کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اقدامی در جهت ترویج خشونت‌گرایی؛

به نمایش گذاشتن انواع سلاح در مدارس آمریکا

14 آبان 1398 ساعت 14:28

بنیاد وابسته به انجمن ملی سلاح آمریکا (ان آر ای) با به نمایش گذاشتن انواع سلاح در مدارس این کشور اقدام به درآمدزایی و جمع‌آوری پول برای این بنیاد می‌کند.


به گزارش جهان نیوز به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه واشنگتن پست، بنیاد وابسته به انجمن ملی سلاح در آمریکا (ان آر ای) با به نمایش گذاشتن انواع سلاح در مدارس پول به جیب می‌زند و این امر اعتراضات گسترده والدین را موجب شده است.

واشنگتن پست نوشت: طی دو سال گذشته، بنیاد وابسته به انجمن ملی سلاح آمریکا (ان آر ای) در برنامه جمع‌آوری پول برای این انجمن، در اقدامی اعتراض‌برانگیز انواع تفنگ‌های واقعی و سلاح‌های نیمه اتوماتیک را در رویداد‌هایی که در برخی دبیرستان‌ها ترتیب داده بود، به عنوان جایزه قرعه‌کشی به نمایش گذاشت. گرچه مقامات ان آر ای می‌گویند فقط بخش کوچکی از برنامه‌های جمع‌آوری پول در مدارس برگزار می‌شود، مخالفان این برنامه سعی داشته‌اند با اعمال فشار مانع از میزبانی جمع‌کنندگان کمک‌های مالی برای این انجمن شوند که در سال گذشته بیش از ۳۳ میلیون دلار از همین طریق پول به جیب زده بودند.

این پول منبع اصلی درآمد بنیاد وابسته به ان آر ای است که از مسابقات تیراندازی حمایت می‌کند. در اینگونه برنامه‌ها که با دستگاه بازاریابی چند میلیون دلاری ان آر ای مرتبط است، علاوه بر درآمد‌های مالی، به تربیت نسل بعدی صاحبان اسلحه و اعضای ان آر ای کمک می‌کند. در برخی از این برنامه‌ها حتی بخاطر روابط بی نظیر این انجمن با تمامی سازندگان عمده سلاح‌های گرم، جدیدترین و بزرگترین سلاح‌ها به نمایش گذاشته می‌شود. مقامات انجمن ملی سلاح (ان پی آر) می‌گویند بخشی از این پول‌ها به تیم‌های تیراندازی داده می‌شود.

پس از وقوع چندین تیراندازی به جمع در مدارس از جمله در ۱۴ فوریه ۲۰۱۸ که در جریان تیراندازی یک فرد مسلح در دبیرستانی در شهر پارکلند در ایالت فلوریدا ۱۴ دانش آموز و سه تن از کارکنان آن مدرسه کشته شدند، چند تن از بازماندگان آن حادثه به چهره‌های سرشناس طرفدار کنترل سلاح در سطح کشور تبدیل شدند و در رسانه‌های اجتماعی طرفداران زیادی پیدا کردند. سه هفته قبل از آن نیز تیراندازی مرگباری در یک دبیرستان در شهر بنتون در ایالت کنتاکی با دو کشته و بیش از ۱۲ زخمی رخ داده بود که اعتراضاتی را ضد کاربرد سلاح در آمریکا به راه انداخت.

این حوادث منجر به شکل گیری جنبشی در مخالفت با برگزاری برنامه جمع آوری پول برای ان آر ای در مدارس شد و درخواست‌ها برای کنترل حمل سلاح را تشدید کرد. پس از آن، مراسم جمع آوری پول برای ان آر ای در نیویورک با اعتراضاتی مواجه شد و تعدادی از مدارس از فلوریدا تا نیومکزیکو پول‌های اهدایی بنیاد وابسته به ان آر ای برای تیم‌های تیراندازی را رد کردند.

همین امر باعث شد سازمان دهندگان مراسم جمع آوری پول برای ان آر ای مجبور شوند در برخی برنامه‌های خود به جای سلاح‌های واقعی تصاویر آن‌ها را به نمایش بگذارند که باز هم نگرانی والدین دانش آموزان را به همراه داشته است. آن‌ها می‌گویند برگزاری این برنامه‌ها به تعداد بسیار بیشتری از دانش آموزان امکان می‌دهد با انواع سلاح‌ها و نحوه تیراندازی آشنا شوند.

با این حال صد‌ها مدرسه همچنان پول‌های ان آر ای را می‌پذیرند و علت آن را بودجه محدود مدارس عنوان می‌کنند. رویداد‌های مرتبط با سلاح که از سوی دوستان این انجمن در مکان‌های دیگر به غیر از مدارس نیز برگزار می‌شود، همچنان اعتراضاتی در پی دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران


کد مطلب: 706289

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/706289/نمایش-گذاشتن-انواع-سلاح-مدارس-آمریکا

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com