونالد ترامپ هفته پیش ۵۰ بار دروغ گفت
به گزارش جهان نيوز، وبگاه شبکه خبری سی‌ان‌ان با راه‌اندازی یک سامانه حقیقت‌یاب به بررسی دروغ‌های دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در هفته پیش پرداخت و به این نتیجه رسید که ترامپ هفته پیش ۵۰ ادعای دروغین بر زبان آورد که ۱۳ مورد از این دروغ‌ها مربوط به آغاز روند استیضاح او از سوی دموکرات‌ها بود.

به نوشته سی ان ان، شنیدن ۵۰ ادعای دروغین از زبان دونالد ترامپ اصلا خوب نیست؛ اما به هرحال یک نقطه پیشرفت محسوب می‌شود، زیرا رئیس جمهور آمریکا پیشتر در یکی از هفته‌های ماه اکتبر ۱۲۹ ادعای کذب به زبان آورد.

رئیس جمهور آمریکا ۵۰ مورد از این دروغ‌ها را در یکی از ستاد‌های انتخاباتی اش در میسیسیپی مطرح کرد. ۱۱ مورد را هم در حساب توییترش منتشر کرد.

در زیر تعدادی از دروغ‌های رئیس جمهور آمریکا بررسی شده است:

دونالد ترامپ هفته پیش ۳ بار اعلام کرده بود که محتوایی که افشاگر از تماس تلفنی او با رئیس جمهور اوکراین افشا کرده بود، دروغ و نادرست است. این درحالی است که متن مکالمه او با رئیس جمهور اوکراین نشان می‌دهد این محتوا حقیقت دارد.

رئیس جمهور آمریکا در گفت‌وگویی با نایجل فاراژ، رهبر حزب برگزیت انگلیس گفته بود: «من با ملکه انگلیس برای دومین بار ملاقات کردم و قرار بود ۱۶ دقیقه با او ملاقات داشته باشم.

حدود ۱۵ یا ۱۶ دقیقه؛ و من بیش از یک ساعت آنجا بودم.» این در حالی است که بر اساس اعلام سی ان ان، ملاقات سال ۲۰۱۸ ترامپ با ملکه قرار بود ۳۰ دقیقه باشد، نه ۱۵، ۱۶ دقیقه؛ و در نهایت ۴۸ دقیقه به طول انجامید.

ترامپ در هفته پیش اعلام کرده بود که اگر انگلیس از اتحادیه اروپا خارج شود، «ما از تجارت با این کشور منع می‌شویم و این مسئله برای انگلیس خیلی بد خواهد بود.» این درحالی است که ترامپ در این مورد هم دروغ گفت؛ زیرا آمریکا از تجارت با انگلیس منع نخواهد شد.

ترامپ در یکی از ستاد‌های انتخاباتی اش در میسیسیپی اعلام کرد سطح بیکاری در این منطقه به پایین‌ترین حد رسیده است. این در حالی است که این جمله ترامپ شاید در سال گذشته میلادی یا اوایل سال جدید میلادی صحت داشت؛ اما الان صحت ندارد. زیرا سطح بیکاری هم اکنون به ۵.۴ درصد رسیده که این بالاتر از آمار‌های سال ۱۹۹۹ و ۲۰۰۰ است.

ترامپ در این کمپین انتخاباتی همچنین گفت: «من می‌خواهم از کشور مکزیک تشکر کنم.

آن‌ها هم اکنون ۲۷۰۰۰ سرباز در مرز‌های ما دارند و من می‌خواهم از رئیس جمهور مکزیک تشکر کنم.» این در حالی است که مکزیک ۲۷۰۰۰ سرباز مستقر کرده است؛ اما همه آن‌ها در مرز آمریکا مستقر نشده اند. فقط ۱۵۰۰۰ سرباز مکزیک در مرز شمالی این کشور و ۱۲۰۰۰ سرباز دیگر در مرز جنوبی این کشور استقرار یافته اند.

ترامپ در یکی از توییتهایش بار دیگر درباره سطح محبوبیتش دروغ گفت و نوشت: «سطح محبوبیت من در حزب جمهوری خواه ۹۵ درصد است.» این در حالی است که سطح محبوبیت ترامپ در حزب خود همیشه حدود ۸۰ بوده و در شرایط عالی به ۹۰ رسیده و هرگز ۹۵ درصد نبوده است.

اینها فقط تعدادی از ادعاهای دروغین ترامپ در  هفته پیش بود. سامانه حقیقت یاب شبکه سی ان ان هر هفته ادعا‌های دروغین ترامپ را بررسی می‌کند.

منبع:باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
شوراي حكام آژانس بين المللي انرژي اتمي بیش از4 سال است درباره توافق هسته ای و برجام تاکنون هیچ کاری نکرده است/. حق حرف زدن ازغنی‌سازی و تولید مجدد اورانیوم ما را ندارد.
نه تنها آمریکا، کشورهای اروپایی و شوراي حكام آژانس بين المللي انرژي اتمي و دیگر سازمان های بین المللی به وعده ها یشان تاکنون عمل نکردند.
Iran, Islamic Republic of
دربرابراشغالگری آمریکا جنایتکار شماره یک سکوت نمی کنیم
دربرابر جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی آمریکایی ها جنایتکار شماره یک سکوت نمی کنیم.
تروریست های منطقه خاورمیانه و جهان و آمریکایی ها برای ما یکی هستند.
Iran, Islamic Republic of
دروغگويي اپيدمي بين رئيس جمهورها
United Arab Emirates
متأسفانه هیچ نهاد و سازمان جهانی ازسال 2001 تاکنون پاسخگوی این نیروهای تروریسم بین المللی آمریکایی نیست.
United Arab Emirates
اگر حمایت آمریکا نبود، عربستان سعودی جرات حمله به نفتکش ایرانی را در دریای سرخ نداشت.
United Arab Emirates
پنج سال است که عربستان جنایتکار شماره یک سگ دست نشانده آمریکا جنایتکار شماره یک همراه با چند کشور جنایتکار شماره یک دیگر درسایه سکوت سازمان های بین المللی خیانتکار شماره یک به کمک غرب جنایتکار شمار ه یک مردم غیرنظامی، بی‌دفاع و مظلوم یمن را می‌کشد....